Moderátorské trio Clarkson, Hammond a May se při příležitosti představení nové sociální sítě pro nadšence do motorismu Drivetribe rozpovídalo i o svých preferencích v F1.
Sociální síť Drivetribe v současné době obsahuje i několik "kmenů" pro nadšence do Formule 1 a před nějakým časem dokonce Jeremy Clarkson napsal sloupek, kde zveřejnil i svůj vlastní systém kvalifikace, který je dosti radikální (více zde), ale bez větších pochyb by dokázal zamíchat pořadím.
Proto není až tak překvapivé, že oblíbená trojice britských moderátorů dostala i několik otázek ohledně svých preferencích v rámci královny motorsportu. Každý z nich se s tím také osobitě popral.
Jeremy Clarkson: "Měl to vyhrát Kimi. Kimi by měl vždycky vyhrávat, protože nic není zábavnější než pozávodní tisková konference právě s ním. Všichni vždycky čekáme, jaké moudro z něj zase vypadne.
Nikdo nechce slyšet: ‘Moje auto bylo vynikající a chtěl bych poděkovat svému týmu.‘ To je prostě nuda.
Kimi ale řekně: ‘No, bylo to na h*vno. Můžu se jít konečně ožrat?‘ To prostě chcete."
Richard Hammond: "Nikdy jsem to moc nesledoval, takže ani nevím, o kom je řeč, když dojde na F1. Akorát vím, že teď o víkendu to bylo nějaké divoké."
James May: "Dříve jsem Formuli 1 sledoval opravdu pečlivě - někdy v dobách Prosta a Senny. Pak to ale začalo být na jedno brdo. Už si to přesně nepamatuji, ale bylo to v době, kdy se začaly objevovat spousty nových pravidel a bylo to už dosti obskurní. Už to přestalo být o autech.
Byly časy, kdy vám závodní monoposty mohly nabídnout nějakou vypovídající hodnotu například o autě, které se chystáte koupit. To už se ale dneska moc neděje.
Navíc to přestala být ta pravá podívaná. V tomhle je pořád nejlepší fotbal. Moc o něm sice nevím, ale vždy se na něj rád podívám. Dokonce před pár dny v hospodě jsem koukal v televizi na šipky a bowling a oboje bylo docela fajn. Na celý závod F1 se třeba dívat nevydržím a to je asi také ten největší problém, který v současné době závodění má."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.