Marcus Ericsson bude i v příští sezóně závodit za Sauber, který dnes potvrdil prodloužení spolupráce.
Švédský pilot přišel do Hinwilu před sezónou 2015 po svém debutu u Caterhamu v předchozím roce. Během ní nasbíral v šampionátu devět bodů a mezi piloty skončil 18. Letos však konkurenceschopnost jeho vozů byla horší a on zatím neskóroval. U Sauberu nicméně zůstane.
"Je to skvělá zpráva, že budu další rok závodit za Sauber. Strávil jsem s ním už dva roky a opravdu se u něj už cítím jako doma. Velké díky patří všem v týmu za to, že mi opět projevili důvěru. Z osobního pohledu jsem se jako jezdec u Sauberu hodně rozvinul. Byli jsme nahoře i dole, ale vždy jsme drželi pohromadě a pracovali tak tvrdě, jak to jen šlo," uvádí Ericsson.
" Od té doby, co tým převzali noví majitelé, se v něm objevuje pozitivní tah, proto to v nové éře bude také vzrušující. K Sauberu se přidává mnoho expertů ze světa motorsportu, což je dobrým znamením pro budoucnost," pokračuje nadšeně švédský jezdec, který má vazby na nové majitele - společnost Longbow Finance.
"Pro rok 2017 je mým cílem stavět na své výkonnosti z druhé poloviny této sezóny a pokrčovat v tvrdé práci s týmem. Už se nemůžu dočkat sezóny 2017, abychom mohli postoupit výše ve středu pole s cílem pravidelně bodovat," dodává.
Šéfka Moniša Kaltenbornová na jeho adresu říká: "Moc rádi oznamujeme, že Marcus zůstane v roce 2017 závodním jezdcem Sauberu. V současné sezóně opět ukázal, že chce ujít tu další míli, aby dosáhl pokroku. Zažil s námi velmi obtížné časy, ale zvládl je dobře.
V posledních dvou letech učinil významné kroky ve svém osobním vývoji, čímž potvrdil své schopnosti na dráze i mimo ní - obzvlášť, když podmínky nebyly jednoduché. není pouze dobrým jezdcem, ale také důležitým týmovým hráčem, který chápe, jak pracovat s týmem a jak svým pozitivním přístupem motivovat ostatní."
Druhého jezdce švýcarský tým neoznámil, o sedačku usilují Esteban Gutiérrez, Felipe Nasr a Pascal Wehrlein. V poslední době nabral několik posil, například šéfa závodních inženýrů Xeviho Pujolara, inženýrku pro tvorbu strategií Ruth Buscombe a technického ředitele Jörga Zandera z Audi.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.