Marcus Ericsson přiznal, že by rád převzal volnou sedačku po Niku Hülkenbergovi v týmu Force India. Šéfka Sauberu to chápe.
Švýcarský tým Sauber je letos bez jediného bodu beznadějně poslední. Manoru se totiž podařilo zaskórovat při Velké ceně Rakouska, kdy Werhrein skončil na desátém místě a bral symbolický bod. Tým se navíc již dlouhodobě potýká s finančními problémy a v další sezóně navíc pojede se stejnými motory (více zde).
Není tedy až tak velkým překvapením, že se Ericsson poohlíží po perspektivnějším angažmá. Do oka mu padla Force India, která zatím místo po boku Sergia Peréze pro příští rok neobsadila.
"U Force India je teď volné místo. A je to dobré místo. Asi zůstanu u Saberu, ale již mnohokrát jsem říkal, že bych chtěl být u co možná nejlepšího týmu a Force India se zdá být hodně silná. Mají skvělé auto v rámci středu pole a to bych přesně pro příští rok potřeboval. Samozřejmě bych o něj měl zájem. Byla by hloupost tu příležitost ignorovat. Pro příští rok jsem zatím smlouvu nepodepsal, potřebuji znát všechny možnosti," řekl Švéd Autosportu.
Sezóna 2016 se pomalu ale jistě blíží ke konci a šéfka týmu Sauber, Moniša Kaltenbornová, už tak musí řešit soupisku pro další sezónu.
"Už o tom samozřejmě vedeme diskuze. Známe naše možnosti, ale je vždy třeba souhlas obou stran, aby něco mohlo proběhnout. Není tu zatím žádný větší tlak, takže nemusíme soupisku zveřejnit zítra nebo pozítří, ale rádi bychom to vyřešili co nejrychleji," řekla Kaltenbornová pro Autosport.
Šéfka Sauberu samozřejmě chápe, že se její jezdci ohlíží i jinde a považuje to za naprosto férové jednání. Každý prý musí zvážit všechny možnosti.
Na otázku, zda je se současnými jezdci spokojená, Kaltenbornová odpověděla: "Letos to byla extrémně náročná sezóna- jak pro jezdce, tak pro samotný tým. Já si myslím, že oba odvedli dobrou práci, ale nikdy nemůžete být spokojený s výsledky, protože je vždy dostatek prostoru pro zlepšení."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.