Obchodní expert v otázkách F1, Zak Brown, se od příštího měsíce připojuje k McLaren Group jako výkonný ředitel. Stává se tak nástupcem Rona Dennise. 45 letý Američan tak odmítl vedoucí funkci u Liberty Media, která je novým vlastníkem F1, a dal raději přednost místu u McLarenu.
"Jsem nesmírně hrdý na to, že se mohu připojit k McLaren Technology Group. Mám maximální respekt a obdiv před tím, co tento byznys dodnes dosáhl a už se těším, až přispěju k další důležité fázi v jeho rozvoji. S McLarenem jsem úzce spolupracoval mnoho let a byl jsem ohromen talentem a ambicí celé pracovní síly a už se těším až společně doplníme silné stránky byznysu a budeme na nich stavět k budoucímu úspěchu," začal nový šéf McLarenu, Zak Brown.
69letý Dennis zůstává předsedou představenstva a CEO, ale vzhledem k ochlazení vzájemných vztahů s dalšími akcionáři už nebude nadále činný v každodenních aktivitách společnosti, v představenstvu zůstává už kvůli svému neměnnému podílu ve společnosti. Vlastnická struktura McLarenu je následující - Dennis vlastní 25 % akcií McLarenu, bahrajnský suverénní fond Mumtalakat vlastní 50 % a v Saudské Arábii narozený Francouzský byznysman, Mansour Ojjeh, vlastní zbylých 25 %.
Ti společně minulý týden vytlačili Dennise z McLarenu po vzájemných neshodách. Ron údajně stále zvažuje, jesti se bude proti svému vyhazovu soudně bránit - jeden soud však již prohrál. Brown by měl být zopovědný za závodní aktivity a marketing. Pro McLaren byl velmi zajímavý, protože již dříve v rámci práce u Just Marketing International (JMI) dokázal do F1 dostat několik sponzorů.
"Jako zakladatel JMI - dnes největší marketingové agentury v motorsportu - jsem často spolupracoval s McLarenem. Pro tým jsem vyvinul spoustu partnerství. Společně jsme dali dohromady několik sponzorských smluv - konkrétně jde třeba o Johnnie Walkera, GSK, Hilton, Lenovo, Chandon a NTT.
V nové roli budu mít možnost dát dohromady moji velkou vášeň a moje jedinečné zkušenosti a to jak z oblasti motorsportu tak marketingu. Obě oblasti je třeba sblížit," říká Zak. McLaren nemá titulárního sponzora od konce roku 2013, kdy od týmu odešel Vodafone. To byl jeden z důvodů, proč byl Dennis vyhozen. Navíc se Brit také rozhádal s Ojjehem, jeho dlouholetým obchodním partnerem.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.