Pilot Toro Rosso Carlos Sainz by neváhal a udělal by totéž, co Lewis Hamilton, který ve finálovém závodě v Abú Zabí záměrně zpomaloval svého týmového kolegu.
Snažil se tím o to, aby se dostal do souboje s dalšími soupeři, kterým by se tak naskytla příležitost jej předjet. K zisku titulu totiž potřeboval, aby se mezi oba Mercedesy dostala ještě další dvě auta.
Co na Hamiltonovu taktiku v posledním závodě říká Sainz? "Udělal bych [totéž]. Když jste vítěz a chcete vyhrát mistrovský titul, vždy musíte zkoušet všechno, co se dá - vždy v rámci pravidel, jako to udělal on. Nakonec se nedopustil ničeho proti pravidlům, proto Lewisovo rozhodnutí podporuji."
"Kdyby zpomaloval ještě více, tak by to mohlo být trochu moc. Myslím si však, že dělal přesně to, co potřeboval - dostat také Nica trochu pod tlak a pozorovat, jak se s tím vypořádá," pokračuje španělský jezdec stáje Toro Rosso.
Penalizace Palmera ukazuje, jak nekonzistentní jsou komisaři FIANelíbila se mu ale penalizace, kterou dostal Jolyon Palmer za to, že do něj narazil při brzdění do zatáčky č. 17. Podle Sainze, jenž poté musel odstoupit, to dokládá nekonzistenci v rozhodování komisařů: "Pětisekundová penalizace jeho život moc nezměnila. Myslím, že to moc dobře ví a že FIA moc dobře ví, že to není problém."
"Taková už je někdy FIA. On mě vyřadí ze závodu a já musím odstoupit. Já jsem ho v Rusku vyvezl trochu zeširoka a dostal jsem 10 sekund. Vidíte, jaký je dopad jednoho a druhého manévru a jak nekonzistentní jsou tresty v této době," dodává Sainz.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.