Ředitel texaského okruhu Circuit of the Americas Bobby Epstein by si přál, aby závody v USA a v Mexiku dělila v kalendáři větší prodleva. Podle něj by to oběma zemím pomohlo k vyšší návštěvnosti.
Tyto velké ceny se jedou bez víkendové přestávky hned po sobě - zatímco minulou neděli se týmy F1 sešly v Austinu, tento víkend se vydají v Mexiku opět do akce.
Podle Epsteina návrat Mexika do kalendáře minulý rok způsobil, že poklesl počet prodaných vstupenek na závodní víkend v USA. Proto by byl raději, kdyby jeho jižnější sousedé dostali jiný termín.
"Mexiko mělo loni skutečný dopad, víme to. Oddělit Mexiko a Texas v kalendáři by mělo význam. Hovoříme o pauze ve výši tří či čtyř měsíců. Pokud děláte dva výlety do severní Ameriky, pak nenaplánujete tyto dva závody těsně za sebou. Já bych dal Mexiko vedle Kanady, protože tady je v červnu a v červenci horko, což není tak příjemné, jako teď," říká Epstein pro Autosport.
Podle něj návštěvnost závodu v Austinu od premiéry v roce 2012 neustále klesá, k loňskému propadáku přispěly navíc silné deště. Pořadatelé okruhu, jež má podepsanou smlouvu s Berniem Ecclestoneem na 10 let, snížili ceny a zlepšili spojení autobusy pro fanoušky.
ICYMI WATCH @taylorswift13 rock Austin's Circuit of The Americas >> https://t.co/5ir2BMuxrC #F1 pic.twitter.com/hmsVbUsuRK
— Formula 1 (@F1) October 23, 2016Letos uspořádali koncert Taylor Swiftové, která měla přitáhnout mladší diváky a přispět k vyšším prodejům lístků. V neděli oznámili rekordní návštěvu: 269 889 diváků během tří dnů.
"První rok jakéhokoliv podniku můžete očekávat, že bude největší. To byste neměli brát moc v potaz, protože existují lidé, kteří jdou po novinkách. Máte-li být po třech letech úspěšnou velkou cenou, pak začnete opět pozorovat vzrůst. My si začínáme všímat opakovaných návštěvníků, většího lokálního vzestupu a někteří lidé na tom budují tradici," dodává Epstein.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.