Švédský jezdec byl zprvu velmi skeptický k rozhodnutí Sauberu ohledně ponechání stejné specifikace pohonné jednotky i pro příští sezónu. Nyní má ale na situaci jiný pohled.
Švýcarský tým se po vzoru Toro Rosso rozhodl ponechat stávající specifikaci pohonné jednotky i pro sezónu 2017. Italská odnož Red Bullu stejný tah provedla letos a přes zdárný začátek sezóny není tým v současné době schopen držet tempo. V posledních šesti závodech bral body pouze jednou.
Jelikož je Sauber v současné chvíli bez jediného bodu poslední, tak se Ericssonovy pochyby zdají opodstatněné. "Když jsem o tom poprvé slyšel, hodně jsem to rozhodnutí zpochybňoval. Nepřipadalo mi to jako správné východisko z naší situace. Podívejte se, kolik díky stejnému rozhodnutí ztratilo Toro Rosso," okomentoval dění Švéd.
"Pak jsem si ale promluvil s mechaniky a vlastně to naše rozhodnutí dává smysl, jelikož přijde hodně změn pravidel a my jsme malý tým. Navíc již teď můžeme pracovat na autě pro příští sezónu. Potřebujeme vylepšit šasi a bez znalosti budoucí specifikace motoru by se to nemuselo v zimě povést. Nyní víme, co auto pohání, a tak se můžeme soustředit na zbytek," dodal Ericsson.
Švédův týmový kolega Felipe Nasr rozhodnutí týmu chápe. "Letos jsme vývoji šasi a aerodynamiky nevěnovali tolik pozornosti, a je to tak naše priorita pro příští rok. Sice jsme v letošní sezóně měli novou specifikaci pohonné jednotky, ale auto hodně ztrácelo v zatáčkách, v trakci a při brzdění. Takže rozhodně máme co zlepšovat," řekl Autosportu Brazilec.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.