Oficiálně vyšetřován nebyl, komisaři si však po Velké ceně Japonska vzali Maxe Verstappena na slovíčko kvůli tomu, jak se v předposledním kole bránil v brzdné zóně před Lewisem Hamiltonem.
Mladý Holanďan bránil svou druhou příčku před dotírajícím Mercedesem, který se na něj na rovince dotáhl a za zatáčkou 130R zaútočil na vnitřní straně. Verstappen mu však v brzdné zóně zavřel dveře a Hamilton musel projet únikovou zónou a vrátit se na trať.
Na počínání Maxe si hned do rádia stěžoval: "Změnil směr při brzdění!" Komisaři sice nezahájili oficiální vyšetřování tohoto manévru, ale ředitel závodu a oba závodní komisaři (včetně bývalého jezdce Emanuela Pirra) si s jezdcem Red Bullu promluvili.
Podle všeho si situaci chtěli s Verstappenem neformálně vysvětlit, protože si FIA nepřeje, aby se změny směru při brzdění staly běžnou praxí při obraně před soupeřem. Incident vnímali podobně jako to, co udělal v Maďarsku Räikkönenovi spíše než blokování předvedené na rovince v Belgii.
Proti Verstappenovi za Japonsko již nebudou podniknuty žádné kroky, FIA mu ale zřejmě dala jasně najevo, jaká je hranice mezi tím, co bude přijatelné a co už nikoliv.
Hamilton po závodě hodil záležitost za hlavu a nechtěl ji dále řešit: "Už na tom opravdu nezáleží. Je to hotovo a my jdeme dále." Mercedes sice oficiálně podal protest, později jej však stáhl.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.