Kimi Räikkönen je bezpochyby jedna z nejikoničtějších postav současné Formule 1. V sezóně 2014 a 2015 nezajel bývalý mistr světa kdovíjak přesvědčivé výsledky, a dokonce se hovořilo i o jeho odchodu. Letos se ale Finovi i přes potíže týmu daří a dle výsledků ho již nemůžeme škatulkovat do pozice pouhé týmové dvojky.
V roce 2014 skončil finský jezdec celkově dvanáctý, zatímco jeho tehdejší kolega Alonso vybojoval šestou příčku s takřka trojnásobkem bodů. V loňské sezóně se Kimimu nedařilo o moc lépe. Přestože skončil hned za Vettelem, který loni uzmul hned tři vítězství, tak pořád na týmového parťáka ztrácel okolo sto třiceti bodů.
Letos je ale vše jinak. Dva závody před koncem ztrácí Iceman na týmového kolegu pouze devět bodů a i přes ne úplně vydařenou druhou část sezóny pro stáj z Maranella můžeme u Räikkönena spatřit zlepšení a konzistentní výsledky.
Na otázku, co stojí za lepšími výkony, Fin odpověděl: "Proběhlo několik dobrých personálních změn. Lidi kolem mě jsou velmi dobří a pracuje se mi s nimi skvěle. Prostě si dokonale rozumíme a máme shodné názory na většinu věcí."
Mistr světa z roku 2007 dále prozradil, že soustředěnost na detaily přináší své ovoce: "Děláme pořád malé úpravy a pokaždé se z nich snažíme dostat co nejvíce. Pořád to ještě není ono, ale pomalu se tam dostáváme. Tak by to ale mělo být. Když do toho dáte všechno, tak se vám to vždycky vrátí. Každá menší úprava přidá na výkonu a když takhle zlepšíte dvě nebo tři věci, tak se to značně projeví na časech. Auto se mi řídí dobře a to taky pomáhá."
I přes své osobní zlepšení Kimi přiznává, že pro tým letošní sezóna nepatří k těm nejlepším: "Zatím to pro nás nebyla úplně dobrá sezóna. Chceme být vepředu a bojovat o vítězství. Když se tohle nedaří, tak nemůžete říct, že je to dobrá sezóna. Letošní výsledky prostě nejsou takové, jaké jsme si přáli."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.