Risk s přezutím na přechodné pneumatiky během deštivé Velké ceny Brazílie podle Red Bullu stál za to, i když se pak Max Verstappen musel pracně dostávat zpět na pódium.
Po restartu závodu jezdil mladý Holanďan na druhém místě poté, co nádherně předjel při brzdění do první zatáčky Kimiho Räikkönena a Nica Rosberga po vnějšku v zatáčce č. 3.
Red Bull později získal pocit, že již nastaly ty správné podmínky pro přezutí na přechodné pneumatiky. Nejprve na ně přešel Daniel Ricciardo a ihned zajížděl rekordní sektory. Jenže přes prvotní výhodu déšť zesílil a oba piloti se museli vrátit pro pneumatiky do deště, což je stálo řadu pozic - Verstappen se propadl až na 14. příčku.
Během 17 kol ale dokázal předjet 11 soupeřů a po brilantním výkonem dal vzpomenout na Ayrtona Sennu či Michaela Schumachera. Přitom nedostal čerstvou směs a musel se dostat přes řadu mazáků včetně Bottase, Alonsa, svého týmového kolegu Ricciarda, Hülkenberga, Vettela či Péreze.
Podle šéfa týmu Christiana Hornera ale své strategie nemusí moc litovat: "Jeli jsme na vítězství. Při zpětném ohlédnutí se to je samozřejmě teď jednoduché říct, že déšť zesílil a pneumatiky do deště byly lepší. Jenže ono se to mohlo snadno také otočit a my jsme přezuli přesně v ten správný okamžik, jak šlo vidět z purpurových sektorů Ricciarda."
VIDEO: Verstappenovy předjížděcí hody za deště v Brazílii (zdroj: formula1.com)
"Mohli jste vidět, že Massův Williams byl s každým kolem rychlejší a rychlejší. A jak už u těchto přechodných pneumatik vídávali, jsou často rychlejší, jakmile je zahřejete - mnohem rychlejší," upozorňuje Horner, podle kterého by bez riskantní strategie mohli pomýšlet maximálně na druhé místo.
"Myslím, že by to bylo těžké bojovat s Lewisem. Dokázali jsme se dostat na druhou pozici, zdálo se však, že Lewis měl rychlost na to, aby nás pokryl. Proto jsme přijali trochu riskantnější strategii, abychom to zkusili. Snad intermediálky ožijí," doufali dle šéfa Red Bullu na boxové zídce.
"Když déšť lehce zesílil, tak začalo být zřejmé, že se té strategie musíme vzdát, což je za safety carem docela bolestivé, protože se propadnete zpět o hodně míst. Ale viděli jsme rychlost, s jakou se propracoval polem zpět, aniž by ztrácel čas - doháněl Péreze, jenž byl 10 kol před koncem na pódiu. I když [Max] předjížděl, tak čas získával," pochvaluje si Horner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.