Haas je s vývojem vozu pro rok 2017 pozadu, tvrdí Komatsu

Fanoušci týmu Haas při pátečním tréninku v Austinu
Fanoušci týmu Haas při pátečním tréninku v Austinu, foto: Haas F1 Team
Albert Hadáček 6. listopadu 2016 9:36
Sdílej:

Šéfinženýr americké stáje Haas, Ayao Komatsu, řekl, že tým je s vývojem nového auta pro příští sezóny v mírném skluzu. Mohou za to prý rozsáhlé technické změny pravidel.

Komatsu do Haasu přešel společně s Grosjeanem z Lotusu, současného Renaultu. Prozatímní výsledky byly pro tým jistě úspěchem a devětadvacet bodů na nováčka seriálu, navíc z Ameriky, není rozhodně špatné. V současné době se sice tým potýká s celou řadou problémů technického rázu, ale začátek sezóny měl Haas impozantní. Grosjean se hned v prvních dvou závodech umístil na šestém, respektive pátém místě. V příštím roce ale může být vše jinak.

"Změna pravidel přidává do hry úplně nový rozměr. Ale i kdyby žádné změny neproběhly, tak bychom měli spoustu práce na voze pro sezónu 2017," prozradil Komatsu.

Na otázku, co vlastně pro vás nová pravidla znamenají, šéfinženýr Haasu odpověděl: "Budeme muset udělat spousty změn na autě a potřebujeme ho prostě celkově vylepšit. Letos jsme nemohli pracovat moc na vývoji vozu, protože jsme měli už tak dost technických problémů, a pravidla navíc moc změn neumožňovala. Potřebujeme ještě více dat, abychom mohli zlepšit naší konkurenceschopnost. Pokud bychom v příštím roce udělali stejný pokrok jako letos, tak pořád budeme ztrácet. Velké týmy se mohou zaměřit jen na vývoj, my musíme řešit i současné problémy. První závod asi ještě nebude to pravé ořechové, ale chceme v průběhu sezóny přidat některá další vylepšení. To, co nám letos trvalo vyřešit pět závodů, tak příští rok budeme muset zvládnout během jednoho víkendu. Je třeba dohnat konkurenci. Příští rok bude velká výzva."

Komatsu nakonec ještě prozradil, že vývoj nejde tak hladce a tým je zatím pozadu: "Neřekl bych, že všechno jde úplně podle plánu. Jsme trochu pozadu, ale pracujeme na tom. Prostě teď nestíháme."

Témata:
Stalo se
Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari nezvládlo opravit monopost Hamiltona po nehodě. Testy ale dnes pokračují

Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.

Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.