Zástupce šéfa Force Indie Rob Fernley se vrací k Velké ceně Mexika, v níž Sergio Pérez dával nahlas najevo svou nespokojenost. S vývojem závodu a jeho pozicí však na boxové zídce nic nemohli udělat.
Mexický pilot se v 22. kole zasekl za Massou a až do samotného konce závodu vypsaného na 71 okruhů jej i přes četné pokusy nedokázal předjet. Není divu, že si v rádiu stěžoval na zvolenou strategii. Cílem projel za Williamsem na 10. místě, zatímco jeho týmový kolega Nico Hülkenberg skončil sedmý.
"Nebude spokojený, dokud nebude tam, kde byl Nico. Chápu jeho frustraci, to hlavní z pohledu týmu je však to, že oba piloti pro nás odvedli výborný výkon. My jsme v žádné fázi nemohli udělat nic, abychom jej dostali díky zastávkové strategii dopředu," kroutí Fernley rameny.
"Mohli jsme vyzkoušet jinou možnost? Ano, ke konci jsme mohli, jenže se blížila vedoucí auta, a tak byste museli předjíždět je i Felipeho. Odpověď tedy na sebe ke konci nenechala čekat, tou bylo: zůstat tam, kde jsme, a doufat, že Felipeho pneumatiky snad budou degradovat více, než degradovali. Odjel dobrý závod," vysvětluje zástupce šéfa Force Indie.
Hülkenberg v té době jezdil dokonce na šesté pozici, jenže když jej předjížděl Räikkönen, dostal smyk. Indická stáj z toho byla zklamaná, přesto ale dokázala o jeden bod zvýšit svůj náskok na pátý Williams v šampionátu konstruktérů.
"Když jsme mířili do Mexika, tak jsme se smiřovali s tím, že zřejmě přijdeme o dva nebo tři body, protože tohle byl okruh spíše pro Williams než pro Force India. Jsem proto velmi potěšený tím, že odjíždíme s bodem navíc. Byl jsem jako na trní, protože jedno auto jsme měli druhé za Felipem a to druhé ke konci prožilo horké chvíle," dodává Fernley.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.