Kimi Räikkönen ve Velké ceně Japonska kritizoval jezdce o kolo zpět za to, že nerespektovali modré vlajky a nepouštěli rychlejší piloty hned před sebe. Přitom to podle něj není žádný velký problém.
Fin prožil frustrující den, když po výměně převodovky klesl na startovním roštu ze třetího na osmé místo. I když si v závodě polepšil na pátou příčku, tak si na počínání pilotů o kolo zpět společně se svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem opakovaně stěžoval.
"Myslím, že trať je odlišná, nicméně faktem je to, že někteří lidé vám zkrátka uhnou a nechají vás projet, když jsou o kolo zpět. Chápu, že někdy svádějí své vlastní souboje, ale není to zas tak těžké se nechat předjet," zlobil se Räikkönen po Velké ceně Japonska.
"Vždycky ztratíte čas, jste však o kolo zpět a tohle je součást závodění. Na takovém okruhu to je samozřejmě o něco těžší se dostat před vozy jedoucí o kolo zpět a vy končíte tím, že se za nimi táhnete celé kolo. Mohlo to být lepší, ale teď už celý závod nezměníme," krčí rameny pilot Ferrari.
Se svým výsledkem byl nakonec spokojený, méně už s penalizací, kterou před závodem dostal: "V každé části jsme měli dobrou rychlost - v kvalifikaci i v závodě. Nevím, jestli šlo o můj nejlepší víkend. Až do penalizace šlo všechno dobře. Kvůli problému jsme se dostali do nevýhody, ale tak už to někdy chodí."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.