Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že díky novým pravidlům všechny týmy začnou v příštím roce od začátku, stálejší pravidla by prý ale přinesla vyrovnanější výkony.
Přestože Mercedes v Japonsku ukořistil třetí titul v řadě, jeho výkon nebyl letos až tak dominantní, jako tomu bylo v předchozích dvou letech. Rozdíl je ale přeci jen stále hmatatelný a dle Wolfa by se mohl jeho tým stát zranitelnější, kdyby na markantní změny pravidel v příští sezóně nepřišlo.
„Co se týče našeho výkonu, není tato sezóna až tak jednoznačná oproti té minulé. Myslím si, že je to hlavně díky stabilním pravidlům. Vždycky jsme říkali, ať se pravidla a regulace nechají být. Nakonec se rozdíly stejně smrsknou a budeme mít dobré závody. Pak se ale někdo rozhodl vymyslet něco nového pro příští sezónu a jsme všichni zase na začátku," okomentoval situaci Wolff.
Když se podíváme na statistiky, tak letos Mercedes získal pouze čtyři doubly oproti deseti v každé z posledních dvou sezón. V šestnácti ze sedmnácti závodů si Mercedes zajistil pole position, ale první řadu získal jen desetkrát. Bodově si Stříbrné šípy také pohoršily. V současné době má tým 593 bodů. Ve stejné části sezóny jich měl loni o dvacet čtyři více a v porovnání s předminulým rokem si Mercedes dokonce pohoršil o bodů čtyřicet.
Titul má tým ale zajištěný a nyní je to pouze bitva mezi Rosbergem a Hamiltonem. Nico se před Velkou cenou USA těší náskoku třiatřiceti bodů. Dle Wolffa ale ještě není nic rozhodnuto.
"Třicet tři bodů je sice hodně, ale v Malajsii jste se mohli přesvědčit, jak rychle se vše může pokazit (poškození motoru Lewise Hamiltona). Když by teď Nico musel odstoupit, tak by se rozdíl smazal na pouhých osm bodů. Lewis jezdí nejlépe, když je pod tlakem. Nemám pochyb, že to bude napínavé až do konce," tvrdí šéf týmu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.