Finský pilot italské stáje z Maranella nechápe některé pochyby ohledně Nikova titulu. Mistrem světa se prý stane ten, kdo má více bodů a letos se to podařilo Rosbergovi.
Mnoho lidí tvrdí, že Nico získal titul jen kvůli technickým problémům auta jeho stájového kolegy. Kimi Räikkönen této póze moc nerozumí. Dle Icemana si Nico zasloužil titul, jelikož získal více bodů a o tom to prý celé je.
"Dokázal získat více bodů, a tak nechápu, proč by si neměl zasloužit titul. Oba (Hamilton a Rosberg) měli stejné auto, on skončil lépe, bylo to férové. Nico byl letos lepší, je to prostě tak," okomentoval situaci Iceman.
Ke svému kolegovi se přidal i čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel, který dokonce označil Hamilotonovu zpomalovací strategii za "špinavé triky". Dle německého pilota se člověk nestane mistrem světa jen tak náhodou a dodal, že trocha štěstíčka či smůly k tomuto sportu prostě patří.
"Titul mistra světa nevyhraješ jen tak náhodou. Zaslouží si být šampión. Během roku musíte nasbírat spousty bodů. Občas máte trochu smůlu, jindy zase kapánek více štěstí. Tak to ale je, s tím se nedá nic dělat. Dnešek patří Nikovi a zasluhuje si veškerou úctu a uznání," řekl Vettel.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.