Max Verstappen se v předposledním kole ubránil útoku Lewise Hamiltona, který si na jeho počínání stěžoval. Jak celou situaci viděl odborný poradce Red Bullu Helmut Marko?
Hamilton se po zdařilém průjezdu zatáčkou 130R odhodlal k útoku na vnitřní stranu, na kterou se ale Verstappen při brzdění začal přesouvat. Britský pilot se poté vrátil na vnějšek a zvolil průjezd únikovou zónou. Přes rádio si na mladého Holanďana stěžoval: "Při brzdění se hnul!"
Helmut Marko za to Hamiltona po závodě tvrdě zkritizoval: "Ten, kdo nedokáže předjet ani s motorem Mercedes a s pomocí DRS, by měl mlčet. Verstappen je ve svých 19 letech už tak otrlý jako trojnásobný mistr světa. A to měl pneumatiky, které byly o pět kol starší. Proto by Hamilton neměl vykládat hlouposti. Musí se naučit, jak při brzdění měnit stopu."
Verstappena za jeho manévr mnozí odsoudili, což odborný poradce Red Bullu podle AMuS nechápe: "Měl snad Max dát v předposledním kole směrovku? Každý svou pozici brání!" A svého svěřence chválí zá péči o pneumatiky: "Max měl pneumatiky skvěle pod kontrolou. Mohl na nich klidně ujet ještě o pět kol více."
S tím inženýři Mercedesu souhlasí: "Verstappen na začátku svých stintů záměrně a velmi chytře jezdil pomaleji, aby si je šetřil na konec. Pouze díky tomu se na něj Lewis dokázal tak rychle dotáhnout."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.