Podle Red Bullu Daniel Ricciardo ve Velké ceně Japonska doplácel na nižší výkon motoru a na to, že se jeho vůz příliš často dotýkal vozovky.
Podle telemetrie ztrácel australský pilot na svého týmového kolegu Maxe Verstappena 0,07 sekundy na rovince před zatáčkou 130R a skoro stejný čas také na startovní/cílové rovince. Rozdíl je tedy podstatně vyšší než 0,062 sekundy, které je dělily v kvalifikaci. Ricciardo pak startoval na mokré straně roštu a před první zatáčkou se tak dále propadl, což pak už v závodě nedokázal dohnat zpět.
Podle analýz Red Bullu k jeho deficitu přispěly dva faktory: 1) odlišný výkon v důsledku potíží s průtokoměrem paliva a opotřebovaný motor blízko hranice životnosti; 2) příliš časté doteky podlahy s vozovkou. Problémy se podle šéfa týmu brzy vyřeší, protože oba piloti v příštím závodě v Austinu dostanou nové motory.
"Daniel trochu ztrácel na rovinkách a kluci od motorů to zkoumají. Motory jsou teď blízko konci své životnosti. Navíc se auto na konci rovinek trochu dotýkalo podlahou. Jsem si však jistý, že to kluci od motorů důkladně prošetří. Oba jezdci dostanou v příštím závodě svůj pátý a poslední motor," potvrzuje Christian Horner.
V USA budou chtít dále navýšit svůj náskok na Ferrari, se kterým bojují o lukrativní druhou příčku v šampionátu konstruktérů: "Jde o rozdělení finančních příjmů. Kromě hrdosti jsou s tím také spojeny finanční dopady. Druhé místo je ohromně důležité pro rozpočet na příští rok."
"Ale myslím si, že se to bude kolísat. Snad příští dva okruhy pro nás nebudou moc špatné. Brazílie by měla vyhovovat Ferrari a Abú Zabí bude zřejmě neutrální," předpovídá Horner.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.