INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si během Velké ceny Brazílie vedly týmy při přezouvání pilotů a jaké strategie jim nasadili?
Nejrychlejším týmem v boxech byl v Brazílii Red Bull, který Maxe Verstappena v 54. kole přezul za 2,1 vteřiny. Povedla se jim i první zastávka v 13. kole - ta trvala 2,3 sekundy.
Za stejný čas stihl McLaren v 8. kole přezout Jensona Buttona. Řada pilotů během závodu ale vůbec stavět nemusela - využila totiž dvě přerušení, během nichž jim ředitelství závodu nařídilo nasadit pneumatiky do deště.
Kvůli hustému dešti se startovalo na mokrých pneumatikách. Magnussen zajel jako první pro ty přechodné a tento - vzhledem k předpovědi nelogický tah - brzy kopírovala řada týmů, byť jeho časy lepší nebyly.
Po havárii Räikkönena v 20. kole došlo na první červené vlajky. Závod pak pokračoval za safety carem, po sedmi kolech však přišlo další přerušení. Týmy během nich musely svým pilotům nasadit kvůli bezpečnosti mokré pneumatiky.
Někteří se pak ještě jednou pokusili přejít na přechodné pneumatiky nato, co na nich Ricciardo zajížděl rekordní sektory, ale hustější déšť vedl k tomu, že se dojíždělo opět na mokrých pneumatikách. Piloti kvůli mokru neměli povinnost využívat hladké směsi.
Nejdelší stint závodu vypsaného na 71 kol zvládl na přechodných pneumatikách Bottas (33 kol), na mokrých vydrželi nejdéle Alonso, Hamilton, Hülkenberg, Kvjat, Nasr, Ocon, Pérez, Rosberg, Sainz a Vettel - 43 kol (61 % velké ceny).
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.