Dlouholetému šéfovi McLarenu Ronovi Dennisovi se nepodaří udržet ve vedení. Spoluakcionáři mu dnes oznámili, že musí ze své pozice předsedy a výkonného ředitele skupiny odstoupit.
Dennisovi má svou vizi a z vedení se mu pochopitelně odcházet nechce, podle BBC se mu ale nepodařilo ochránit svou pozici ani u Nejvyššího britského soudu, a tak zřejmě bude muset nastoupit na nucenou dovolenou. Ostatní akcionáři McLarenu ho v úterý zbavili funkce výkonného ředitele, zatím ale setrvává ve správní radě společnosti.
Dennis vlastní 25 % skupiny McLaren, zatímco bahrajnský investiční fond Mumtalakat 50 % a zbylých 25 % drží jeho dlouholetý obchodní partner Mansour Ojjeh. Právě ten se před několika lety s 69letým Britem nepohodl a nyní se staví na stranu Bahrajnců. Má se za to, že se jim nezamlouvá Ronův autokratický styl řízení, který není vhodný pro budoucnost skupiny.
Odchod Dennise je velkou událostí, protože ve vedení McLarenu se pohybuje již od roku 1981. Několikrát jej přivedl k titulům a udělal z něj druhý nejúspěšnější tým po Ferrari. Pod jeho vedením získal 10 jezdeckých (Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna, Mikka Häkkinen a Lewis Hamilton) a 7 konstruktérských titulů.
Tým však upadl po spojení s motorovým partnerem Hondou v roce 2015, kdy zažil svou nejhorší sezónu v historii. Japonci nebyli dostatečně připraveni, Dennis však po skončení smlouvy s Mercedesem tlačil na co nejrychlejší přechod na jejich pohonné jednotky.
Po sezóně 2013 se mu také nepodařilo získat nového titulárního sponzora, který měl nahradit Vodafone. O rok dříve přešli k Mercedesu také talentovaný jezdec Lewis Hamilton či technický ředitel Paddy Lowe.
Mezi žhavé kandidáty na jeho místo patří úspěšný podnikatel Zak Brown, jenž je spojován také s možnou pozicí u nových majitelů Formule 1 - u společnosti Liberty Media, jakmile příští rok dokončí odkoupení. Podle zdrojů blízkých jeho osobě by raději přijal nabídku McLarenu, definitivně rozhodnutý však ještě není.
S odchodem Dennise vznikají jisté pochybnosti také o novém výkonném řediteli závodního týmu, o Jostovi Capitovi. Toho k přestupu z Volkswagenu Ron přemluvil už v lednu, kvůli pracovním závazkům ale nastoupil až v září.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.