Pilot Toro Rosso Carlos Sainz by neváhal a udělal by totéž, co Lewis Hamilton, který ve finálovém závodě v Abú Zabí záměrně zpomaloval svého týmového kolegu.
Snažil se tím o to, aby se dostal do souboje s dalšími soupeři, kterým by se tak naskytla příležitost jej předjet. K zisku titulu totiž potřeboval, aby se mezi oba Mercedesy dostala ještě další dvě auta.
Co na Hamiltonovu taktiku v posledním závodě říká Sainz? "Udělal bych [totéž]. Když jste vítěz a chcete vyhrát mistrovský titul, vždy musíte zkoušet všechno, co se dá - vždy v rámci pravidel, jako to udělal on. Nakonec se nedopustil ničeho proti pravidlům, proto Lewisovo rozhodnutí podporuji."
"Kdyby zpomaloval ještě více, tak by to mohlo být trochu moc. Myslím si však, že dělal přesně to, co potřeboval - dostat také Nica trochu pod tlak a pozorovat, jak se s tím vypořádá," pokračuje španělský jezdec stáje Toro Rosso.
Penalizace Palmera ukazuje, jak nekonzistentní jsou komisaři FIANelíbila se mu ale penalizace, kterou dostal Jolyon Palmer za to, že do něj narazil při brzdění do zatáčky č. 17. Podle Sainze, jenž poté musel odstoupit, to dokládá nekonzistenci v rozhodování komisařů: "Pětisekundová penalizace jeho život moc nezměnila. Myslím, že to moc dobře ví a že FIA moc dobře ví, že to není problém."
"Taková už je někdy FIA. On mě vyřadí ze závodu a já musím odstoupit. Já jsem ho v Rusku vyvezl trochu zeširoka a dostal jsem 10 sekund. Vidíte, jaký je dopad jednoho a druhého manévru a jak nekonzistentní jsou tresty v této době," dodává Sainz.
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.