Obchodní expert v otázkách F1, Zak Brown, se od příštího měsíce připojuje k McLaren Group jako výkonný ředitel. Stává se tak nástupcem Rona Dennise. 45 letý Američan tak odmítl vedoucí funkci u Liberty Media, která je novým vlastníkem F1, a dal raději přednost místu u McLarenu.
"Jsem nesmírně hrdý na to, že se mohu připojit k McLaren Technology Group. Mám maximální respekt a obdiv před tím, co tento byznys dodnes dosáhl a už se těším, až přispěju k další důležité fázi v jeho rozvoji. S McLarenem jsem úzce spolupracoval mnoho let a byl jsem ohromen talentem a ambicí celé pracovní síly a už se těším až společně doplníme silné stránky byznysu a budeme na nich stavět k budoucímu úspěchu," začal nový šéf McLarenu, Zak Brown.
69letý Dennis zůstává předsedou představenstva a CEO, ale vzhledem k ochlazení vzájemných vztahů s dalšími akcionáři už nebude nadále činný v každodenních aktivitách společnosti, v představenstvu zůstává už kvůli svému neměnnému podílu ve společnosti. Vlastnická struktura McLarenu je následující - Dennis vlastní 25 % akcií McLarenu, bahrajnský suverénní fond Mumtalakat vlastní 50 % a v Saudské Arábii narozený Francouzský byznysman, Mansour Ojjeh, vlastní zbylých 25 %.
Ti společně minulý týden vytlačili Dennise z McLarenu po vzájemných neshodách. Ron údajně stále zvažuje, jesti se bude proti svému vyhazovu soudně bránit - jeden soud však již prohrál. Brown by měl být zopovědný za závodní aktivity a marketing. Pro McLaren byl velmi zajímavý, protože již dříve v rámci práce u Just Marketing International (JMI) dokázal do F1 dostat několik sponzorů.
"Jako zakladatel JMI - dnes největší marketingové agentury v motorsportu - jsem často spolupracoval s McLarenem. Pro tým jsem vyvinul spoustu partnerství. Společně jsme dali dohromady několik sponzorských smluv - konkrétně jde třeba o Johnnie Walkera, GSK, Hilton, Lenovo, Chandon a NTT.
V nové roli budu mít možnost dát dohromady moji velkou vášeň a moje jedinečné zkušenosti a to jak z oblasti motorsportu tak marketingu. Obě oblasti je třeba sblížit," říká Zak. McLaren nemá titulárního sponzora od konce roku 2013, kdy od týmu odešel Vodafone. To byl jeden z důvodů, proč byl Dennis vyhozen. Navíc se Brit také rozhádal s Ojjehem, jeho dlouholetým obchodním partnerem.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.