Finský pilot jezdící za Ferrari si stěžuje na současnou kvalitu modré směsi do extrémních podmínek. Dříve prý byl tento typ pneumatik kvalitnější.
Kimi Räikkönen společně s dalšími pěti jezdci nedokončil deštivý maraton v Brazílii. Icemanovo Ferrari se v cílové rovince dvacátého okruhu pěkně roztočilo, a Kimi tak skončil ve svodidlech u boxové zídky. Po závodě finský jezdec řekl, že s tím nemohl vůbec nic dělat a neodpustil si ani pár narážek na současnou kvalitu pneumatik od Pirelli
"Tyhle gumy jsou pěkně zrádné, těžko se tak brání akvaplaningu. Samozřejmě vždy záleží i na okruhu, ale když to srovnám s kvalitou pneumatik před 10 lety, tak tenkrát na vodě takové problémy nebyly. Aquaplaning je velký problém. Jakmile je na okruhu trochu vody, tak auto hned ztrácí přilnavost," sdělil médiím finský veterán.
S Räikkönenem souhlasí i jeho skandinávský kolega Ericsson ze Sauberu, který tvrdí, že gumy od jiných dodavatelů byly lepší.
"Z nějakých důvodů v posledních několika letech dosti bojujeme s jízdou na mokru. Před deseti lety to ale problém nebyl. Je třeba na tom ještě zapracovat. V zatáčkách se mi gumy zdají OK, ale na rovinkách je to špatné. Sice dost pršelo, ale nebyl to žádný prudký liják. V minulosti by se jelo bez červených vlajek a safety caru, ale teď to kvůli aquaplaningu prostě nešlo," okomentoval situaci pilot švýcarské stáje.
K oběma jezdcům se ještě připojuje franzouzský pilot Romain Grosjean, který v Brazilské grand prix vůbec neodstartoval, jelikož havaroval již při rozjížďkách těsně před VC.
"Potřebujeme lepší pneumatiky, protože na těch současných je takřka nemožné zvládat jízdu na rovinkách. Akorát to ukazuje, jak špatné tyhle gumy jsou. Nemají žádný grip, a zbytečně se musí riskovat," řekl jezdec Haasu.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.