Bývalý koordinátor McLarenu Jo Ramírez se domnívá, že pokroky jeho bývalého týmu jsou velmi pomalé. Kvůli tomu by mohl přijít o svou hvězdu - o Fernanda Alonsa, kterému příští rok může definitivně dojít trpělivost.
"Stále to ještě bolí. Vývoj McLarenu je dobrý, ale příliš pomalý. Ztrácejí sponzory a přijdou i o Alonsa," varuje Ramírez, jenž v F1 strávil 40 let - pracoval taky pro Eagle Dana Gurneyho, pro Tyrell či Fittipaldiho Copersucar.
Na otázku, zda Alonsa situace v McLarenu unavuje, pro španělský AS odpovídá: "Tomu nemůže být jinak. Je vítězný jezdec a musí vyhrávat. Nemyslím si, že vydrží ještě jeden takový rok. Věřím, že tohle je na hranici."
Dvounásobnému mistrovi světa končí ve Wokingu příští rok smlouva, ale již několikrát prohlásil, že tým už měnit nechce a že tam vydrží až do konce. V roce 2017 ale uvidí, jestli mu nová generace formulí bude poskytovat větší zážitek z jízdy - ta současná, kdy nemůže jezdit po celý závod na plno, ho totiž spíše nudí.
Vrátí se McLaren příští rok na pódia? "Nevím, ale doufám v tom, protože talenty na to mají. Ale jak říkám, odcházejí sponzoři, protože pokud v tomto byznysu nevyhráváte, pak to je těžké."
"Na pódiu měli být už letos. Samozřejmě, že to je možné, aby bojovali o titul. Myslím si ale, že to to bude těžké. Musí udělat nicméně všechno možné, protože příští rok to je podle mě pro McLaren poslední šance.
Myslím, že se musí hodně zlepšit, protože víte co? Není to všechno jen chyba motoru. Motor není dobrý, jenže si nemyslím, že by měli to nejlepší šasi na světě. Proto musí McLaren a Honda spolupracovat, jakoby byli jeden tým, a udržet Alonsa," vybízí Ramírez.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.