Ředitel texaského okruhu Circuit of the Americas Bobby Epstein by si přál, aby závody v USA a v Mexiku dělila v kalendáři větší prodleva. Podle něj by to oběma zemím pomohlo k vyšší návštěvnosti.
Tyto velké ceny se jedou bez víkendové přestávky hned po sobě - zatímco minulou neděli se týmy F1 sešly v Austinu, tento víkend se vydají v Mexiku opět do akce.
Podle Epsteina návrat Mexika do kalendáře minulý rok způsobil, že poklesl počet prodaných vstupenek na závodní víkend v USA. Proto by byl raději, kdyby jeho jižnější sousedé dostali jiný termín.
"Mexiko mělo loni skutečný dopad, víme to. Oddělit Mexiko a Texas v kalendáři by mělo význam. Hovoříme o pauze ve výši tří či čtyř měsíců. Pokud děláte dva výlety do severní Ameriky, pak nenaplánujete tyto dva závody těsně za sebou. Já bych dal Mexiko vedle Kanady, protože tady je v červnu a v červenci horko, což není tak příjemné, jako teď," říká Epstein pro Autosport.
Podle něj návštěvnost závodu v Austinu od premiéry v roce 2012 neustále klesá, k loňskému propadáku přispěly navíc silné deště. Pořadatelé okruhu, jež má podepsanou smlouvu s Berniem Ecclestoneem na 10 let, snížili ceny a zlepšili spojení autobusy pro fanoušky.
ICYMI WATCH @taylorswift13 rock Austin's Circuit of The Americas >> https://t.co/5ir2BMuxrC #F1 pic.twitter.com/hmsVbUsuRK
— Formula 1 (@F1) October 23, 2016Letos uspořádali koncert Taylor Swiftové, která měla přitáhnout mladší diváky a přispět k vyšším prodejům lístků. V neděli oznámili rekordní návštěvu: 269 889 diváků během tří dnů.
"První rok jakéhokoliv podniku můžete očekávat, že bude největší. To byste neměli brát moc v potaz, protože existují lidé, kteří jdou po novinkách. Máte-li být po třech letech úspěšnou velkou cenou, pak začnete opět pozorovat vzrůst. My si začínáme všímat opakovaných návštěvníků, většího lokálního vzestupu a někteří lidé na tom budují tradici," dodává Epstein.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.