Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda i bývalý pilot Emerson Fittipaldi se vyjádřili na adresu kontroverzního jízdního stylu mladého Maxe Verstappena. Proti tomu, jak se bránil v Suzuce před útokem Lewise Hamiltona, nemají žádných námitek.
Mercedes se po Velké ceně Japonska odvolával na pravidlo zakazující nebezpečnou jízdu a podal protest proti Verstappenovi, který při brzdění do poslední šikany okruhu křížil Hamiltonovi dráhu při jeho pokusu o útok, později jej ale stáhl.
"Ten paragraf může být vysvětlován mnoha způsoby, takže to nemělo cenu. Ti dva se ani nedotkli, nic se tedy nestalo. Protest bychom prohráli ještě předtím, než by se začal projednávat," uznává Lauda.
Na pilota Red Bullu se ale nezlobí, spíše naopak: "Kdybych byl jím, také bych Lewise v předposledním kole také nenechal předjet. Pro mě ten manévr v Suzuce byl mnohem méně nebezpečný než ten na rovince s Kimim ve Spa."
Chválu na adresu holandského mladíka vyjadřuje také Fittipaldi, jenž jeho výkony považuje za "fenomenální" a oponuje těm, kteří jej považují za příliš agresivního: "Ne, je to jen jeho způsob boje. A je atraktivní. Určitě se stane šampionem."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.