Marcus Ericsson přiznal, že by rád převzal volnou sedačku po Niku Hülkenbergovi v týmu Force India. Šéfka Sauberu to chápe.
Švýcarský tým Sauber je letos bez jediného bodu beznadějně poslední. Manoru se totiž podařilo zaskórovat při Velké ceně Rakouska, kdy Werhrein skončil na desátém místě a bral symbolický bod. Tým se navíc již dlouhodobě potýká s finančními problémy a v další sezóně navíc pojede se stejnými motory (více zde).
Není tedy až tak velkým překvapením, že se Ericsson poohlíží po perspektivnějším angažmá. Do oka mu padla Force India, která zatím místo po boku Sergia Peréze pro příští rok neobsadila.
"U Force India je teď volné místo. A je to dobré místo. Asi zůstanu u Saberu, ale již mnohokrát jsem říkal, že bych chtěl být u co možná nejlepšího týmu a Force India se zdá být hodně silná. Mají skvělé auto v rámci středu pole a to bych přesně pro příští rok potřeboval. Samozřejmě bych o něj měl zájem. Byla by hloupost tu příležitost ignorovat. Pro příští rok jsem zatím smlouvu nepodepsal, potřebuji znát všechny možnosti," řekl Švéd Autosportu.
Sezóna 2016 se pomalu ale jistě blíží ke konci a šéfka týmu Sauber, Moniša Kaltenbornová, už tak musí řešit soupisku pro další sezónu.
"Už o tom samozřejmě vedeme diskuze. Známe naše možnosti, ale je vždy třeba souhlas obou stran, aby něco mohlo proběhnout. Není tu zatím žádný větší tlak, takže nemusíme soupisku zveřejnit zítra nebo pozítří, ale rádi bychom to vyřešili co nejrychleji," řekla Kaltenbornová pro Autosport.
Šéfka Sauberu samozřejmě chápe, že se její jezdci ohlíží i jinde a považuje to za naprosto férové jednání. Každý prý musí zvážit všechny možnosti.
Na otázku, zda je se současnými jezdci spokojená, Kaltenbornová odpověděla: "Letos to byla extrémně náročná sezóna- jak pro jezdce, tak pro samotný tým. Já si myslím, že oba odvedli dobrou práci, ale nikdy nemůžete být spokojený s výsledky, protože je vždy dostatek prostoru pro zlepšení."
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.