Oficiálně vyšetřován nebyl, komisaři si však po Velké ceně Japonska vzali Maxe Verstappena na slovíčko kvůli tomu, jak se v předposledním kole bránil v brzdné zóně před Lewisem Hamiltonem.
Mladý Holanďan bránil svou druhou příčku před dotírajícím Mercedesem, který se na něj na rovince dotáhl a za zatáčkou 130R zaútočil na vnitřní straně. Verstappen mu však v brzdné zóně zavřel dveře a Hamilton musel projet únikovou zónou a vrátit se na trať.
Na počínání Maxe si hned do rádia stěžoval: "Změnil směr při brzdění!" Komisaři sice nezahájili oficiální vyšetřování tohoto manévru, ale ředitel závodu a oba závodní komisaři (včetně bývalého jezdce Emanuela Pirra) si s jezdcem Red Bullu promluvili.
Podle všeho si situaci chtěli s Verstappenem neformálně vysvětlit, protože si FIA nepřeje, aby se změny směru při brzdění staly běžnou praxí při obraně před soupeřem. Incident vnímali podobně jako to, co udělal v Maďarsku Räikkönenovi spíše než blokování předvedené na rovince v Belgii.
Proti Verstappenovi za Japonsko již nebudou podniknuty žádné kroky, FIA mu ale zřejmě dala jasně najevo, jaká je hranice mezi tím, co bude přijatelné a co už nikoliv.
Hamilton po závodě hodil záležitost za hlavu a nechtěl ji dále řešit: "Už na tom opravdu nezáleží. Je to hotovo a my jdeme dále." Mercedes sice oficiálně podal protest, později jej však stáhl.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.