Pirelli ve čtvrtek v Abú Zabí slavnostně odhalilo své pneumatiky pro sezónu 2017. Barva směsí se nemění, odlišná je ale jejich konstrukce a rozměry - šířka narostla o 25 % u těch předních i zadních.
Na jejich testování se letos s upravenými staršími monoposty pro tvorbu vyššího přítlaku podíleli stáje Ferrari, Mercedes a Red Bull na okruzích v Abú Zabí, Barceloně, Fioranu, Mugellu a v Paul Ricard.
Poslední prověrkou a validací projdou v úterý 29. listopadu, kdy budou všechny tři týmy testovat společně na okruhu Jas Marina.
Protože se příští rok mění technické předpisy a vozy budou generovat podstatně vyšší přítlaku (přibližně o 25 %), dojde také na rozšíření pneumatik, aby měly dostatečnou přilnavost v zatáčkách při vyšších rychlostech. Šířka předních pneumatik naroste ze současných 245 mm na 205 mm a u zadních z 325 mm na rovných 400 mm. Jejich průměr se také zvětší - z 660 mm na 670 mm, kola však zůstanou 13 ".
Zlepší se tím také kontaktní plocha pneumatik, kterou Pirelli optimalizuje pro maximální adhezi. Projeví se to na vyšší přilnavosti, možnosti dříve sešlápnout plyn na podlahu, auta budou lepší v akceleraci i při brzdění.
Pirelli, které má s Formulí 1 uzavřenou smlouvu až do konce roku 2019, o výkonech současných monopostů v závodě uvádí: "Auta momentálně jezdí s výkonem blízko 800 koní a někdy ho překračují, dokonce není daleko hranice 900 koní."
Další nárůst výkonu pohonných jednotek podle výrobce pneumatik vyváží ztrátu rychlosti na rovinkách způsobenou vyšším přítlakem, a tudíž i odborem, na němž se nezanedbatelnou měrou podílejí pneumatiky.
Fotogalerie z prezentace Pirelli:
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.