Dle šéfky britské stáje Williams bylo rozhodnutí ohledně podepsání smlouvy s Lancem Strollem velmi jednoduché
Čerstvě osmnáctiletý kanadský mladík, Lance Stroll, nahradí pro příští sezónu Felipeho Massu v týmu Williams. Brazilský pilot letos při příležitosti Velké ceny Itálie oznámil svůj odchod z pozice aktivního jezdce v F1. Williams svého nového pilota potvrdil v rámci tiskové konference minulý týden (více zde). Rozhodnutí padlo již dříve, ale kvůli titulálrnímu sponzorovi týmu Martini se čekalo, než Lance dosáhne plnoletosti- osmnácté narozeniny Kanaďan oslavil 29. října.
"Jsme tým s jasnými ambicemi v tomto sportu, jsme třetí nejúspěšnější tým v historii s šestnácti vyhranými tituly. Máme stejné ambice i do budoucna. Pokud toho chceme dosáhnout, bude zapotřebí někoho s velkým talentem. Jsme tak z toho všichni nadšení. Lance odvedl v Evropské F3 skvělou práci a letos u nás dostane možnost naplno se projevit," okomentovala situaci Claire Williamsová.
Na otázku, proč Williams vsadil právě na Lance Strolla, šéfka týmu odpověděla: "Když jsme vybírali jezdce, tak Lance měl prostě všechno. Má velký talent, je inteligentní a dává dobrou zpětnou vazbu inženýrům. Bylo to lehké rozhodnutí."
Strollův týmový kolega Bottas se na novou spolupráci těší a slibuje, že mladému Kanaďanovi pomůže, jak jen to půjde.
"Věřím, že mu nepotrvá moc dlouho, než dojede poprvé na bodech. Společně tvoříme silný tým a dokážeme spolu dobře spolupracovat. Moje práce se nijak nemění. Pořád se budu snažit dostat z auta lepší výkony. Nyní na tom budu pracovat s týmovým parťákem. Budu se mu snažit pomoci, aby se učil co nejrychleji. Má opravdu talent, takže věřím, že bude dobrým kolegou," prozradil Bottas.
Williams nakonec zamítl tvrzení, že by Stroll nahradil některého ze současných pilotů během pátečních tréninků posledních dvou velkých cen. Prý by to nebylo vůči současným jezdcům fér.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.