Šéf Red Bullu Christian Horner přiznává, že byli překvapeni ze strategie Ferrari v průběhu Velké ceny Japonska. Italský tým tam byl rychlejší, ale po špatném rozhodnutí připravil Sebastiana Vettela o možnost dojet na stupních vítězů.
Sebastian Vettel jezdil v počátečních fázích závodu na třetím místě před Lewisem Hamiltonem, když se pak Ferrari rozhodlo pro dlouhý prostřední stint, po němž přezulo ve snaze o agresivní koncovku na měkké pneumatiky. Podcenilo ale jejich opotřebení a jezdci Mercedesu umožnilo je podseknout.
Pilot Scuderie tak dojel až na čtvrtém místě s téměř 15sekundovou ztrátou na Brita místo toho, aby bojoval o pódium nebo dokonce s Verstappenem o druhou příčku. Red Bull toto špatné rozhodnutí překvapilo.
"My jsme si s tím pohrávali, protože jakmile jste podseknuti, tak musíte zkusit něco jiného. Proto jsme vydrželi déle, ale pneumatiky tak odcházeli, že jsme nepovažovali za možné dojet do konce na měkkých pneumatikách," vysvětluje šéf rakouského týmu, který oběma svým pilotům pro závěrečné stinty nasadil tvrdou směs.
"Bylo to tedy o tom znovu vyjet na tvrdých. Ale co nás opravdu překvapilo, tak to byl to, že Sebastian přešel na měkké pneumatiky, když byl 19 kol před koncem v relativně silné pozici za Maxem. To bylo trochu překvápko," říká Horner. Strategie stáje z Maranella byla o to podivnější, protože Ferrari mělo v Suzuce rychlejší auto.
"Z pohledu rychlosti byli silní a zřejmě o něco rychlejší než my. Na této trati jezdíte na plný plyn - zde záleží na motoru o něco více než na jiných okruzích," uznává šéf Red Bullu. "Potěšilo mě tedy, že jsme svá umístění na roštu dokázali přetavit v množství bodů. A myslím, že z pohledu strategií jsme také byli lepší. Z pozice Maxe jsme vytěžili maximum."
"Jel velmi, velmi vyspělý závod a my jsme očekávali, že Ferrari dostanou Maxe ke konci závodu pod tlak - pokud by stavěli o kolo později. Jenže oni si vybrali jinou cestu, což ke konci pomohlo Lewisovi, a tak přišel tlak od něj místo od Seba," dodává spokojený Horner, jehož mladý pilot útokům úřadujícího mistra světa v závěru odolal.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.