Švédský jezdec byl zprvu velmi skeptický k rozhodnutí Sauberu ohledně ponechání stejné specifikace pohonné jednotky i pro příští sezónu. Nyní má ale na situaci jiný pohled.
Švýcarský tým se po vzoru Toro Rosso rozhodl ponechat stávající specifikaci pohonné jednotky i pro sezónu 2017. Italská odnož Red Bullu stejný tah provedla letos a přes zdárný začátek sezóny není tým v současné době schopen držet tempo. V posledních šesti závodech bral body pouze jednou.
Jelikož je Sauber v současné chvíli bez jediného bodu poslední, tak se Ericssonovy pochyby zdají opodstatněné. "Když jsem o tom poprvé slyšel, hodně jsem to rozhodnutí zpochybňoval. Nepřipadalo mi to jako správné východisko z naší situace. Podívejte se, kolik díky stejnému rozhodnutí ztratilo Toro Rosso," okomentoval dění Švéd.
"Pak jsem si ale promluvil s mechaniky a vlastně to naše rozhodnutí dává smysl, jelikož přijde hodně změn pravidel a my jsme malý tým. Navíc již teď můžeme pracovat na autě pro příští sezónu. Potřebujeme vylepšit šasi a bez znalosti budoucí specifikace motoru by se to nemuselo v zimě povést. Nyní víme, co auto pohání, a tak se můžeme soustředit na zbytek," dodal Ericsson.
Švédův týmový kolega Felipe Nasr rozhodnutí týmu chápe. "Letos jsme vývoji šasi a aerodynamiky nevěnovali tolik pozornosti, a je to tak naše priorita pro příští rok. Sice jsme v letošní sezóně měli novou specifikaci pohonné jednotky, ale auto hodně ztrácelo v zatáčkách, v trakci a při brzdění. Takže rozhodně máme co zlepšovat," řekl Autosportu Brazilec.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.