Šéf týmu Mercedes Toto Wolff tvrdí, že Nico odešel v pozici nejlepšího jezdce současné Formuli 1. Dodává, že byl i jednou z nejdůležitějších částí týmu.
Nico Rosberg překvapivě ukončil svou kariéru přesně pět dní poté, co si vybojoval titul v Abú Zabí a dle Totto Wolffa odešel prý nejlepší jezdec současné F1.
"Výsledky jasně ukazují, že je světovým šampiónem. Je nejlepším pilotem současné F1 a jeho výsledky to jasně dokazují. Způsob, jakým přistoupil k posledním několika závodů, byl velmi profesionální a udělal vše, co bylo potřeba. Na začátku sezóny měl neuvěřitelnou vítěznou šňůru (čtyři závody). Díky tomu si udělal slušný základ a pak to dokázal udržet," okomentoval situaci Wolff.
Nico Rosberg přešel do královny motorsportu v roce 2006, kdy strávil první čtyři sezóny u Williamsu. V roce 2010 přestoupil do Mercedesu, kde tři roku jezdil po boku legendy Michaela Schumachera. Od roku 2013 byl jeho stájovým kolegou Brit Lewis Hamitlon, se kterým současný mistr světa sváděl poslední tři roky urputný boj o titul.
"Rozhodně po sobě zanechá obrovský odkaz. Jeho odchod se nedal čekat, ale všichni to do jisté míry obdivujeme. Odešel na svém vrcholu. V našem týmu byl již od prvních dní a stal se z něj velmi silný člen. Tým se rozvíjel hlavně díky rovnováze mezi jezdci a pracovní dynamikou v rámci celé stáje. Nico tomu hodně přispěl," zakončil šéf Stříbrných šípů.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.