Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene vysvětluje, co trápilo jeho tým naposledy v Mexiku, kde nedokázalo porazit Red Bully. Podobný scénář se totiž letos v horkých závodech opakoval již poněkolikáté.
Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen předvedli ve Velké ceně Mexika solidní rychlost, jenže na souboj s Mercedesem či pódium mohli zapomenout kvůli bídnému výkonu v kvalifikaci, v níž skončili až za Nicem Hülkenbergem na šestém a sedmém místě.
V neděli byli klasifikování za Mercedesy i Red Bully, které jim v šampionátu unikly o dalších 9 bodů. Ztráta tedy dále narůstá, místo aby tomu bylo opačně, jak zástupci Scuderie po letní přestávce slibovali.
V Maranellu samozřejmě vyšetřovali sobotní pokles výkonnosti. Zatímco v Japonsku na Mercedes dle nejlepších sektorů ztráceli jen 0,43 %, v Mexiku to už bylo 0,78 % (Red Bull + 0,46 %) - čisté závodní tempo přitom bylo mnohem lepší (+ 0,23 %). Podle Arrivabeneho se opakují potíže ze Španělska či Monaka, kde za vyšších teplot došlo rovněž k trápení s rychlostí na jedno kolo.
"Jde o endemický problém, který máme po celý rok. Vzpomeňte si na Baku, Španělsko a Monako - když teploty stoupají vysoko, tak obvykle máme potíže. Analyzujeme to a nyní je důvod jasný, takže na tom pracujeme," uvádí šéf Ferrari.
Výsledek v Mexiku na to sice moc nepoukázal, ale podle něj se tam potvrdilo další zlepšení formy jeho stáje: "Myslím, že tou nejdůležitější věcí je to, že tým opravdu dobře reaguje. Nejsem spokojený, protože nevyhráváme závody, ale předvedli jsme charakter týmu a navíc i to, že se něco mění - a tohle je pro mě něčím důležitým."
"Slyším přes rádio veškerou komunikaci, což je důvodem, proč někdy šílím, protože všechny slyším. Všichni odváděli svou práci, byli soustředění. Kluci v boxech byli perfektní - ne neuvěřitelně rychlí, ale perfektní v tom, že dělali to, o co jsme je žádali. A tým předvedl, že jsou bojovníky. To je to, o co žádám," vysvětluje Arrivabene.
Ocenil také výkon Räikkönena, který musel podruhé do boxů, ale propracoval se znovu dopředu: "Předjel Hülkenberga neuvěřitelným manévrem. To byla podle mě třída! Čistá prvotřídní práce!"
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.