Risk s přezutím na přechodné pneumatiky během deštivé Velké ceny Brazílie podle Red Bullu stál za to, i když se pak Max Verstappen musel pracně dostávat zpět na pódium.
Po restartu závodu jezdil mladý Holanďan na druhém místě poté, co nádherně předjel při brzdění do první zatáčky Kimiho Räikkönena a Nica Rosberga po vnějšku v zatáčce č. 3.
Red Bull později získal pocit, že již nastaly ty správné podmínky pro přezutí na přechodné pneumatiky. Nejprve na ně přešel Daniel Ricciardo a ihned zajížděl rekordní sektory. Jenže přes prvotní výhodu déšť zesílil a oba piloti se museli vrátit pro pneumatiky do deště, což je stálo řadu pozic - Verstappen se propadl až na 14. příčku.
Během 17 kol ale dokázal předjet 11 soupeřů a po brilantním výkonem dal vzpomenout na Ayrtona Sennu či Michaela Schumachera. Přitom nedostal čerstvou směs a musel se dostat přes řadu mazáků včetně Bottase, Alonsa, svého týmového kolegu Ricciarda, Hülkenberga, Vettela či Péreze.
Podle šéfa týmu Christiana Hornera ale své strategie nemusí moc litovat: "Jeli jsme na vítězství. Při zpětném ohlédnutí se to je samozřejmě teď jednoduché říct, že déšť zesílil a pneumatiky do deště byly lepší. Jenže ono se to mohlo snadno také otočit a my jsme přezuli přesně v ten správný okamžik, jak šlo vidět z purpurových sektorů Ricciarda."
VIDEO: Verstappenovy předjížděcí hody za deště v Brazílii (zdroj: formula1.com)
"Mohli jste vidět, že Massův Williams byl s každým kolem rychlejší a rychlejší. A jak už u těchto přechodných pneumatik vídávali, jsou často rychlejší, jakmile je zahřejete - mnohem rychlejší," upozorňuje Horner, podle kterého by bez riskantní strategie mohli pomýšlet maximálně na druhé místo.
"Myslím, že by to bylo těžké bojovat s Lewisem. Dokázali jsme se dostat na druhou pozici, zdálo se však, že Lewis měl rychlost na to, aby nás pokryl. Proto jsme přijali trochu riskantnější strategii, abychom to zkusili. Snad intermediálky ožijí," doufali dle šéfa Red Bullu na boxové zídce.
"Když déšť lehce zesílil, tak začalo být zřejmé, že se té strategie musíme vzdát, což je za safety carem docela bolestivé, protože se propadnete zpět o hodně míst. Ale viděli jsme rychlost, s jakou se propracoval polem zpět, aniž by ztrácel čas - doháněl Péreze, jenž byl 10 kol před koncem na pódiu. I když [Max] předjížděl, tak čas získával," pochvaluje si Horner.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.