Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene vysvětluje, co trápilo jeho tým naposledy v Mexiku, kde nedokázalo porazit Red Bully. Podobný scénář se totiž letos v horkých závodech opakoval již poněkolikáté.
Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen předvedli ve Velké ceně Mexika solidní rychlost, jenže na souboj s Mercedesem či pódium mohli zapomenout kvůli bídnému výkonu v kvalifikaci, v níž skončili až za Nicem Hülkenbergem na šestém a sedmém místě.
V neděli byli klasifikování za Mercedesy i Red Bully, které jim v šampionátu unikly o dalších 9 bodů. Ztráta tedy dále narůstá, místo aby tomu bylo opačně, jak zástupci Scuderie po letní přestávce slibovali.
V Maranellu samozřejmě vyšetřovali sobotní pokles výkonnosti. Zatímco v Japonsku na Mercedes dle nejlepších sektorů ztráceli jen 0,43 %, v Mexiku to už bylo 0,78 % (Red Bull + 0,46 %) - čisté závodní tempo přitom bylo mnohem lepší (+ 0,23 %). Podle Arrivabeneho se opakují potíže ze Španělska či Monaka, kde za vyšších teplot došlo rovněž k trápení s rychlostí na jedno kolo.
"Jde o endemický problém, který máme po celý rok. Vzpomeňte si na Baku, Španělsko a Monako - když teploty stoupají vysoko, tak obvykle máme potíže. Analyzujeme to a nyní je důvod jasný, takže na tom pracujeme," uvádí šéf Ferrari.
Výsledek v Mexiku na to sice moc nepoukázal, ale podle něj se tam potvrdilo další zlepšení formy jeho stáje: "Myslím, že tou nejdůležitější věcí je to, že tým opravdu dobře reaguje. Nejsem spokojený, protože nevyhráváme závody, ale předvedli jsme charakter týmu a navíc i to, že se něco mění - a tohle je pro mě něčím důležitým."
"Slyším přes rádio veškerou komunikaci, což je důvodem, proč někdy šílím, protože všechny slyším. Všichni odváděli svou práci, byli soustředění. Kluci v boxech byli perfektní - ne neuvěřitelně rychlí, ale perfektní v tom, že dělali to, o co jsme je žádali. A tým předvedl, že jsou bojovníky. To je to, o co žádám," vysvětluje Arrivabene.
Ocenil také výkon Räikkönena, který musel podruhé do boxů, ale propracoval se znovu dopředu: "Předjel Hülkenberga neuvěřitelným manévrem. To byla podle mě třída! Čistá prvotřídní práce!"
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.