Räikkönen: Nechat se předjet není zas tak těžké

Kimi Räikkönen si stěžuje na pomalé piloty
Kimi Räikkönen si stěžuje na pomalé piloty, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 10. října 2016 06:30
Sdílej:

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Japonska kritizoval jezdce o kolo zpět za to, že nerespektovali modré vlajky a nepouštěli rychlejší piloty hned před sebe. Přitom to podle něj není žádný velký problém.

Fin prožil frustrující den, když po výměně převodovky klesl na startovním roštu ze třetího na osmé místo. I když si v závodě polepšil na pátou příčku, tak si na počínání pilotů o kolo zpět společně se svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem opakovaně stěžoval.

"Myslím, že trať je odlišná, nicméně faktem je to, že někteří lidé vám zkrátka uhnou a nechají vás projet, když jsou o kolo zpět. Chápu, že někdy svádějí své vlastní souboje, ale není to zas tak těžké se nechat předjet," zlobil se Räikkönen po Velké ceně Japonska.

"Vždycky ztratíte čas, jste však o kolo zpět a tohle je součást závodění. Na takovém okruhu to je samozřejmě o něco těžší se dostat před vozy jedoucí o kolo zpět a vy končíte tím, že se za nimi táhnete celé kolo. Mohlo to být lepší, ale teď už celý závod nezměníme," krčí rameny pilot Ferrari.

Se svým výsledkem byl nakonec spokojený, méně už s penalizací, kterou před závodem dostal: "V každé části jsme měli dobrou rychlost - v kvalifikaci i v závodě. Nevím, jestli šlo o můj nejlepší víkend. Až do penalizace šlo všechno dobře. Kvůli problému jsme se dostali do nevýhody, ale tak už to někdy chodí."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.