Pilot Toro Rosso Carlos Sainz by neváhal a udělal by totéž, co Lewis Hamilton, který ve finálovém závodě v Abú Zabí záměrně zpomaloval svého týmového kolegu.
Snažil se tím o to, aby se dostal do souboje s dalšími soupeři, kterým by se tak naskytla příležitost jej předjet. K zisku titulu totiž potřeboval, aby se mezi oba Mercedesy dostala ještě další dvě auta.
Co na Hamiltonovu taktiku v posledním závodě říká Sainz? "Udělal bych [totéž]. Když jste vítěz a chcete vyhrát mistrovský titul, vždy musíte zkoušet všechno, co se dá - vždy v rámci pravidel, jako to udělal on. Nakonec se nedopustil ničeho proti pravidlům, proto Lewisovo rozhodnutí podporuji."
"Kdyby zpomaloval ještě více, tak by to mohlo být trochu moc. Myslím si však, že dělal přesně to, co potřeboval - dostat také Nica trochu pod tlak a pozorovat, jak se s tím vypořádá," pokračuje španělský jezdec stáje Toro Rosso.
Penalizace Palmera ukazuje, jak nekonzistentní jsou komisaři FIANelíbila se mu ale penalizace, kterou dostal Jolyon Palmer za to, že do něj narazil při brzdění do zatáčky č. 17. Podle Sainze, jenž poté musel odstoupit, to dokládá nekonzistenci v rozhodování komisařů: "Pětisekundová penalizace jeho život moc nezměnila. Myslím, že to moc dobře ví a že FIA moc dobře ví, že to není problém."
"Taková už je někdy FIA. On mě vyřadí ze závodu a já musím odstoupit. Já jsem ho v Rusku vyvezl trochu zeširoka a dostal jsem 10 sekund. Vidíte, jaký je dopad jednoho a druhého manévru a jak nekonzistentní jsou tresty v této době," dodává Sainz.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.