Honda se nakonec odhodlala k tomu, co před víkendem odmítala. I do druhého vozu nasadila nový motor. Tato skutečnost znamenala, že Jenson Button musel odstartovat v Japonské Grand Prix z posledního místa.
Brit v sobotu zažil špatnou kvalifikaci, když byl zajel až 17. čas (vypadl hned v 1. části). Hondě a McLarenu bylo jasné, že i Jenson Button bude muset do konce sezony vyměnit ještě jednou motor - zřejmě by k tomu došlo v Austinu. Proto dávalo smysl sáhnout po výměně v Japonsku, kde ztráta nebyla tak výrazná.
Jenson tak pro nedělní závod dostal nový spalovací motor, MGU-H, MGU-K, turbo, řídící elektroniku a také uložiště energie. Za to dostal penalizaci 35 míst. Díky této změně má i Button poslední specifikaci motoru, kterou Alonso zkoušel v pátek v Malajsii a v Japonsku s ní poprvé vyjel do závodu. Ta však nepřináší vyšší výkon, "jen" zlepšuje spolehlivost.
Penalizaci se před startem nevyhnulo také Ferrari - to muselo u Räikkönena vyměnit převodovku. Za to dostal Fin penalizaci 5 míst na startu závodu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.