Risk s přezutím na přechodné pneumatiky během deštivé Velké ceny Brazílie podle Red Bullu stál za to, i když se pak Max Verstappen musel pracně dostávat zpět na pódium.
Po restartu závodu jezdil mladý Holanďan na druhém místě poté, co nádherně předjel při brzdění do první zatáčky Kimiho Räikkönena a Nica Rosberga po vnějšku v zatáčce č. 3.
Red Bull později získal pocit, že již nastaly ty správné podmínky pro přezutí na přechodné pneumatiky. Nejprve na ně přešel Daniel Ricciardo a ihned zajížděl rekordní sektory. Jenže přes prvotní výhodu déšť zesílil a oba piloti se museli vrátit pro pneumatiky do deště, což je stálo řadu pozic - Verstappen se propadl až na 14. příčku.
Během 17 kol ale dokázal předjet 11 soupeřů a po brilantním výkonem dal vzpomenout na Ayrtona Sennu či Michaela Schumachera. Přitom nedostal čerstvou směs a musel se dostat přes řadu mazáků včetně Bottase, Alonsa, svého týmového kolegu Ricciarda, Hülkenberga, Vettela či Péreze.
Podle šéfa týmu Christiana Hornera ale své strategie nemusí moc litovat: "Jeli jsme na vítězství. Při zpětném ohlédnutí se to je samozřejmě teď jednoduché říct, že déšť zesílil a pneumatiky do deště byly lepší. Jenže ono se to mohlo snadno také otočit a my jsme přezuli přesně v ten správný okamžik, jak šlo vidět z purpurových sektorů Ricciarda."
VIDEO: Verstappenovy předjížděcí hody za deště v Brazílii (zdroj: formula1.com)
"Mohli jste vidět, že Massův Williams byl s každým kolem rychlejší a rychlejší. A jak už u těchto přechodných pneumatik vídávali, jsou často rychlejší, jakmile je zahřejete - mnohem rychlejší," upozorňuje Horner, podle kterého by bez riskantní strategie mohli pomýšlet maximálně na druhé místo.
"Myslím, že by to bylo těžké bojovat s Lewisem. Dokázali jsme se dostat na druhou pozici, zdálo se však, že Lewis měl rychlost na to, aby nás pokryl. Proto jsme přijali trochu riskantnější strategii, abychom to zkusili. Snad intermediálky ožijí," doufali dle šéfa Red Bullu na boxové zídce.
"Když déšť lehce zesílil, tak začalo být zřejmé, že se té strategie musíme vzdát, což je za safety carem docela bolestivé, protože se propadnete zpět o hodně míst. Ale viděli jsme rychlost, s jakou se propracoval polem zpět, aniž by ztrácel čas - doháněl Péreze, jenž byl 10 kol před koncem na pódiu. I když [Max] předjížděl, tak čas získával," pochvaluje si Horner.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.