Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene vysvětluje, co trápilo jeho tým naposledy v Mexiku, kde nedokázalo porazit Red Bully. Podobný scénář se totiž letos v horkých závodech opakoval již poněkolikáté.
Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen předvedli ve Velké ceně Mexika solidní rychlost, jenže na souboj s Mercedesem či pódium mohli zapomenout kvůli bídnému výkonu v kvalifikaci, v níž skončili až za Nicem Hülkenbergem na šestém a sedmém místě.
V neděli byli klasifikování za Mercedesy i Red Bully, které jim v šampionátu unikly o dalších 9 bodů. Ztráta tedy dále narůstá, místo aby tomu bylo opačně, jak zástupci Scuderie po letní přestávce slibovali.
V Maranellu samozřejmě vyšetřovali sobotní pokles výkonnosti. Zatímco v Japonsku na Mercedes dle nejlepších sektorů ztráceli jen 0,43 %, v Mexiku to už bylo 0,78 % (Red Bull + 0,46 %) - čisté závodní tempo přitom bylo mnohem lepší (+ 0,23 %). Podle Arrivabeneho se opakují potíže ze Španělska či Monaka, kde za vyšších teplot došlo rovněž k trápení s rychlostí na jedno kolo.
"Jde o endemický problém, který máme po celý rok. Vzpomeňte si na Baku, Španělsko a Monako - když teploty stoupají vysoko, tak obvykle máme potíže. Analyzujeme to a nyní je důvod jasný, takže na tom pracujeme," uvádí šéf Ferrari.
Výsledek v Mexiku na to sice moc nepoukázal, ale podle něj se tam potvrdilo další zlepšení formy jeho stáje: "Myslím, že tou nejdůležitější věcí je to, že tým opravdu dobře reaguje. Nejsem spokojený, protože nevyhráváme závody, ale předvedli jsme charakter týmu a navíc i to, že se něco mění - a tohle je pro mě něčím důležitým."
"Slyším přes rádio veškerou komunikaci, což je důvodem, proč někdy šílím, protože všechny slyším. Všichni odváděli svou práci, byli soustředění. Kluci v boxech byli perfektní - ne neuvěřitelně rychlí, ale perfektní v tom, že dělali to, o co jsme je žádali. A tým předvedl, že jsou bojovníky. To je to, o co žádám," vysvětluje Arrivabene.
Ocenil také výkon Räikkönena, který musel podruhé do boxů, ale propracoval se znovu dopředu: "Předjel Hülkenberga neuvěřitelným manévrem. To byla podle mě třída! Čistá prvotřídní práce!"
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.