Obchodní expert v otázkách F1, Zak Brown, se od příštího měsíce připojuje k McLaren Group jako výkonný ředitel. Stává se tak nástupcem Rona Dennise. 45 letý Američan tak odmítl vedoucí funkci u Liberty Media, která je novým vlastníkem F1, a dal raději přednost místu u McLarenu.
"Jsem nesmírně hrdý na to, že se mohu připojit k McLaren Technology Group. Mám maximální respekt a obdiv před tím, co tento byznys dodnes dosáhl a už se těším, až přispěju k další důležité fázi v jeho rozvoji. S McLarenem jsem úzce spolupracoval mnoho let a byl jsem ohromen talentem a ambicí celé pracovní síly a už se těším až společně doplníme silné stránky byznysu a budeme na nich stavět k budoucímu úspěchu," začal nový šéf McLarenu, Zak Brown.
69letý Dennis zůstává předsedou představenstva a CEO, ale vzhledem k ochlazení vzájemných vztahů s dalšími akcionáři už nebude nadále činný v každodenních aktivitách společnosti, v představenstvu zůstává už kvůli svému neměnnému podílu ve společnosti. Vlastnická struktura McLarenu je následující - Dennis vlastní 25 % akcií McLarenu, bahrajnský suverénní fond Mumtalakat vlastní 50 % a v Saudské Arábii narozený Francouzský byznysman, Mansour Ojjeh, vlastní zbylých 25 %.
Ti společně minulý týden vytlačili Dennise z McLarenu po vzájemných neshodách. Ron údajně stále zvažuje, jesti se bude proti svému vyhazovu soudně bránit - jeden soud však již prohrál. Brown by měl být zopovědný za závodní aktivity a marketing. Pro McLaren byl velmi zajímavý, protože již dříve v rámci práce u Just Marketing International (JMI) dokázal do F1 dostat několik sponzorů.
"Jako zakladatel JMI - dnes největší marketingové agentury v motorsportu - jsem často spolupracoval s McLarenem. Pro tým jsem vyvinul spoustu partnerství. Společně jsme dali dohromady několik sponzorských smluv - konkrétně jde třeba o Johnnie Walkera, GSK, Hilton, Lenovo, Chandon a NTT.
V nové roli budu mít možnost dát dohromady moji velkou vášeň a moje jedinečné zkušenosti a to jak z oblasti motorsportu tak marketingu. Obě oblasti je třeba sblížit," říká Zak. McLaren nemá titulárního sponzora od konce roku 2013, kdy od týmu odešel Vodafone. To byl jeden z důvodů, proč byl Dennis vyhozen. Navíc se Brit také rozhádal s Ojjehem, jeho dlouholetým obchodním partnerem.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.