Bývalý koordinátor McLarenu Jo Ramírez se domnívá, že pokroky jeho bývalého týmu jsou velmi pomalé. Kvůli tomu by mohl přijít o svou hvězdu - o Fernanda Alonsa, kterému příští rok může definitivně dojít trpělivost.
"Stále to ještě bolí. Vývoj McLarenu je dobrý, ale příliš pomalý. Ztrácejí sponzory a přijdou i o Alonsa," varuje Ramírez, jenž v F1 strávil 40 let - pracoval taky pro Eagle Dana Gurneyho, pro Tyrell či Fittipaldiho Copersucar.
Na otázku, zda Alonsa situace v McLarenu unavuje, pro španělský AS odpovídá: "Tomu nemůže být jinak. Je vítězný jezdec a musí vyhrávat. Nemyslím si, že vydrží ještě jeden takový rok. Věřím, že tohle je na hranici."
Dvounásobnému mistrovi světa končí ve Wokingu příští rok smlouva, ale již několikrát prohlásil, že tým už měnit nechce a že tam vydrží až do konce. V roce 2017 ale uvidí, jestli mu nová generace formulí bude poskytovat větší zážitek z jízdy - ta současná, kdy nemůže jezdit po celý závod na plno, ho totiž spíše nudí.
Vrátí se McLaren příští rok na pódia? "Nevím, ale doufám v tom, protože talenty na to mají. Ale jak říkám, odcházejí sponzoři, protože pokud v tomto byznysu nevyhráváte, pak to je těžké."
"Na pódiu měli být už letos. Samozřejmě, že to je možné, aby bojovali o titul. Myslím si ale, že to to bude těžké. Musí udělat nicméně všechno možné, protože příští rok to je podle mě pro McLaren poslední šance.
Myslím, že se musí hodně zlepšit, protože víte co? Není to všechno jen chyba motoru. Motor není dobrý, jenže si nemyslím, že by měli to nejlepší šasi na světě. Proto musí McLaren a Honda spolupracovat, jakoby byli jeden tým, a udržet Alonsa," vybízí Ramírez.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.