Pilot Toro Rosso Carlos Sainz by neváhal a udělal by totéž, co Lewis Hamilton, který ve finálovém závodě v Abú Zabí záměrně zpomaloval svého týmového kolegu.
Snažil se tím o to, aby se dostal do souboje s dalšími soupeři, kterým by se tak naskytla příležitost jej předjet. K zisku titulu totiž potřeboval, aby se mezi oba Mercedesy dostala ještě další dvě auta.
Co na Hamiltonovu taktiku v posledním závodě říká Sainz? "Udělal bych [totéž]. Když jste vítěz a chcete vyhrát mistrovský titul, vždy musíte zkoušet všechno, co se dá - vždy v rámci pravidel, jako to udělal on. Nakonec se nedopustil ničeho proti pravidlům, proto Lewisovo rozhodnutí podporuji."
"Kdyby zpomaloval ještě více, tak by to mohlo být trochu moc. Myslím si však, že dělal přesně to, co potřeboval - dostat také Nica trochu pod tlak a pozorovat, jak se s tím vypořádá," pokračuje španělský jezdec stáje Toro Rosso.
Penalizace Palmera ukazuje, jak nekonzistentní jsou komisaři FIANelíbila se mu ale penalizace, kterou dostal Jolyon Palmer za to, že do něj narazil při brzdění do zatáčky č. 17. Podle Sainze, jenž poté musel odstoupit, to dokládá nekonzistenci v rozhodování komisařů: "Pětisekundová penalizace jeho život moc nezměnila. Myslím, že to moc dobře ví a že FIA moc dobře ví, že to není problém."
"Taková už je někdy FIA. On mě vyřadí ze závodu a já musím odstoupit. Já jsem ho v Rusku vyvezl trochu zeširoka a dostal jsem 10 sekund. Vidíte, jaký je dopad jednoho a druhého manévru a jak nekonzistentní jsou tresty v této době," dodává Sainz.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.