Zástupce šéfa Force Indie Rob Fernley se vrací k Velké ceně Mexika, v níž Sergio Pérez dával nahlas najevo svou nespokojenost. S vývojem závodu a jeho pozicí však na boxové zídce nic nemohli udělat.
Mexický pilot se v 22. kole zasekl za Massou a až do samotného konce závodu vypsaného na 71 okruhů jej i přes četné pokusy nedokázal předjet. Není divu, že si v rádiu stěžoval na zvolenou strategii. Cílem projel za Williamsem na 10. místě, zatímco jeho týmový kolega Nico Hülkenberg skončil sedmý.
"Nebude spokojený, dokud nebude tam, kde byl Nico. Chápu jeho frustraci, to hlavní z pohledu týmu je však to, že oba piloti pro nás odvedli výborný výkon. My jsme v žádné fázi nemohli udělat nic, abychom jej dostali díky zastávkové strategii dopředu," kroutí Fernley rameny.
"Mohli jsme vyzkoušet jinou možnost? Ano, ke konci jsme mohli, jenže se blížila vedoucí auta, a tak byste museli předjíždět je i Felipeho. Odpověď tedy na sebe ke konci nenechala čekat, tou bylo: zůstat tam, kde jsme, a doufat, že Felipeho pneumatiky snad budou degradovat více, než degradovali. Odjel dobrý závod," vysvětluje zástupce šéfa Force Indie.
Hülkenberg v té době jezdil dokonce na šesté pozici, jenže když jej předjížděl Räikkönen, dostal smyk. Indická stáj z toho byla zklamaná, přesto ale dokázala o jeden bod zvýšit svůj náskok na pátý Williams v šampionátu konstruktérů.
"Když jsme mířili do Mexika, tak jsme se smiřovali s tím, že zřejmě přijdeme o dva nebo tři body, protože tohle byl okruh spíše pro Williams než pro Force India. Jsem proto velmi potěšený tím, že odjíždíme s bodem navíc. Byl jsem jako na trní, protože jedno auto jsme měli druhé za Felipem a to druhé ke konci prožilo horké chvíle," dodává Fernley.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.