AUSTIN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si během Velké ceny Spojených států vedly týmy při přezouvání v boxech a jaké strategie nasadily svým jezdcům? Kdo vydržel na jedné sadě pneumatik nejdéle?
Nejrychlejší zastávku ze všech předvedl Red Bull, když Verstappena během první zastávky přezul za 2,10 sekundy. Holanďan však závod kvůli poruše převodovky závod nedokončil. Ricciarda přezouvali také velmi slušně - za 2,5 a 2,17 s (čtvrtá nejrychlejší zastávka).
Max Verstappen and #USGP pit stops - love/hate relationship #F1 pic.twitter.com/U8WVItgeAR
— Formula 1 (@F1) October 24, 2016Hodně krátkou dobu se zdržel v boxech Rosberg, kterého Mercedes v 10. kole odbavil za 2,11 sekundy. V 37. kole se jeho zastávka protáhla na 2,7 s, součet obou byl tak lepší v případě jeho vítězného týmového kolegy Hamiltona: 2,3 a 2,2 s.
Třetí nejrychlejší zastávka byla k vidění u McLarenu po prvním stintu - výměna čtyř kol na voze Buttona mechanikům zabrala jen 2,14 vteřin. Při druhých zastávkách ale stáj z Wokingu za průměrem hodně zaostávala (4,2 s u Brita a 3,9 s u Alonsa).
Během Velké ceny Spojených států vypsané na 56 kol jsme se dočkali zajímavé směsice strategií - od jednozastávkových (3 piloti: Ericsson, Kvjat, Nasr), před dvouzastávkové (11 pilotů) po třízastávkové (čtveřice klasifikovaných Magnussen, Massa, Ocon a Vettel) - celkem 6 odlišných v rámci první desítky. Přes velké rozdíly v nich se závodní rychlosti moc nelišily. Významný dopad na ně měl virtuální safety car, zejména v případě Ricciarda.
Deset jezdců do ní startovalo na super-měkkých pneumatikách (Bottas, Button, Grosjean, Hülkenberg, Massa, Pérez, Ricciardo, Räikkönen, Vettel a Sainz), deset na měkkých (Alonso, Ericsson, Gutiérrez, Hamilton, Kvjat, Magnussen, Palmer, Rosberg, Verstappen a Wehrlein) a jen dva na středně-tvrdých: Nasr a Ocon.
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách ujeli piloti Ferrari (14 kol), na měkkých Nasr se Sainzem (26 kol) a na středně-tvrdých Ericsson: 38 kol, tj. 68 % velké ceny.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.