Letos končí Ronu Dennisovi smlouva s McLarenem a dle spekulací to vypadá, že by devětašedesátiletému Britovi nemusel být kontrakt prodloužen. Bernie Ecclestone si ale myslí, že by to byla velká škoda.
Začíná to vypadat, že se McLaren po dvou letech trápení s novou pohonnou jednotkou od společnosti Honda dostává zpět do tempa. Alonso zajel skvělé páté místo v America a jeho týmový kolega Button si ve Státech na body také sáhl. Před týdnem ale vodu rozvířily spekulace ohledně neprodloužení smlouvy Ronu Dennisovi, šéfovi týmu, pro další roky (více zde).
K celé situaci se nyní vyjádřil i Bernie Ecclestone, který by si osobně Dennise v týmu nechal.
"Kdybych měl vlastní tým, tak bych v něm Rona chtěl mít. Myslím si, že odvádí dobrou práci. Jen blázen by se ho chtěl zbavit. On je tomuto sportu oddaný. Myslím si, že bychom se ho měli snažit podpořit a ne se ho zbavovat. Byla by škoda, kdyby odešel. Je to jeden z těch starých dobrých harcovníků. Navíc drží celých 25 % podílu v technologické skupině McLarenu, což je stejně jako Mansour Ojjeh," okomentoval situaci pro agenturu Reuters Ecclestone, který tento pátek oslaví své šestaosmdesáté narozeniny.
Držitel zbylé poloviny podílu v McLaren Technology Group, Mahmood al-Kooheji, bude bojovat za udržení Dennise ve vedení: "Je to můj kolega, inspirující šéf, který stojí za veškerými nápady. Ať bude jeho rozhodnutí jakékoliv, my ho podpoříme. Doufám, že bude ve funkci i nadále pokračovat. Budu se ho tam snažit udržet."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.