V Brazílii se opět přepisovaly tabulky. Hamilton v počtu vítězství předehnal Alaina Prosta. McLaren odjel svou 800. grand prix a Sauber letos poprvé bodoval.
Hamiton opět přepisuje tabulkyBritský pilot s číslem čtyřiačtyřicet vyhrál 44. ročník tradiční Velké ceny Brazílie. Nejenže se zase o krok přiblížil v počtu vítězství Schumimu (91), ale dokázal svým 52. vítězstvím překonat Alaina Prosta.
Navíc do své sbírky přidal skalp z již z čtyřiadvacáté tratě, což se zatím nikomu nepovedlo. Ze současného kalendáře mu akorát chybí vítězství z Baku, které letos uzmul jeho týmový rival a úřadující jednička v boji o titul mistra světa. Lewisovi se také podařilo dosáhnout devátého vítězství v tomto roce díky hattricku z amerického kontinentu, a dotáhl tak Rosberga.
Mercedes nadále kralujePřestože letošní dramatická Brazilská grand prix trvala více jak tři hodiny a kvůli podmínkám mohla dopadnout všelijak, tak se nakonec žádné velké překvapení neudálo a Mercedes si již po třetí v řadě z okruhu Interlagos odváží double z nejdelší Velké ceny Brazílie: letos trvala 3:01:1,335 hod.
O titulu se nakonec nerozhodlo, jelikož Rosberg nedokázal porazit týmového parťáka Hamiltona. Do Abú Zabí si tak německý pilot přiveze náskok 12 bodů a stačí mu skončit na pódiu, pokud by Lewis přidal čtvrté vítězství v řadě.
Verstappenova one-man showDevatenáctiletý holandská hvězda v Brazílii předvedla neuvěřitelný výkon. Max musel po týmové chybě absolvovat zastávku v boxech navíc, ale to ho nezastavilo - během posledních 17 kol závodu se mu podařilo získat 11 pozic a své 14. místo nakonec proměnil v bednu. Zajistil si tak již sedmé pódiové umístění v tomto roce a za týmovým kolegou Ricciardem zaostává již pouze o jedno.
Maxovo jízda připomínala posledního Mad Maxe a není divu, že si nizozemský pilot připsal na své konto již další ocenění pro pilota dne, letos již po osmé. Navíc se stal i nejmladším pilotem, který kdy zajel nejrychlejší kolo závodu - stalo se tak 4 kola před konecm.
Poslední domácí grand prix pro MassuMiláček brazilského publika letos v Itálii po vzoru Michaela Schumachera oznámil ve svých pětatřiceti letech konec kariéry ve Formuli 1. Za svou čtrnáct let dlouho cestu zatím odjel 218 závodů, z nichž 11 vyhrál. Poslední vítězství zaznamenal symbolicky na domácím okruhu před osmi lety. Žel na Interlagos poprvé ve své kariéře nedojel.
Sauber bodujeFelipe Nasr dokázal v domácí velké ceně skončit na devátém místě, a pro tým Sauber tak získal první dva body v letošní sezóně, čímž se tým dostává před Manor, který je s jediným bodem díky desátému místu Wherleina z Rakouska znovu poslední. Je to navíc poprvé od roku 2009, kdy všechny týmy budou mít alespoň jeden bod.
A jak vypadá pohár konstruktéru?Force India přidává na své konto již jedenácté dvojité umístění na bodech a je již takřka jasné, že nakonec skončí čtvrtí před Williamsem. Ten totiž potřetí v této sezóně dojel bez jediného bodu. Náskok Force Indie v současné době činí sedmadvacet bodů. Podobně je na tom Red Bull. Rakouská stáj se těší náskoku 71 bodů na rivaly z Maranella a zajistila si tak druhou příčku v šampionátu.
Alonso v Brazílii skončil již po čtvrté na bodech z posledních šesti závodů a již osmkrát v této sezóně dojel v nejlepší osmičce. Button to zatím dokázal čtyřikrát. Tým je v současné době na šestém místě za Williamsem se ztrátou více jak šedesáti bodů.
Asi to není úplně výsledek snů, ale McLaren alespoň muže slavit svou 800. odjetou grand prix a britská stáje se tak stává po Ferrari teprve druhým týmem, který to v historii F1 dokázal.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.