Max Verstappen se v předposledním kole ubránil útoku Lewise Hamiltona, který si na jeho počínání stěžoval. Jak celou situaci viděl odborný poradce Red Bullu Helmut Marko?
Hamilton se po zdařilém průjezdu zatáčkou 130R odhodlal k útoku na vnitřní stranu, na kterou se ale Verstappen při brzdění začal přesouvat. Britský pilot se poté vrátil na vnějšek a zvolil průjezd únikovou zónou. Přes rádio si na mladého Holanďana stěžoval: "Při brzdění se hnul!"
Helmut Marko za to Hamiltona po závodě tvrdě zkritizoval: "Ten, kdo nedokáže předjet ani s motorem Mercedes a s pomocí DRS, by měl mlčet. Verstappen je ve svých 19 letech už tak otrlý jako trojnásobný mistr světa. A to měl pneumatiky, které byly o pět kol starší. Proto by Hamilton neměl vykládat hlouposti. Musí se naučit, jak při brzdění měnit stopu."
Verstappena za jeho manévr mnozí odsoudili, což odborný poradce Red Bullu podle AMuS nechápe: "Měl snad Max dát v předposledním kole směrovku? Každý svou pozici brání!" A svého svěřence chválí zá péči o pneumatiky: "Max měl pneumatiky skvěle pod kontrolou. Mohl na nich klidně ujet ještě o pět kol více."
S tím inženýři Mercedesu souhlasí: "Verstappen na začátku svých stintů záměrně a velmi chytře jezdil pomaleji, aby si je šetřil na konec. Pouze díky tomu se na něj Lewis dokázal tak rychle dotáhnout."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.