INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si během Velké ceny Brazílie vedly týmy při přezouvání pilotů a jaké strategie jim nasadili?
Nejrychlejším týmem v boxech byl v Brazílii Red Bull, který Maxe Verstappena v 54. kole přezul za 2,1 vteřiny. Povedla se jim i první zastávka v 13. kole - ta trvala 2,3 sekundy.
Za stejný čas stihl McLaren v 8. kole přezout Jensona Buttona. Řada pilotů během závodu ale vůbec stavět nemusela - využila totiž dvě přerušení, během nichž jim ředitelství závodu nařídilo nasadit pneumatiky do deště.
Kvůli hustému dešti se startovalo na mokrých pneumatikách. Magnussen zajel jako první pro ty přechodné a tento - vzhledem k předpovědi nelogický tah - brzy kopírovala řada týmů, byť jeho časy lepší nebyly.
Po havárii Räikkönena v 20. kole došlo na první červené vlajky. Závod pak pokračoval za safety carem, po sedmi kolech však přišlo další přerušení. Týmy během nich musely svým pilotům nasadit kvůli bezpečnosti mokré pneumatiky.
Někteří se pak ještě jednou pokusili přejít na přechodné pneumatiky nato, co na nich Ricciardo zajížděl rekordní sektory, ale hustější déšť vedl k tomu, že se dojíždělo opět na mokrých pneumatikách. Piloti kvůli mokru neměli povinnost využívat hladké směsi.
Nejdelší stint závodu vypsaného na 71 kol zvládl na přechodných pneumatikách Bottas (33 kol), na mokrých vydrželi nejdéle Alonso, Hamilton, Hülkenberg, Kvjat, Nasr, Ocon, Pérez, Rosberg, Sainz a Vettel - 43 kol (61 % velké ceny).
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.