Marcus Ericsson bude i v příští sezóně závodit za Sauber, který dnes potvrdil prodloužení spolupráce.
Švédský pilot přišel do Hinwilu před sezónou 2015 po svém debutu u Caterhamu v předchozím roce. Během ní nasbíral v šampionátu devět bodů a mezi piloty skončil 18. Letos však konkurenceschopnost jeho vozů byla horší a on zatím neskóroval. U Sauberu nicméně zůstane.
"Je to skvělá zpráva, že budu další rok závodit za Sauber. Strávil jsem s ním už dva roky a opravdu se u něj už cítím jako doma. Velké díky patří všem v týmu za to, že mi opět projevili důvěru. Z osobního pohledu jsem se jako jezdec u Sauberu hodně rozvinul. Byli jsme nahoře i dole, ale vždy jsme drželi pohromadě a pracovali tak tvrdě, jak to jen šlo," uvádí Ericsson.
" Od té doby, co tým převzali noví majitelé, se v něm objevuje pozitivní tah, proto to v nové éře bude také vzrušující. K Sauberu se přidává mnoho expertů ze světa motorsportu, což je dobrým znamením pro budoucnost," pokračuje nadšeně švédský jezdec, který má vazby na nové majitele - společnost Longbow Finance.
"Pro rok 2017 je mým cílem stavět na své výkonnosti z druhé poloviny této sezóny a pokrčovat v tvrdé práci s týmem. Už se nemůžu dočkat sezóny 2017, abychom mohli postoupit výše ve středu pole s cílem pravidelně bodovat," dodává.
Šéfka Moniša Kaltenbornová na jeho adresu říká: "Moc rádi oznamujeme, že Marcus zůstane v roce 2017 závodním jezdcem Sauberu. V současné sezóně opět ukázal, že chce ujít tu další míli, aby dosáhl pokroku. Zažil s námi velmi obtížné časy, ale zvládl je dobře.
V posledních dvou letech učinil významné kroky ve svém osobním vývoji, čímž potvrdil své schopnosti na dráze i mimo ní - obzvlášť, když podmínky nebyly jednoduché. není pouze dobrým jezdcem, ale také důležitým týmovým hráčem, který chápe, jak pracovat s týmem a jak svým pozitivním přístupem motivovat ostatní."
Druhého jezdce švýcarský tým neoznámil, o sedačku usilují Esteban Gutiérrez, Felipe Nasr a Pascal Wehrlein. V poslední době nabral několik posil, například šéfa závodních inženýrů Xeviho Pujolara, inženýrku pro tvorbu strategií Ruth Buscombe a technického ředitele Jörga Zandera z Audi.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.