V Brazílii se opět přepisovaly tabulky. Hamilton v počtu vítězství předehnal Alaina Prosta. McLaren odjel svou 800. grand prix a Sauber letos poprvé bodoval.
Hamiton opět přepisuje tabulkyBritský pilot s číslem čtyřiačtyřicet vyhrál 44. ročník tradiční Velké ceny Brazílie. Nejenže se zase o krok přiblížil v počtu vítězství Schumimu (91), ale dokázal svým 52. vítězstvím překonat Alaina Prosta.
Navíc do své sbírky přidal skalp z již z čtyřiadvacáté tratě, což se zatím nikomu nepovedlo. Ze současného kalendáře mu akorát chybí vítězství z Baku, které letos uzmul jeho týmový rival a úřadující jednička v boji o titul mistra světa. Lewisovi se také podařilo dosáhnout devátého vítězství v tomto roce díky hattricku z amerického kontinentu, a dotáhl tak Rosberga.
Mercedes nadále kralujePřestože letošní dramatická Brazilská grand prix trvala více jak tři hodiny a kvůli podmínkám mohla dopadnout všelijak, tak se nakonec žádné velké překvapení neudálo a Mercedes si již po třetí v řadě z okruhu Interlagos odváží double z nejdelší Velké ceny Brazílie: letos trvala 3:01:1,335 hod.
O titulu se nakonec nerozhodlo, jelikož Rosberg nedokázal porazit týmového parťáka Hamiltona. Do Abú Zabí si tak německý pilot přiveze náskok 12 bodů a stačí mu skončit na pódiu, pokud by Lewis přidal čtvrté vítězství v řadě.
Verstappenova one-man showDevatenáctiletý holandská hvězda v Brazílii předvedla neuvěřitelný výkon. Max musel po týmové chybě absolvovat zastávku v boxech navíc, ale to ho nezastavilo - během posledních 17 kol závodu se mu podařilo získat 11 pozic a své 14. místo nakonec proměnil v bednu. Zajistil si tak již sedmé pódiové umístění v tomto roce a za týmovým kolegou Ricciardem zaostává již pouze o jedno.
Maxovo jízda připomínala posledního Mad Maxe a není divu, že si nizozemský pilot připsal na své konto již další ocenění pro pilota dne, letos již po osmé. Navíc se stal i nejmladším pilotem, který kdy zajel nejrychlejší kolo závodu - stalo se tak 4 kola před konecm.
Poslední domácí grand prix pro MassuMiláček brazilského publika letos v Itálii po vzoru Michaela Schumachera oznámil ve svých pětatřiceti letech konec kariéry ve Formuli 1. Za svou čtrnáct let dlouho cestu zatím odjel 218 závodů, z nichž 11 vyhrál. Poslední vítězství zaznamenal symbolicky na domácím okruhu před osmi lety. Žel na Interlagos poprvé ve své kariéře nedojel.
Sauber bodujeFelipe Nasr dokázal v domácí velké ceně skončit na devátém místě, a pro tým Sauber tak získal první dva body v letošní sezóně, čímž se tým dostává před Manor, který je s jediným bodem díky desátému místu Wherleina z Rakouska znovu poslední. Je to navíc poprvé od roku 2009, kdy všechny týmy budou mít alespoň jeden bod.
A jak vypadá pohár konstruktéru?Force India přidává na své konto již jedenácté dvojité umístění na bodech a je již takřka jasné, že nakonec skončí čtvrtí před Williamsem. Ten totiž potřetí v této sezóně dojel bez jediného bodu. Náskok Force Indie v současné době činí sedmadvacet bodů. Podobně je na tom Red Bull. Rakouská stáj se těší náskoku 71 bodů na rivaly z Maranella a zajistila si tak druhou příčku v šampionátu.
Alonso v Brazílii skončil již po čtvrté na bodech z posledních šesti závodů a již osmkrát v této sezóně dojel v nejlepší osmičce. Button to zatím dokázal čtyřikrát. Tým je v současné době na šestém místě za Williamsem se ztrátou více jak šedesáti bodů.
Asi to není úplně výsledek snů, ale McLaren alespoň muže slavit svou 800. odjetou grand prix a britská stáje se tak stává po Ferrari teprve druhým týmem, který to v historii F1 dokázal.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.