SUZUKA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech během Velké ceny Japonska a s jakými strategiemi do ní piloti nastoupili?
Absolutně nejrychlejší zastávku opět předvedl Williams, který v této disciplíně po loňských nezdarech v sezóně 2016 dominuje. Massu v 24. kole dokázal přezout za 2,05 vteřiny.
Konzistentně a velmi rychle dokázal pracovat Red Bull, jenž Verstappena odbavil za 2,3 a 2,11 sekundy, což přispělo ke stříbrné příčce Holanďana v závodě. V boxech se zdržel nejkratší dobu z pilotů jedoucích na dvě zastávky - skoro o 4,5 sekundy méně než Wehrlein z Manoru.
Za zmínku stojí také zastávky Mercedesu - Hamilton si počkal jen 2,6 a 2,3 sekundy, Rosberg v 12. kole dokonce jen 2,2 sekundy. Méně povedené bylo pouze jeho přezutí v 29. kole, ale ani to nepatřilo k vyloženě špatným (2,8 s).
Ferrari v Suzuce zaznamenalo čtvrtou nejrychlejší zastávku, když Räikkönena v 26. kole odbavilo za 2,2 vteřiny. Zbylé zastávky italského týmu se pohybovaly v rozmezí 2,5 - 2,8 s.
Do závodu, v němž dnes bylo klasifikováno všech 22 jezdců, startovalo 15 z nich na měkkých pneumatikách. Pouze čtyři si vybrali pro začátek středně-tvrdé (Bottas, Ericsson, Massa a Palmer), tři tvrdé (Button, Nasr a Magnussen).
S jedinou zastávkou během Velké ceny Japonska vypsané na 53 okruhů si vystačili jen Bottas, Ericsson, Magnussen, Massa, Nasr a Palmer, zbytek ji odjel s dvouzastávkovou strategií. Pilotům Williamsu pomohla k bodům. Force India jako jediná využila všechny tři směsi.
Nejdelší stint na měkké směsi absolvoval Vettel (19 kol), na středně tvrdé Nasr s Magnussenem (27 kol) a na tvrdé Massa s Kvjatem (29 kol, tj. 55% závodu).
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.