Dlouholetému šéfovi McLarenu Ronovi Dennisovi se nepodaří udržet ve vedení. Spoluakcionáři mu dnes oznámili, že musí ze své pozice předsedy a výkonného ředitele skupiny odstoupit.
Dennisovi má svou vizi a z vedení se mu pochopitelně odcházet nechce, podle BBC se mu ale nepodařilo ochránit svou pozici ani u Nejvyššího britského soudu, a tak zřejmě bude muset nastoupit na nucenou dovolenou. Ostatní akcionáři McLarenu ho v úterý zbavili funkce výkonného ředitele, zatím ale setrvává ve správní radě společnosti.
Dennis vlastní 25 % skupiny McLaren, zatímco bahrajnský investiční fond Mumtalakat 50 % a zbylých 25 % drží jeho dlouholetý obchodní partner Mansour Ojjeh. Právě ten se před několika lety s 69letým Britem nepohodl a nyní se staví na stranu Bahrajnců. Má se za to, že se jim nezamlouvá Ronův autokratický styl řízení, který není vhodný pro budoucnost skupiny.
Odchod Dennise je velkou událostí, protože ve vedení McLarenu se pohybuje již od roku 1981. Několikrát jej přivedl k titulům a udělal z něj druhý nejúspěšnější tým po Ferrari. Pod jeho vedením získal 10 jezdeckých (Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna, Mikka Häkkinen a Lewis Hamilton) a 7 konstruktérských titulů.
Tým však upadl po spojení s motorovým partnerem Hondou v roce 2015, kdy zažil svou nejhorší sezónu v historii. Japonci nebyli dostatečně připraveni, Dennis však po skončení smlouvy s Mercedesem tlačil na co nejrychlejší přechod na jejich pohonné jednotky.
Po sezóně 2013 se mu také nepodařilo získat nového titulárního sponzora, který měl nahradit Vodafone. O rok dříve přešli k Mercedesu také talentovaný jezdec Lewis Hamilton či technický ředitel Paddy Lowe.
Mezi žhavé kandidáty na jeho místo patří úspěšný podnikatel Zak Brown, jenž je spojován také s možnou pozicí u nových majitelů Formule 1 - u společnosti Liberty Media, jakmile příští rok dokončí odkoupení. Podle zdrojů blízkých jeho osobě by raději přijal nabídku McLarenu, definitivně rozhodnutý však ještě není.
S odchodem Dennise vznikají jisté pochybnosti také o novém výkonném řediteli závodního týmu, o Jostovi Capitovi. Toho k přestupu z Volkswagenu Ron přemluvil už v lednu, kvůli pracovním závazkům ale nastoupil až v září.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.