Frederic Vasseur se pro oficiální web F1 rozpovídal o budoucnosti týmu, řeč padla i na překvapivý přestup Nica Hülkenberga z Force India a v neposlední řadě se mluvilo i o kandidátech na post jeho kolegy.
Frede, Renault podepsal smlouvu s Hülkenbergem na dva roky s možností prodloužení až na tři roky. Co vás k tomu vedlo?Fred Vasseur: Nika znám již nějaký ten pátek. Pro mě jezdil ve Formuli 3 i v GP2, takže vím, jak dokáže být rychlý. Myslím si, že bude mít zásadní vliv na celý tým, má dobré vůdčí schopnosti a dlouholeté zkušenosti. Jsem přesvědčen, že Nico je dobrým základem pro budoucí úspěchy.
Jak dlouho jste vůbec Nika zvažovali? FV: Za sebe mohu říct, že už jsem ho chtěl, když byl v GP2. (smích)
A co Renault?FV: No, s Nicem to bylo docela složité, jelikož měl smlouvu s týmem Force India. Ale bylo jasné, že po něm půjdeme. Force India byla otevřená diskuzi a jejich přístup byl férový. Kdy se ta vize vůbec zrodila? No, hned jak jsem se dozvěděl o té možnosti, tak jsem to probíral s lidmi z Force India během každého víkendu. Začalo to někdy v Monze a zhruba od té chvíli jsme to řešili. (smích)
Dříve jste mluvil o vybudování týmu okolo mladých nadějných jezdců, kteří se budou zdokonalovat spolu s vaším vozem. Mluvilo se o roce 2019, kdy by mohlo být auto ve stoprocentní kondici. Proč jste od tohoto plánu upustili?FV: Kdo říká, že jsme toho nechali? Možná ve smyslu těch mladých nadějí to úplně nevyšlo. Pro mě věk stejně není důležitý faktor. Musíte se na to podívat takto: bude to nová kapitola pro Nika.
On vyhrál GP2 asi tři nebo čtyři roky po Rosbergovi, takže u Renaultu to může být dobrý start pro jeho vlastní příběh. Já jsem hledal někoho, kdo je teprve na začátku své kariéry. U Force India odvedl dobrou práci, ale věřím, že stále hledá novou výzvu, novou příležitost. Nico je teď naším novým projektem a pro něj to snad bude i postup o stupínek výše v jeho dosavadní kariéře.
Vždycky jste ale říkal, že Renault nebude najímat jezdce s již vybudovanou reputací. Nico možná ještě nepatří mezi velikány, ale je rozhodně známou tváří. Co vás k tomuto rozhodnutí vedlo?FV: Když jsem říkal, že v hledáčku nemáme známé jezdce, tak jsem věděl, že nebudeme atraktivním týmem pro jezdce jako Nico Rosberg nebo Lewis Hamilton. Ti závodí o titul. Vezměte si to takhle: my v podobné situaci chceme být během dvou nebo tří let. Když jsme tedy vzali v úvahu rychlost vývoje, tak byl pro nás Nico Hülkenberg nejlepší volbou.
V padoku kolují drby, že máte v hledáčku ještě jedno "známé" jméno- Valtteri Bottase. Co je na tom pravdy?FV: S Valtterim mám také dobrý vztah. Kdysi za mě jezdil asi tři nebo čtyři roky. Vyhráli jsme společně titul v GP3. On má ale smlouvu s Williamsem...
Tu měl i Hülkenberg s Force Indií...FV: S Force India to byla trošku jiná situace. (smích)
A co bude s druhou sedačkou? Bude to snad Hülkengerg po boku nějakého nováčka? Hodně se mluví od Estabanu Oconovi...FV: Jsme v kontaktu se spoustou jezdců. Nika máme jistého, a tak můžeme začít řešit jezdce pro druhý monopost. V hledáčku samozřejmě máme nějaké nováčky, je důležité sledovat, jak se mladí jezdci vyvíjejí.
A co třeba Kevin Magnussen? V Malajsii Kevin naznačoval, že byl doslova "milimetry" od podpisu smlouvy na příští rok. FV: Jeho situace se zatím nemění.
Takže je pořád "milimetry" od podpisu?FV: Ano, ale když držíte propisku milimetr nad papírem, tak pořád není nic jisté.
Posledních pár měsíců to bylo pro Renault docela těžké- špatné výsledky a hořící auto v Malajsii. Bylo podepsání smlouvy s Nikem náznakem, že se vše otáčí k lepšímu?FV: Věděli jsme, že sezóna 2016 bude složitá. Začali jsme pracovat pozdě na autě, které původně bylo připravováno pro motory Mercedes. Ano, během roku jsme zažili pár incidentů, ale takový je život. Věříme, že rok 2017 bude lepší a v dalších letech pak doufáme, že to bude už podstatně lepší.
Poslední tři závody pro vás jsou už jen asi testovací. Podpis se zkušeným jezdcem, jako je Nico, by mohl ale znamenat, že věříte hodně i autu pro rok 2017 a potřebujete tak mít i dobrého jezdce. Nebo si naopak vůbec nevěříte a Nico vás má zachránit před naprostou katastrofou. Jak to tedy je?FV: Zbytek sezóny 2016 pro nás není vůbec jen testování. Pořád se zlepšujeme- hlavně v práci s pneumatikami. Snažíme se všechny držet pod tlakem. Není čas na to dát si nohy na stůl a odpočívat (smích). Všichni musí být pořád připravení - jak v Chatillonu, tak Enstone.
Jakožto matador závodní scény jste dříve míval své vlastní týmy. Nyní jste zaměstnán ve velké společnosti. Cítíte se takhle spokojený?FV: Jasně, že jo. Jsme přece všichni nadšenci do závodění a to funguje skvěle. Samozřejmě, nejsem ten poslední, kdo má slovo, ale F1 je větší hrou, než na které jsem byl zvyklý z minulosti, což mě baví (smích).
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.