Finský pilot jezdící za Ferrari si stěžuje na současnou kvalitu modré směsi do extrémních podmínek. Dříve prý byl tento typ pneumatik kvalitnější.
Kimi Räikkönen společně s dalšími pěti jezdci nedokončil deštivý maraton v Brazílii. Icemanovo Ferrari se v cílové rovince dvacátého okruhu pěkně roztočilo, a Kimi tak skončil ve svodidlech u boxové zídky. Po závodě finský jezdec řekl, že s tím nemohl vůbec nic dělat a neodpustil si ani pár narážek na současnou kvalitu pneumatik od Pirelli
"Tyhle gumy jsou pěkně zrádné, těžko se tak brání akvaplaningu. Samozřejmě vždy záleží i na okruhu, ale když to srovnám s kvalitou pneumatik před 10 lety, tak tenkrát na vodě takové problémy nebyly. Aquaplaning je velký problém. Jakmile je na okruhu trochu vody, tak auto hned ztrácí přilnavost," sdělil médiím finský veterán.
S Räikkönenem souhlasí i jeho skandinávský kolega Ericsson ze Sauberu, který tvrdí, že gumy od jiných dodavatelů byly lepší.
"Z nějakých důvodů v posledních několika letech dosti bojujeme s jízdou na mokru. Před deseti lety to ale problém nebyl. Je třeba na tom ještě zapracovat. V zatáčkách se mi gumy zdají OK, ale na rovinkách je to špatné. Sice dost pršelo, ale nebyl to žádný prudký liják. V minulosti by se jelo bez červených vlajek a safety caru, ale teď to kvůli aquaplaningu prostě nešlo," okomentoval situaci pilot švýcarské stáje.
K oběma jezdcům se ještě připojuje franzouzský pilot Romain Grosjean, který v Brazilské grand prix vůbec neodstartoval, jelikož havaroval již při rozjížďkách těsně před VC.
"Potřebujeme lepší pneumatiky, protože na těch současných je takřka nemožné zvládat jízdu na rovinkách. Akorát to ukazuje, jak špatné tyhle gumy jsou. Nemají žádný grip, a zbytečně se musí riskovat," řekl jezdec Haasu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.