Marcus Ericsson přiznal, že by rád převzal volnou sedačku po Niku Hülkenbergovi v týmu Force India. Šéfka Sauberu to chápe.
Švýcarský tým Sauber je letos bez jediného bodu beznadějně poslední. Manoru se totiž podařilo zaskórovat při Velké ceně Rakouska, kdy Werhrein skončil na desátém místě a bral symbolický bod. Tým se navíc již dlouhodobě potýká s finančními problémy a v další sezóně navíc pojede se stejnými motory (více zde).
Není tedy až tak velkým překvapením, že se Ericsson poohlíží po perspektivnějším angažmá. Do oka mu padla Force India, která zatím místo po boku Sergia Peréze pro příští rok neobsadila.
"U Force India je teď volné místo. A je to dobré místo. Asi zůstanu u Saberu, ale již mnohokrát jsem říkal, že bych chtěl být u co možná nejlepšího týmu a Force India se zdá být hodně silná. Mají skvělé auto v rámci středu pole a to bych přesně pro příští rok potřeboval. Samozřejmě bych o něj měl zájem. Byla by hloupost tu příležitost ignorovat. Pro příští rok jsem zatím smlouvu nepodepsal, potřebuji znát všechny možnosti," řekl Švéd Autosportu.
Sezóna 2016 se pomalu ale jistě blíží ke konci a šéfka týmu Sauber, Moniša Kaltenbornová, už tak musí řešit soupisku pro další sezónu.
"Už o tom samozřejmě vedeme diskuze. Známe naše možnosti, ale je vždy třeba souhlas obou stran, aby něco mohlo proběhnout. Není tu zatím žádný větší tlak, takže nemusíme soupisku zveřejnit zítra nebo pozítří, ale rádi bychom to vyřešili co nejrychleji," řekla Kaltenbornová pro Autosport.
Šéfka Sauberu samozřejmě chápe, že se její jezdci ohlíží i jinde a považuje to za naprosto férové jednání. Každý prý musí zvážit všechny možnosti.
Na otázku, zda je se současnými jezdci spokojená, Kaltenbornová odpověděla: "Letos to byla extrémně náročná sezóna- jak pro jezdce, tak pro samotný tým. Já si myslím, že oba odvedli dobrou práci, ale nikdy nemůžete být spokojený s výsledky, protože je vždy dostatek prostoru pro zlepšení."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.