Kimi Räikkönen je bezpochyby jedna z nejikoničtějších postav současné Formule 1. V sezóně 2014 a 2015 nezajel bývalý mistr světa kdovíjak přesvědčivé výsledky, a dokonce se hovořilo i o jeho odchodu. Letos se ale Finovi i přes potíže týmu daří a dle výsledků ho již nemůžeme škatulkovat do pozice pouhé týmové dvojky.
V roce 2014 skončil finský jezdec celkově dvanáctý, zatímco jeho tehdejší kolega Alonso vybojoval šestou příčku s takřka trojnásobkem bodů. V loňské sezóně se Kimimu nedařilo o moc lépe. Přestože skončil hned za Vettelem, který loni uzmul hned tři vítězství, tak pořád na týmového parťáka ztrácel okolo sto třiceti bodů.
Letos je ale vše jinak. Dva závody před koncem ztrácí Iceman na týmového kolegu pouze devět bodů a i přes ne úplně vydařenou druhou část sezóny pro stáj z Maranella můžeme u Räikkönena spatřit zlepšení a konzistentní výsledky.
Na otázku, co stojí za lepšími výkony, Fin odpověděl: "Proběhlo několik dobrých personálních změn. Lidi kolem mě jsou velmi dobří a pracuje se mi s nimi skvěle. Prostě si dokonale rozumíme a máme shodné názory na většinu věcí."
Mistr světa z roku 2007 dále prozradil, že soustředěnost na detaily přináší své ovoce: "Děláme pořád malé úpravy a pokaždé se z nich snažíme dostat co nejvíce. Pořád to ještě není ono, ale pomalu se tam dostáváme. Tak by to ale mělo být. Když do toho dáte všechno, tak se vám to vždycky vrátí. Každá menší úprava přidá na výkonu a když takhle zlepšíte dvě nebo tři věci, tak se to značně projeví na časech. Auto se mi řídí dobře a to taky pomáhá."
I přes své osobní zlepšení Kimi přiznává, že pro tým letošní sezóna nepatří k těm nejlepším: "Zatím to pro nás nebyla úplně dobrá sezóna. Chceme být vepředu a bojovat o vítězství. Když se tohle nedaří, tak nemůžete říct, že je to dobrá sezóna. Letošní výsledky prostě nejsou takové, jaké jsme si přáli."
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.