Alonso při Velké ceně USA předváděl v posledních kolech vcelku divoké kousky. Nejdříve tvrdě předjel Massu a došlo i na kontakt a v posledním kole si ještě podal španělského kolegu Sainze. Brazilec se k incidentu ještě jednou vrací.
Felipe Massa i technický šéf Williamsu se shodují, že Alonsův manévr byl hoden potrestání. Komisaři to tak ale neviděli a Španěl vyvázl bez penalizace. Massa se ještě jednou k incidentu vrátil v rozhovoru k mediální kampani letošního Závodu šampionů.
"Už jsem s ním (Alonsem) mluvil. Když se podíváte na záběry kamer, tak jeho předjetí je samozřejmě famózní, ale najížděl si z moc velké vzdálenosti a nebrzdil. Já jsem právě v té chvíli vytáčel zatáčku. Kdybych tam nebyl, tak by regulérně vyjel ven. Mimo trať se dostal stejně i poté, co mě trefil. Já se mu ani nesnažil uzavřít cestu, byl prostě daleko. Rozhodně si myslím, že je dobrý kamarád s komisaři. To další předjetí Sainze- tam znovu brzdil pozdě a vyjel mimo trať. Bylo to dvakrát během několika posledních kol, nechápu proč nedostal trest," řekl médiím Massa.
Massa ještě dodal, že by bylo třeba udělat jasnější pravidla. Odkazuje se tak na nyní již oficiální pravidlo týkající se změny směru v brzdné zóně: "Samozřejmě, že se o tom mluví na mítincích. My potřebujeme znát pravidla. Většina jezdců chápe, že v brzdné zóně se prostě směr měnit nemůže. Pak ale vidíte, jak to někteří dělají bez následné penalizace. Každý se pak ptá. Pokud to bude dělat jeden, budou to nakonec dělat všichni. Jezdci se k tomu vyjádřili a pravidla se tomu přizpůsobila. Doufám, že to tak půjde i dál."
U Alonsa je to prý ale úplně jiný příběh: "Jsou to dvě rozdílné věci- Alonso směr při brzdění neměnil, on se mě jen snažil předjet. Dělal vše, co mohl, aby se mu to povedlo. Neviním ho za to, ale prostě do mě narazil. Neříkám, že to udělal schválně, ale musel si být vědom, že se to stane. Kdybych tam nebyl, tak by vyletěl z trati, prostě to bylo přes čáru," dodal Brazilec.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.