Moderátorské trio Clarkson, Hammond a May se při příležitosti představení nové sociální sítě pro nadšence do motorismu Drivetribe rozpovídalo i o svých preferencích v F1.
Sociální síť Drivetribe v současné době obsahuje i několik "kmenů" pro nadšence do Formule 1 a před nějakým časem dokonce Jeremy Clarkson napsal sloupek, kde zveřejnil i svůj vlastní systém kvalifikace, který je dosti radikální (více zde), ale bez větších pochyb by dokázal zamíchat pořadím.
Proto není až tak překvapivé, že oblíbená trojice britských moderátorů dostala i několik otázek ohledně svých preferencích v rámci královny motorsportu. Každý z nich se s tím také osobitě popral.
Jeremy Clarkson: "Měl to vyhrát Kimi. Kimi by měl vždycky vyhrávat, protože nic není zábavnější než pozávodní tisková konference právě s ním. Všichni vždycky čekáme, jaké moudro z něj zase vypadne.
Nikdo nechce slyšet: ‘Moje auto bylo vynikající a chtěl bych poděkovat svému týmu.‘ To je prostě nuda.
Kimi ale řekně: ‘No, bylo to na h*vno. Můžu se jít konečně ožrat?‘ To prostě chcete."
Richard Hammond: "Nikdy jsem to moc nesledoval, takže ani nevím, o kom je řeč, když dojde na F1. Akorát vím, že teď o víkendu to bylo nějaké divoké."
James May: "Dříve jsem Formuli 1 sledoval opravdu pečlivě - někdy v dobách Prosta a Senny. Pak to ale začalo být na jedno brdo. Už si to přesně nepamatuji, ale bylo to v době, kdy se začaly objevovat spousty nových pravidel a bylo to už dosti obskurní. Už to přestalo být o autech.
Byly časy, kdy vám závodní monoposty mohly nabídnout nějakou vypovídající hodnotu například o autě, které se chystáte koupit. To už se ale dneska moc neděje.
Navíc to přestala být ta pravá podívaná. V tomhle je pořád nejlepší fotbal. Moc o něm sice nevím, ale vždy se na něj rád podívám. Dokonce před pár dny v hospodě jsem koukal v televizi na šipky a bowling a oboje bylo docela fajn. Na celý závod F1 se třeba dívat nevydržím a to je asi také ten největší problém, který v současné době závodění má."
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.