INTERLAGOS - ANALÝZA SEKTORŮ; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti během kvalifikace v jednotlivých sektorech? Co z toho můžeme vyčíst o jejich formě a jaké strategie připadají v úvahu? Co stojí za vzestupem formy Kimiho Räikkönena?
Interlagos je krátkým okruhem, jehož první sektor obsahuje pomalá Sennova esíčka a třetí velmi rychlou zatáčku, kde bude v závodu začínat první DRS zóna. Na zadní rovince začíná před čtvrtou druhý, technický sektor vyžadující maximální přítlak. Krom úvodní rychlejší pasáže obsahuje sérii velmi pomalých zákrut.
Třetí sektor tvoří krom 12. středně rychlé zatáčky, z níž je důležitý dobrý výjezd, již pouze dlouhá rovinka, kde se uplatní co nejnižší odpor.
Místo měření maximálních rychlostí (tzv. speed trap) se nachází příliš blízko první zatáčky (pouze 90 metrů před ní), piloti v něm již začínají brzdit, proto maximální rychlosti na konci třetího sektoru občas bývají o něco vyšší - odhaluje to, kdo začíná nejdříve brzdit před první zatáčkou. Ještě vyšší v některých bývají na konci 1. sektoru díky aktivaci DRS. O tomto problému jsem již dříve hovořil se zástupci FIA a FOM, kteří mi přislíbili příští rok nápravu (dělali přitom ale, jako by to nikoho jiného doposud moc nezajímalo).
Bližší technické informace o okruhu Interlagos včetně jeho konfigurace, průměrných rychlostí, nároků na motor, brzdy a dalších výzev, naleznete zde.
Hamilton na Interlagosu pokračoval i v sobotu ve výborných výkonech a vybojoval 60. pole position své kariéry. Důležitá podle něj byla teplota pneumatik, kterou si neustále na displeji hlídal. V prvním sektoru ztrácel, než je dostal na provozní teploty, pak už na něj jeho týmový kolega neměl - v součtu sektorů ale zaostal jen o 22 tisícin sekundy.
Mezi piloty Mercedesu to je velmi vyrovnané, v závodě bude muset lídr šampionátu Rosberg spoléhat na lepší start či výdrž pneumatik, protože jinak na předjetí se stejným vozem mít zřejmě moc nebude - kvalifikační pozice je v Brazílii velmi důležitá. Za deště umí lépe zajet Hamilton, který tvrdí, že není vůbec ve stresu, protože nemá co ztratit.
VIDEO: Ride with @LewisHamilton on his way to #BrazilGP ?? pole >> https://t.co/DSwLgQUTAN #F1 pic.twitter.com/jMgQqLYdCY
— Formula 1 (@F1) November 12, 2016Ideální kolo v Q3 nedokázal poskládat nikdo (v Q2 se to povedlo jen Gutiérrezovi, v Q1 Oconovi, který však byl potrestán za blokování Palmera, a tak odstartuje až jako poslední).
Nejblíže byl Stříbrným šípům Verstappen, jeho odstup je již ale hodně velký - téměř 6 desetin. Navíc na třetím nejkratším okruhu kalendáře, v % jeho ztráta činí již 0,81 %. Právě odstup od soupeřů si dnes po kvalifikaci moc pochvaloval Niki Lauda, jenž ji označil za "tu nejdůležitější věc."
Piloti Red Bullu promrhali svůj potenciál, jinak Verstappen i Ricciardo mohli skončit před svými přímými soupeři z Ferrari (Max na čtvrtém místě, Daniel na pátém).
Třetí místo na roštu ale patří Räikkönenovi, který výbornými výkony ve druhé části sezóny překvapuje. Ferrari letos ztrácí v pomalých zatáčkách kvůli horší aerodynamice a mechanické trakci. Motor je silnou stránkou vozu SF16-H, funguje velmi dobře.
Kimi byl v 3. tréninku nejrychlejší v 1. a v 3. sektoru, nejvíce zaostával v tom druhém, kde je klíčový přítlak. Díky čemu skončil tak vysoko? Na Intelagosu je kvůli krátkému kolu důležitá preciznost, Finovi dodává navíc důvěru přední část, kdy auto dělá přesně to, co chce, což mu poskytlo klíčovou výhodu.
Velmi dobrým výkonem se prezentoval i Grosjean s Haasem, jenž bude startovat ze 4. řady - v 3. sektoru dosáhl dokonce 4. nejrychlejšího času. Očividně překvapený byl samotný Francouz i celý americký tým, s nímž bude příští rok moc rád pokračovat. Pomohla výměna brzdových kotoučů (staré Brembo nahrazují nové Carbon Industrie, pouze u Grosjeana). S vozem mají stále potíže, sedí mu ale nízké teploty - za těch nižších jim nefunguje, přehřívají se jím pneumatiky (problémy za horka mívá i Ferrari, od něhož odebírají spousty dílů).
Na rovinkách byl nejrychlejší Räikkönen, který jel na speed trapu 338,1 km/h (na konci 1. sektoru dokonce 340,9 km/h. Grosjean s Haasem poháněným Ferrari byl na třetím místě, zbylých pět míst v Top7 patřilo Mercedesu, jehož nejlepším zástupcem byl Rosberg (338,1 km/h). Ferrari trochu scházel přítlak, což bylo patrné v 2. sektoru.
Ricciardovi s pohonnou jednotkou Renault bylo naměřeno o 8,1 km/h méně než Kimimu, Sainzovi s loňskou specifikací Ferrari o 11 km/h méně a Alonsovi s Hondou až o 11,7 km/h méně.
Pneumatiky a strategiePo dopoledním dešti panovaly v Brazílii chladnější podmínky (21 °C vzduch, 26 °C trať), všichni piloti jezdili pouze na měkkých pneumatikách, které včera byly o 1,3 sekundy rychlejší než ty středně-tvrdé.
Zítřejší předpověď je nejistá, podle meteorologů by ale mohlo pršet ještě více. Nejlepší strategií pro zítřek budou dvě zastávky (v 17. a v 44. kole), týmy se ale přizpůsobí odstupům mezi vozy, které se na Interlagosu těžko hledají, a příp. i počasí.
Týmy na měkké směsi zaznamenávaly za teplejších podmínek poměrně vysokou degradaci, proto by ti, kdo si pro začátek závodu zvolí středně-tvrdou směs, mohl mít výhodu v podobě delšího prvního stintu a alternativní strategie.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.