V Brazílii se opět přepisovaly tabulky. Hamilton v počtu vítězství předehnal Alaina Prosta. McLaren odjel svou 800. grand prix a Sauber letos poprvé bodoval.
Hamiton opět přepisuje tabulkyBritský pilot s číslem čtyřiačtyřicet vyhrál 44. ročník tradiční Velké ceny Brazílie. Nejenže se zase o krok přiblížil v počtu vítězství Schumimu (91), ale dokázal svým 52. vítězstvím překonat Alaina Prosta.
Navíc do své sbírky přidal skalp z již z čtyřiadvacáté tratě, což se zatím nikomu nepovedlo. Ze současného kalendáře mu akorát chybí vítězství z Baku, které letos uzmul jeho týmový rival a úřadující jednička v boji o titul mistra světa. Lewisovi se také podařilo dosáhnout devátého vítězství v tomto roce díky hattricku z amerického kontinentu, a dotáhl tak Rosberga.
Mercedes nadále kralujePřestože letošní dramatická Brazilská grand prix trvala více jak tři hodiny a kvůli podmínkám mohla dopadnout všelijak, tak se nakonec žádné velké překvapení neudálo a Mercedes si již po třetí v řadě z okruhu Interlagos odváží double z nejdelší Velké ceny Brazílie: letos trvala 3:01:1,335 hod.
O titulu se nakonec nerozhodlo, jelikož Rosberg nedokázal porazit týmového parťáka Hamiltona. Do Abú Zabí si tak německý pilot přiveze náskok 12 bodů a stačí mu skončit na pódiu, pokud by Lewis přidal čtvrté vítězství v řadě.
Verstappenova one-man showDevatenáctiletý holandská hvězda v Brazílii předvedla neuvěřitelný výkon. Max musel po týmové chybě absolvovat zastávku v boxech navíc, ale to ho nezastavilo - během posledních 17 kol závodu se mu podařilo získat 11 pozic a své 14. místo nakonec proměnil v bednu. Zajistil si tak již sedmé pódiové umístění v tomto roce a za týmovým kolegou Ricciardem zaostává již pouze o jedno.
Maxovo jízda připomínala posledního Mad Maxe a není divu, že si nizozemský pilot připsal na své konto již další ocenění pro pilota dne, letos již po osmé. Navíc se stal i nejmladším pilotem, který kdy zajel nejrychlejší kolo závodu - stalo se tak 4 kola před konecm.
Poslední domácí grand prix pro MassuMiláček brazilského publika letos v Itálii po vzoru Michaela Schumachera oznámil ve svých pětatřiceti letech konec kariéry ve Formuli 1. Za svou čtrnáct let dlouho cestu zatím odjel 218 závodů, z nichž 11 vyhrál. Poslední vítězství zaznamenal symbolicky na domácím okruhu před osmi lety. Žel na Interlagos poprvé ve své kariéře nedojel.
Sauber bodujeFelipe Nasr dokázal v domácí velké ceně skončit na devátém místě, a pro tým Sauber tak získal první dva body v letošní sezóně, čímž se tým dostává před Manor, který je s jediným bodem díky desátému místu Wherleina z Rakouska znovu poslední. Je to navíc poprvé od roku 2009, kdy všechny týmy budou mít alespoň jeden bod.
A jak vypadá pohár konstruktéru?Force India přidává na své konto již jedenácté dvojité umístění na bodech a je již takřka jasné, že nakonec skončí čtvrtí před Williamsem. Ten totiž potřetí v této sezóně dojel bez jediného bodu. Náskok Force Indie v současné době činí sedmadvacet bodů. Podobně je na tom Red Bull. Rakouská stáj se těší náskoku 71 bodů na rivaly z Maranella a zajistila si tak druhou příčku v šampionátu.
Alonso v Brazílii skončil již po čtvrté na bodech z posledních šesti závodů a již osmkrát v této sezóně dojel v nejlepší osmičce. Button to zatím dokázal čtyřikrát. Tým je v současné době na šestém místě za Williamsem se ztrátou více jak šedesáti bodů.
Asi to není úplně výsledek snů, ale McLaren alespoň muže slavit svou 800. odjetou grand prix a britská stáje se tak stává po Ferrari teprve druhým týmem, který to v historii F1 dokázal.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.