Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že díky novým pravidlům všechny týmy začnou v příštím roce od začátku, stálejší pravidla by prý ale přinesla vyrovnanější výkony.
Přestože Mercedes v Japonsku ukořistil třetí titul v řadě, jeho výkon nebyl letos až tak dominantní, jako tomu bylo v předchozích dvou letech. Rozdíl je ale přeci jen stále hmatatelný a dle Wolfa by se mohl jeho tým stát zranitelnější, kdyby na markantní změny pravidel v příští sezóně nepřišlo.
„Co se týče našeho výkonu, není tato sezóna až tak jednoznačná oproti té minulé. Myslím si, že je to hlavně díky stabilním pravidlům. Vždycky jsme říkali, ať se pravidla a regulace nechají být. Nakonec se rozdíly stejně smrsknou a budeme mít dobré závody. Pak se ale někdo rozhodl vymyslet něco nového pro příští sezónu a jsme všichni zase na začátku," okomentoval situaci Wolff.
Když se podíváme na statistiky, tak letos Mercedes získal pouze čtyři doubly oproti deseti v každé z posledních dvou sezón. V šestnácti ze sedmnácti závodů si Mercedes zajistil pole position, ale první řadu získal jen desetkrát. Bodově si Stříbrné šípy také pohoršily. V současné době má tým 593 bodů. Ve stejné části sezóny jich měl loni o dvacet čtyři více a v porovnání s předminulým rokem si Mercedes dokonce pohoršil o bodů čtyřicet.
Titul má tým ale zajištěný a nyní je to pouze bitva mezi Rosbergem a Hamiltonem. Nico se před Velkou cenou USA těší náskoku třiatřiceti bodů. Dle Wolffa ale ještě není nic rozhodnuto.
"Třicet tři bodů je sice hodně, ale v Malajsii jste se mohli přesvědčit, jak rychle se vše může pokazit (poškození motoru Lewise Hamiltona). Když by teď Nico musel odstoupit, tak by se rozdíl smazal na pouhých osm bodů. Lewis jezdí nejlépe, když je pod tlakem. Nemám pochyb, že to bude napínavé až do konce," tvrdí šéf týmu.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.