ABÚ ZABÍ - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si piloti během kvalifikace vedli v jednotlivých sektorech a jakých maximálních rychlostí dosahovali? Co z toho můžeme vyvodit o jejich rychlosti a jaké strategie můžeme očekávat v nedělní, rozhodující Velké ceně Abú Zabí?
Na úvod si krátce připomeňme konfiguraci okruhu, rozmístění sektorů, DRS zón a pozici místa pro měření maximálních rychlostí, tzv. speed trapu. První sektor je velmi krátký - obsahuje středně rychlou zatáčku po startu, poté plynulou sekvenci rychlých zatáček 2 - 4.
Druhý sektor začíná pomalou šikanou, po níž následují dvě dlouhé rovinky rozdělené další pomalou šikanou (č. 8/9). Zde je důležitý co nejnižší odpor a výkon motoru. Speed trap se nachází na konci první rovinky před brzdnou zónou.
Třetí sektor se spoustou pomalých a středně-rychlých zatáček klade na nastavení opačné nároky: zde se uplatní co nejvyšší přítlak, dobré vyvážení a přilnavost.
Hamilton byl dnes opět nedostižný a vyjel si 61. pole-position své kariéry s náskokem tří desetin na Rosberga, kterému však zítra stačí dojet třetí, pokud Lewis vyhraje.
Nico byl rychlejší pouze v 1. sektoru (o 0,7 s), ve zbývajících dvou však neustále ztrácel. Přiznává, že jeho kolo nebylo dost dobré: "Lewis odvedl skvělou práci, byl o pár desetin rychlejší - pro mě to bylo nemožné získat dnes pole position."
Oba dokázali poskládat své nejlepší sektory do jednoho kola, což se v Q3 již nikomu nepovedlo, v Q1 se totéž povedlo Buttonovi, Kvjatovi, Nasrovi a Oconovi.
V Q3 své časy zlepšilo osm jezdců, devátý Alonso a desátý Massa předvedli rychlejší kola v prostřední části. Mohou za to klesající teploty, při kterých se měnily podmínky na dráze i vyvážení vozu.
Ferrari má rychlostně navrch nad Red Bullem, Ricciardo však předvedl v závěru Q3 skvělé kolo, nejrychlejší 3. sektor po Mercedesech a dostal se před Räikkönena i Vettela. Red Bully očekávají, že jejich rychlost bude v závodě lepší, totéž ale prohlašují u Scuderie.
Ricciardo a Verstappen budou mít v úvodním stintu výhodu super-měkkých pneumatik. Ty jim sice neposkytnou na startu takový odpich jako ultra-měkké, díky nim však budou moci vydržet na dráze déle a získat větší prostor v oblasti strategií.
Nejvyšší rychlost dosáhl v Q1 Massa s Williamsem poháněným motorem Mercedes: 347,1 km/h. Vettel ztrácel 3,5 km/h, Renault 7,7 km/h a Honda 11,4 km/h. Alonso však opět ukázal kvalitu šasi McLarenu, když byl za poslední zatáčkou na cílové čáře 5. nejrychlejší (-1,8 km/h méně Mercedesy).
Překvapením je velký pokles Toro Rosso, které jen trne, aby se neobjevil další defekt (včera museli tréninky předčasně přerušit). Na vině jsou potíže s ráfky. Dnes ztráceli v časech na kolo i na Manor a na rovinkách patřili s loňskou specifikací motoru Ferrari k nejpomalejším (- 12 km/h).
Pneumatiky a strategieUltra-měkké pneumatiky byly o 0,7 sekundy rychlejší než super-měkké, navíc poskytovaly téměř stejnou výdrž, nad čímž se některé týmy podivovaly. Super-měkkou od měkké směsi dělilo dalších 0,6 sekund, celkový rozdíl mezi nejtvrdší a nejměkčí směsi v Abú Zabí dělá 1,3 sekundy.
V zítřejším závodě se očekává jízda na dvě zastávky (12. a 32. kolo). Strategie zde hrají důležitou roli, protože předjíždění je zde obtížně, jak šlo vidět během některých rozhodujících bitev o titul v posledních letech. Předvídatelné je počasí, které by mělo zůstat stabilní a podobné tomu sobotnímu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.