Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene vysvětluje, co trápilo jeho tým naposledy v Mexiku, kde nedokázalo porazit Red Bully. Podobný scénář se totiž letos v horkých závodech opakoval již poněkolikáté.
Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen předvedli ve Velké ceně Mexika solidní rychlost, jenže na souboj s Mercedesem či pódium mohli zapomenout kvůli bídnému výkonu v kvalifikaci, v níž skončili až za Nicem Hülkenbergem na šestém a sedmém místě.
V neděli byli klasifikování za Mercedesy i Red Bully, které jim v šampionátu unikly o dalších 9 bodů. Ztráta tedy dále narůstá, místo aby tomu bylo opačně, jak zástupci Scuderie po letní přestávce slibovali.
V Maranellu samozřejmě vyšetřovali sobotní pokles výkonnosti. Zatímco v Japonsku na Mercedes dle nejlepších sektorů ztráceli jen 0,43 %, v Mexiku to už bylo 0,78 % (Red Bull + 0,46 %) - čisté závodní tempo přitom bylo mnohem lepší (+ 0,23 %). Podle Arrivabeneho se opakují potíže ze Španělska či Monaka, kde za vyšších teplot došlo rovněž k trápení s rychlostí na jedno kolo.
"Jde o endemický problém, který máme po celý rok. Vzpomeňte si na Baku, Španělsko a Monako - když teploty stoupají vysoko, tak obvykle máme potíže. Analyzujeme to a nyní je důvod jasný, takže na tom pracujeme," uvádí šéf Ferrari.
Výsledek v Mexiku na to sice moc nepoukázal, ale podle něj se tam potvrdilo další zlepšení formy jeho stáje: "Myslím, že tou nejdůležitější věcí je to, že tým opravdu dobře reaguje. Nejsem spokojený, protože nevyhráváme závody, ale předvedli jsme charakter týmu a navíc i to, že se něco mění - a tohle je pro mě něčím důležitým."
"Slyším přes rádio veškerou komunikaci, což je důvodem, proč někdy šílím, protože všechny slyším. Všichni odváděli svou práci, byli soustředění. Kluci v boxech byli perfektní - ne neuvěřitelně rychlí, ale perfektní v tom, že dělali to, o co jsme je žádali. A tým předvedl, že jsou bojovníky. To je to, o co žádám," vysvětluje Arrivabene.
Ocenil také výkon Räikkönena, který musel podruhé do boxů, ale propracoval se znovu dopředu: "Předjel Hülkenberga neuvěřitelným manévrem. To byla podle mě třída! Čistá prvotřídní práce!"
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.