Šéf Red Bullu Christian Horner přiznává, že byli překvapeni ze strategie Ferrari v průběhu Velké ceny Japonska. Italský tým tam byl rychlejší, ale po špatném rozhodnutí připravil Sebastiana Vettela o možnost dojet na stupních vítězů.
Sebastian Vettel jezdil v počátečních fázích závodu na třetím místě před Lewisem Hamiltonem, když se pak Ferrari rozhodlo pro dlouhý prostřední stint, po němž přezulo ve snaze o agresivní koncovku na měkké pneumatiky. Podcenilo ale jejich opotřebení a jezdci Mercedesu umožnilo je podseknout.
Pilot Scuderie tak dojel až na čtvrtém místě s téměř 15sekundovou ztrátou na Brita místo toho, aby bojoval o pódium nebo dokonce s Verstappenem o druhou příčku. Red Bull toto špatné rozhodnutí překvapilo.
"My jsme si s tím pohrávali, protože jakmile jste podseknuti, tak musíte zkusit něco jiného. Proto jsme vydrželi déle, ale pneumatiky tak odcházeli, že jsme nepovažovali za možné dojet do konce na měkkých pneumatikách," vysvětluje šéf rakouského týmu, který oběma svým pilotům pro závěrečné stinty nasadil tvrdou směs.
"Bylo to tedy o tom znovu vyjet na tvrdých. Ale co nás opravdu překvapilo, tak to byl to, že Sebastian přešel na měkké pneumatiky, když byl 19 kol před koncem v relativně silné pozici za Maxem. To bylo trochu překvápko," říká Horner. Strategie stáje z Maranella byla o to podivnější, protože Ferrari mělo v Suzuce rychlejší auto.
"Z pohledu rychlosti byli silní a zřejmě o něco rychlejší než my. Na této trati jezdíte na plný plyn - zde záleží na motoru o něco více než na jiných okruzích," uznává šéf Red Bullu. "Potěšilo mě tedy, že jsme svá umístění na roštu dokázali přetavit v množství bodů. A myslím, že z pohledu strategií jsme také byli lepší. Z pozice Maxe jsme vytěžili maximum."
"Jel velmi, velmi vyspělý závod a my jsme očekávali, že Ferrari dostanou Maxe ke konci závodu pod tlak - pokud by stavěli o kolo později. Jenže oni si vybrali jinou cestu, což ke konci pomohlo Lewisovi, a tak přišel tlak od něj místo od Seba," dodává spokojený Horner, jehož mladý pilot útokům úřadujícího mistra světa v závěru odolal.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.