AUSTIN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si během Velké ceny Spojených států vedly týmy při přezouvání v boxech a jaké strategie nasadily svým jezdcům? Kdo vydržel na jedné sadě pneumatik nejdéle?
Nejrychlejší zastávku ze všech předvedl Red Bull, když Verstappena během první zastávky přezul za 2,10 sekundy. Holanďan však závod kvůli poruše převodovky závod nedokončil. Ricciarda přezouvali také velmi slušně - za 2,5 a 2,17 s (čtvrtá nejrychlejší zastávka).
Max Verstappen and #USGP pit stops - love/hate relationship #F1 pic.twitter.com/U8WVItgeAR
— Formula 1 (@F1) October 24, 2016Hodně krátkou dobu se zdržel v boxech Rosberg, kterého Mercedes v 10. kole odbavil za 2,11 sekundy. V 37. kole se jeho zastávka protáhla na 2,7 s, součet obou byl tak lepší v případě jeho vítězného týmového kolegy Hamiltona: 2,3 a 2,2 s.
Třetí nejrychlejší zastávka byla k vidění u McLarenu po prvním stintu - výměna čtyř kol na voze Buttona mechanikům zabrala jen 2,14 vteřin. Při druhých zastávkách ale stáj z Wokingu za průměrem hodně zaostávala (4,2 s u Brita a 3,9 s u Alonsa).
Během Velké ceny Spojených států vypsané na 56 kol jsme se dočkali zajímavé směsice strategií - od jednozastávkových (3 piloti: Ericsson, Kvjat, Nasr), před dvouzastávkové (11 pilotů) po třízastávkové (čtveřice klasifikovaných Magnussen, Massa, Ocon a Vettel) - celkem 6 odlišných v rámci první desítky. Přes velké rozdíly v nich se závodní rychlosti moc nelišily. Významný dopad na ně měl virtuální safety car, zejména v případě Ricciarda.
Deset jezdců do ní startovalo na super-měkkých pneumatikách (Bottas, Button, Grosjean, Hülkenberg, Massa, Pérez, Ricciardo, Räikkönen, Vettel a Sainz), deset na měkkých (Alonso, Ericsson, Gutiérrez, Hamilton, Kvjat, Magnussen, Palmer, Rosberg, Verstappen a Wehrlein) a jen dva na středně-tvrdých: Nasr a Ocon.
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách ujeli piloti Ferrari (14 kol), na měkkých Nasr se Sainzem (26 kol) a na středně-tvrdých Ericsson: 38 kol, tj. 68 % velké ceny.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.