Ředitel texaského okruhu Circuit of the Americas Bobby Epstein by si přál, aby závody v USA a v Mexiku dělila v kalendáři větší prodleva. Podle něj by to oběma zemím pomohlo k vyšší návštěvnosti.
Tyto velké ceny se jedou bez víkendové přestávky hned po sobě - zatímco minulou neděli se týmy F1 sešly v Austinu, tento víkend se vydají v Mexiku opět do akce.
Podle Epsteina návrat Mexika do kalendáře minulý rok způsobil, že poklesl počet prodaných vstupenek na závodní víkend v USA. Proto by byl raději, kdyby jeho jižnější sousedé dostali jiný termín.
"Mexiko mělo loni skutečný dopad, víme to. Oddělit Mexiko a Texas v kalendáři by mělo význam. Hovoříme o pauze ve výši tří či čtyř měsíců. Pokud děláte dva výlety do severní Ameriky, pak nenaplánujete tyto dva závody těsně za sebou. Já bych dal Mexiko vedle Kanady, protože tady je v červnu a v červenci horko, což není tak příjemné, jako teď," říká Epstein pro Autosport.
Podle něj návštěvnost závodu v Austinu od premiéry v roce 2012 neustále klesá, k loňskému propadáku přispěly navíc silné deště. Pořadatelé okruhu, jež má podepsanou smlouvu s Berniem Ecclestoneem na 10 let, snížili ceny a zlepšili spojení autobusy pro fanoušky.
ICYMI WATCH @taylorswift13 rock Austin's Circuit of The Americas >> https://t.co/5ir2BMuxrC #F1 pic.twitter.com/hmsVbUsuRK
— Formula 1 (@F1) October 23, 2016Letos uspořádali koncert Taylor Swiftové, která měla přitáhnout mladší diváky a přispět k vyšším prodejům lístků. V neděli oznámili rekordní návštěvu: 269 889 diváků během tří dnů.
"První rok jakéhokoliv podniku můžete očekávat, že bude největší. To byste neměli brát moc v potaz, protože existují lidé, kteří jdou po novinkách. Máte-li být po třech letech úspěšnou velkou cenou, pak začnete opět pozorovat vzrůst. My si začínáme všímat opakovaných návštěvníků, většího lokálního vzestupu a někteří lidé na tom budují tradici," dodává Epstein.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.