Šéfinženýr americké stáje Haas, Ayao Komatsu, řekl, že tým je s vývojem nového auta pro příští sezóny v mírném skluzu. Mohou za to prý rozsáhlé technické změny pravidel.
Komatsu do Haasu přešel společně s Grosjeanem z Lotusu, současného Renaultu. Prozatímní výsledky byly pro tým jistě úspěchem a devětadvacet bodů na nováčka seriálu, navíc z Ameriky, není rozhodně špatné. V současné době se sice tým potýká s celou řadou problémů technického rázu, ale začátek sezóny měl Haas impozantní. Grosjean se hned v prvních dvou závodech umístil na šestém, respektive pátém místě. V příštím roce ale může být vše jinak.
"Změna pravidel přidává do hry úplně nový rozměr. Ale i kdyby žádné změny neproběhly, tak bychom měli spoustu práce na voze pro sezónu 2017," prozradil Komatsu.
Na otázku, co vlastně pro vás nová pravidla znamenají, šéfinženýr Haasu odpověděl: "Budeme muset udělat spousty změn na autě a potřebujeme ho prostě celkově vylepšit. Letos jsme nemohli pracovat moc na vývoji vozu, protože jsme měli už tak dost technických problémů, a pravidla navíc moc změn neumožňovala. Potřebujeme ještě více dat, abychom mohli zlepšit naší konkurenceschopnost. Pokud bychom v příštím roce udělali stejný pokrok jako letos, tak pořád budeme ztrácet. Velké týmy se mohou zaměřit jen na vývoj, my musíme řešit i současné problémy. První závod asi ještě nebude to pravé ořechové, ale chceme v průběhu sezóny přidat některá další vylepšení. To, co nám letos trvalo vyřešit pět závodů, tak příští rok budeme muset zvládnout během jednoho víkendu. Je třeba dohnat konkurenci. Příští rok bude velká výzva."
Komatsu nakonec ještě prozradil, že vývoj nejde tak hladce a tým je zatím pozadu: "Neřekl bych, že všechno jde úplně podle plánu. Jsme trochu pozadu, ale pracujeme na tom. Prostě teď nestíháme."
V minulé sezóně se opět dostalo do módy téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.