Letos končí Ronu Dennisovi smlouva s McLarenem a dle spekulací to vypadá, že by devětašedesátiletému Britovi nemusel být kontrakt prodloužen. Bernie Ecclestone si ale myslí, že by to byla velká škoda.
Začíná to vypadat, že se McLaren po dvou letech trápení s novou pohonnou jednotkou od společnosti Honda dostává zpět do tempa. Alonso zajel skvělé páté místo v America a jeho týmový kolega Button si ve Státech na body také sáhl. Před týdnem ale vodu rozvířily spekulace ohledně neprodloužení smlouvy Ronu Dennisovi, šéfovi týmu, pro další roky (více zde).
K celé situaci se nyní vyjádřil i Bernie Ecclestone, který by si osobně Dennise v týmu nechal.
"Kdybych měl vlastní tým, tak bych v něm Rona chtěl mít. Myslím si, že odvádí dobrou práci. Jen blázen by se ho chtěl zbavit. On je tomuto sportu oddaný. Myslím si, že bychom se ho měli snažit podpořit a ne se ho zbavovat. Byla by škoda, kdyby odešel. Je to jeden z těch starých dobrých harcovníků. Navíc drží celých 25 % podílu v technologické skupině McLarenu, což je stejně jako Mansour Ojjeh," okomentoval situaci pro agenturu Reuters Ecclestone, který tento pátek oslaví své šestaosmdesáté narozeniny.
Držitel zbylé poloviny podílu v McLaren Technology Group, Mahmood al-Kooheji, bude bojovat za udržení Dennise ve vedení: "Je to můj kolega, inspirující šéf, který stojí za veškerými nápady. Ať bude jeho rozhodnutí jakékoliv, my ho podpoříme. Doufám, že bude ve funkci i nadále pokračovat. Budu se ho tam snažit udržet."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.