Kimi Räikkönen je bezpochyby jedna z nejikoničtějších postav současné Formule 1. V sezóně 2014 a 2015 nezajel bývalý mistr světa kdovíjak přesvědčivé výsledky, a dokonce se hovořilo i o jeho odchodu. Letos se ale Finovi i přes potíže týmu daří a dle výsledků ho již nemůžeme škatulkovat do pozice pouhé týmové dvojky.
V roce 2014 skončil finský jezdec celkově dvanáctý, zatímco jeho tehdejší kolega Alonso vybojoval šestou příčku s takřka trojnásobkem bodů. V loňské sezóně se Kimimu nedařilo o moc lépe. Přestože skončil hned za Vettelem, který loni uzmul hned tři vítězství, tak pořád na týmového parťáka ztrácel okolo sto třiceti bodů.
Letos je ale vše jinak. Dva závody před koncem ztrácí Iceman na týmového kolegu pouze devět bodů a i přes ne úplně vydařenou druhou část sezóny pro stáj z Maranella můžeme u Räikkönena spatřit zlepšení a konzistentní výsledky.
Na otázku, co stojí za lepšími výkony, Fin odpověděl: "Proběhlo několik dobrých personálních změn. Lidi kolem mě jsou velmi dobří a pracuje se mi s nimi skvěle. Prostě si dokonale rozumíme a máme shodné názory na většinu věcí."
Mistr světa z roku 2007 dále prozradil, že soustředěnost na detaily přináší své ovoce: "Děláme pořád malé úpravy a pokaždé se z nich snažíme dostat co nejvíce. Pořád to ještě není ono, ale pomalu se tam dostáváme. Tak by to ale mělo být. Když do toho dáte všechno, tak se vám to vždycky vrátí. Každá menší úprava přidá na výkonu a když takhle zlepšíte dvě nebo tři věci, tak se to značně projeví na časech. Auto se mi řídí dobře a to taky pomáhá."
I přes své osobní zlepšení Kimi přiznává, že pro tým letošní sezóna nepatří k těm nejlepším: "Zatím to pro nás nebyla úplně dobrá sezóna. Chceme být vepředu a bojovat o vítězství. Když se tohle nedaří, tak nemůžete říct, že je to dobrá sezóna. Letošní výsledky prostě nejsou takové, jaké jsme si přáli."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.