Bývalý koordinátor McLarenu Jo Ramírez se domnívá, že pokroky jeho bývalého týmu jsou velmi pomalé. Kvůli tomu by mohl přijít o svou hvězdu - o Fernanda Alonsa, kterému příští rok může definitivně dojít trpělivost.
"Stále to ještě bolí. Vývoj McLarenu je dobrý, ale příliš pomalý. Ztrácejí sponzory a přijdou i o Alonsa," varuje Ramírez, jenž v F1 strávil 40 let - pracoval taky pro Eagle Dana Gurneyho, pro Tyrell či Fittipaldiho Copersucar.
Na otázku, zda Alonsa situace v McLarenu unavuje, pro španělský AS odpovídá: "Tomu nemůže být jinak. Je vítězný jezdec a musí vyhrávat. Nemyslím si, že vydrží ještě jeden takový rok. Věřím, že tohle je na hranici."
Dvounásobnému mistrovi světa končí ve Wokingu příští rok smlouva, ale již několikrát prohlásil, že tým už měnit nechce a že tam vydrží až do konce. V roce 2017 ale uvidí, jestli mu nová generace formulí bude poskytovat větší zážitek z jízdy - ta současná, kdy nemůže jezdit po celý závod na plno, ho totiž spíše nudí.
Vrátí se McLaren příští rok na pódia? "Nevím, ale doufám v tom, protože talenty na to mají. Ale jak říkám, odcházejí sponzoři, protože pokud v tomto byznysu nevyhráváte, pak to je těžké."
"Na pódiu měli být už letos. Samozřejmě, že to je možné, aby bojovali o titul. Myslím si ale, že to to bude těžké. Musí udělat nicméně všechno možné, protože příští rok to je podle mě pro McLaren poslední šance.
Myslím, že se musí hodně zlepšit, protože víte co? Není to všechno jen chyba motoru. Motor není dobrý, jenže si nemyslím, že by měli to nejlepší šasi na světě. Proto musí McLaren a Honda spolupracovat, jakoby byli jeden tým, a udržet Alonsa," vybízí Ramírez.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.