AUSTIN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si během Velké ceny Spojených států vedly týmy při přezouvání v boxech a jaké strategie nasadily svým jezdcům? Kdo vydržel na jedné sadě pneumatik nejdéle?
Nejrychlejší zastávku ze všech předvedl Red Bull, když Verstappena během první zastávky přezul za 2,10 sekundy. Holanďan však závod kvůli poruše převodovky závod nedokončil. Ricciarda přezouvali také velmi slušně - za 2,5 a 2,17 s (čtvrtá nejrychlejší zastávka).
Max Verstappen and #USGP pit stops - love/hate relationship #F1 pic.twitter.com/U8WVItgeAR
— Formula 1 (@F1) October 24, 2016Hodně krátkou dobu se zdržel v boxech Rosberg, kterého Mercedes v 10. kole odbavil za 2,11 sekundy. V 37. kole se jeho zastávka protáhla na 2,7 s, součet obou byl tak lepší v případě jeho vítězného týmového kolegy Hamiltona: 2,3 a 2,2 s.
Třetí nejrychlejší zastávka byla k vidění u McLarenu po prvním stintu - výměna čtyř kol na voze Buttona mechanikům zabrala jen 2,14 vteřin. Při druhých zastávkách ale stáj z Wokingu za průměrem hodně zaostávala (4,2 s u Brita a 3,9 s u Alonsa).
Během Velké ceny Spojených států vypsané na 56 kol jsme se dočkali zajímavé směsice strategií - od jednozastávkových (3 piloti: Ericsson, Kvjat, Nasr), před dvouzastávkové (11 pilotů) po třízastávkové (čtveřice klasifikovaných Magnussen, Massa, Ocon a Vettel) - celkem 6 odlišných v rámci první desítky. Přes velké rozdíly v nich se závodní rychlosti moc nelišily. Významný dopad na ně měl virtuální safety car, zejména v případě Ricciarda.
Deset jezdců do ní startovalo na super-měkkých pneumatikách (Bottas, Button, Grosjean, Hülkenberg, Massa, Pérez, Ricciardo, Räikkönen, Vettel a Sainz), deset na měkkých (Alonso, Ericsson, Gutiérrez, Hamilton, Kvjat, Magnussen, Palmer, Rosberg, Verstappen a Wehrlein) a jen dva na středně-tvrdých: Nasr a Ocon.
Nejdelší stint na super-měkkých pneumatikách ujeli piloti Ferrari (14 kol), na měkkých Nasr se Sainzem (26 kol) a na středně-tvrdých Ericsson: 38 kol, tj. 68 % velké ceny.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.