Šéf Red Bullu Christian Horner přiznává, že byli překvapeni ze strategie Ferrari v průběhu Velké ceny Japonska. Italský tým tam byl rychlejší, ale po špatném rozhodnutí připravil Sebastiana Vettela o možnost dojet na stupních vítězů.
Sebastian Vettel jezdil v počátečních fázích závodu na třetím místě před Lewisem Hamiltonem, když se pak Ferrari rozhodlo pro dlouhý prostřední stint, po němž přezulo ve snaze o agresivní koncovku na měkké pneumatiky. Podcenilo ale jejich opotřebení a jezdci Mercedesu umožnilo je podseknout.
Pilot Scuderie tak dojel až na čtvrtém místě s téměř 15sekundovou ztrátou na Brita místo toho, aby bojoval o pódium nebo dokonce s Verstappenem o druhou příčku. Red Bull toto špatné rozhodnutí překvapilo.
"My jsme si s tím pohrávali, protože jakmile jste podseknuti, tak musíte zkusit něco jiného. Proto jsme vydrželi déle, ale pneumatiky tak odcházeli, že jsme nepovažovali za možné dojet do konce na měkkých pneumatikách," vysvětluje šéf rakouského týmu, který oběma svým pilotům pro závěrečné stinty nasadil tvrdou směs.
"Bylo to tedy o tom znovu vyjet na tvrdých. Ale co nás opravdu překvapilo, tak to byl to, že Sebastian přešel na měkké pneumatiky, když byl 19 kol před koncem v relativně silné pozici za Maxem. To bylo trochu překvápko," říká Horner. Strategie stáje z Maranella byla o to podivnější, protože Ferrari mělo v Suzuce rychlejší auto.
"Z pohledu rychlosti byli silní a zřejmě o něco rychlejší než my. Na této trati jezdíte na plný plyn - zde záleží na motoru o něco více než na jiných okruzích," uznává šéf Red Bullu. "Potěšilo mě tedy, že jsme svá umístění na roštu dokázali přetavit v množství bodů. A myslím, že z pohledu strategií jsme také byli lepší. Z pozice Maxe jsme vytěžili maximum."
"Jel velmi, velmi vyspělý závod a my jsme očekávali, že Ferrari dostanou Maxe ke konci závodu pod tlak - pokud by stavěli o kolo později. Jenže oni si vybrali jinou cestu, což ke konci pomohlo Lewisovi, a tak přišel tlak od něj místo od Seba," dodává spokojený Horner, jehož mladý pilot útokům úřadujícího mistra světa v závěru odolal.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.