SUZUKA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech během Velké ceny Japonska a s jakými strategiemi do ní piloti nastoupili?
Absolutně nejrychlejší zastávku opět předvedl Williams, který v této disciplíně po loňských nezdarech v sezóně 2016 dominuje. Massu v 24. kole dokázal přezout za 2,05 vteřiny.
Konzistentně a velmi rychle dokázal pracovat Red Bull, jenž Verstappena odbavil za 2,3 a 2,11 sekundy, což přispělo ke stříbrné příčce Holanďana v závodě. V boxech se zdržel nejkratší dobu z pilotů jedoucích na dvě zastávky - skoro o 4,5 sekundy méně než Wehrlein z Manoru.
Za zmínku stojí také zastávky Mercedesu - Hamilton si počkal jen 2,6 a 2,3 sekundy, Rosberg v 12. kole dokonce jen 2,2 sekundy. Méně povedené bylo pouze jeho přezutí v 29. kole, ale ani to nepatřilo k vyloženě špatným (2,8 s).
Ferrari v Suzuce zaznamenalo čtvrtou nejrychlejší zastávku, když Räikkönena v 26. kole odbavilo za 2,2 vteřiny. Zbylé zastávky italského týmu se pohybovaly v rozmezí 2,5 - 2,8 s.
Do závodu, v němž dnes bylo klasifikováno všech 22 jezdců, startovalo 15 z nich na měkkých pneumatikách. Pouze čtyři si vybrali pro začátek středně-tvrdé (Bottas, Ericsson, Massa a Palmer), tři tvrdé (Button, Nasr a Magnussen).
S jedinou zastávkou během Velké ceny Japonska vypsané na 53 okruhů si vystačili jen Bottas, Ericsson, Magnussen, Massa, Nasr a Palmer, zbytek ji odjel s dvouzastávkovou strategií. Pilotům Williamsu pomohla k bodům. Force India jako jediná využila všechny tři směsi.
Nejdelší stint na měkké směsi absolvoval Vettel (19 kol), na středně tvrdé Nasr s Magnussenem (27 kol) a na tvrdé Massa s Kvjatem (29 kol, tj. 55% závodu).
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.