Max Verstappen se v předposledním kole ubránil útoku Lewise Hamiltona, který si na jeho počínání stěžoval. Jak celou situaci viděl odborný poradce Red Bullu Helmut Marko?
Hamilton se po zdařilém průjezdu zatáčkou 130R odhodlal k útoku na vnitřní stranu, na kterou se ale Verstappen při brzdění začal přesouvat. Britský pilot se poté vrátil na vnějšek a zvolil průjezd únikovou zónou. Přes rádio si na mladého Holanďana stěžoval: "Při brzdění se hnul!"
Helmut Marko za to Hamiltona po závodě tvrdě zkritizoval: "Ten, kdo nedokáže předjet ani s motorem Mercedes a s pomocí DRS, by měl mlčet. Verstappen je ve svých 19 letech už tak otrlý jako trojnásobný mistr světa. A to měl pneumatiky, které byly o pět kol starší. Proto by Hamilton neměl vykládat hlouposti. Musí se naučit, jak při brzdění měnit stopu."
Verstappena za jeho manévr mnozí odsoudili, což odborný poradce Red Bullu podle AMuS nechápe: "Měl snad Max dát v předposledním kole směrovku? Každý svou pozici brání!" A svého svěřence chválí zá péči o pneumatiky: "Max měl pneumatiky skvěle pod kontrolou. Mohl na nich klidně ujet ještě o pět kol více."
S tím inženýři Mercedesu souhlasí: "Verstappen na začátku svých stintů záměrně a velmi chytře jezdil pomaleji, aby si je šetřil na konec. Pouze díky tomu se na něj Lewis dokázal tak rychle dotáhnout."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.