Alonso při Velké ceně USA předváděl v posledních kolech vcelku divoké kousky. Nejdříve tvrdě předjel Massu a došlo i na kontakt a v posledním kole si ještě podal španělského kolegu Sainze. Brazilec se k incidentu ještě jednou vrací.
Felipe Massa i technický šéf Williamsu se shodují, že Alonsův manévr byl hoden potrestání. Komisaři to tak ale neviděli a Španěl vyvázl bez penalizace. Massa se ještě jednou k incidentu vrátil v rozhovoru k mediální kampani letošního Závodu šampionů.
"Už jsem s ním (Alonsem) mluvil. Když se podíváte na záběry kamer, tak jeho předjetí je samozřejmě famózní, ale najížděl si z moc velké vzdálenosti a nebrzdil. Já jsem právě v té chvíli vytáčel zatáčku. Kdybych tam nebyl, tak by regulérně vyjel ven. Mimo trať se dostal stejně i poté, co mě trefil. Já se mu ani nesnažil uzavřít cestu, byl prostě daleko. Rozhodně si myslím, že je dobrý kamarád s komisaři. To další předjetí Sainze- tam znovu brzdil pozdě a vyjel mimo trať. Bylo to dvakrát během několika posledních kol, nechápu proč nedostal trest," řekl médiím Massa.
Massa ještě dodal, že by bylo třeba udělat jasnější pravidla. Odkazuje se tak na nyní již oficiální pravidlo týkající se změny směru v brzdné zóně: "Samozřejmě, že se o tom mluví na mítincích. My potřebujeme znát pravidla. Většina jezdců chápe, že v brzdné zóně se prostě směr měnit nemůže. Pak ale vidíte, jak to někteří dělají bez následné penalizace. Každý se pak ptá. Pokud to bude dělat jeden, budou to nakonec dělat všichni. Jezdci se k tomu vyjádřili a pravidla se tomu přizpůsobila. Doufám, že to tak půjde i dál."
U Alonsa je to prý ale úplně jiný příběh: "Jsou to dvě rozdílné věci- Alonso směr při brzdění neměnil, on se mě jen snažil předjet. Dělal vše, co mohl, aby se mu to povedlo. Neviním ho za to, ale prostě do mě narazil. Neříkám, že to udělal schválně, ale musel si být vědom, že se to stane. Kdybych tam nebyl, tak by vyletěl z trati, prostě to bylo přes čáru," dodal Brazilec.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.