Obchodní expert v otázkách F1, Zak Brown, se od příštího měsíce připojuje k McLaren Group jako výkonný ředitel. Stává se tak nástupcem Rona Dennise. 45 letý Američan tak odmítl vedoucí funkci u Liberty Media, která je novým vlastníkem F1, a dal raději přednost místu u McLarenu.
"Jsem nesmírně hrdý na to, že se mohu připojit k McLaren Technology Group. Mám maximální respekt a obdiv před tím, co tento byznys dodnes dosáhl a už se těším, až přispěju k další důležité fázi v jeho rozvoji. S McLarenem jsem úzce spolupracoval mnoho let a byl jsem ohromen talentem a ambicí celé pracovní síly a už se těším až společně doplníme silné stránky byznysu a budeme na nich stavět k budoucímu úspěchu," začal nový šéf McLarenu, Zak Brown.
69letý Dennis zůstává předsedou představenstva a CEO, ale vzhledem k ochlazení vzájemných vztahů s dalšími akcionáři už nebude nadále činný v každodenních aktivitách společnosti, v představenstvu zůstává už kvůli svému neměnnému podílu ve společnosti. Vlastnická struktura McLarenu je následující - Dennis vlastní 25 % akcií McLarenu, bahrajnský suverénní fond Mumtalakat vlastní 50 % a v Saudské Arábii narozený Francouzský byznysman, Mansour Ojjeh, vlastní zbylých 25 %.
Ti společně minulý týden vytlačili Dennise z McLarenu po vzájemných neshodách. Ron údajně stále zvažuje, jesti se bude proti svému vyhazovu soudně bránit - jeden soud však již prohrál. Brown by měl být zopovědný za závodní aktivity a marketing. Pro McLaren byl velmi zajímavý, protože již dříve v rámci práce u Just Marketing International (JMI) dokázal do F1 dostat několik sponzorů.
"Jako zakladatel JMI - dnes největší marketingové agentury v motorsportu - jsem často spolupracoval s McLarenem. Pro tým jsem vyvinul spoustu partnerství. Společně jsme dali dohromady několik sponzorských smluv - konkrétně jde třeba o Johnnie Walkera, GSK, Hilton, Lenovo, Chandon a NTT.
V nové roli budu mít možnost dát dohromady moji velkou vášeň a moje jedinečné zkušenosti a to jak z oblasti motorsportu tak marketingu. Obě oblasti je třeba sblížit," říká Zak. McLaren nemá titulárního sponzora od konce roku 2013, kdy od týmu odešel Vodafone. To byl jeden z důvodů, proč byl Dennis vyhozen. Navíc se Brit také rozhádal s Ojjehem, jeho dlouholetým obchodním partnerem.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.