Fernando Alonso věří, že současný počet 21 závodů za sezónu je dostačující. Další rozšiřování by se mu nelíbilo.
Poté, co skupina Liberty Media převzala Formuli 1, tak naznačila, že v budoucnu hodlá do kalendáře přidávat další podniky a že jejich počet by v jednom roce mohl dosáhnout 25. Alonso však doufá, že k tomu nedojde, protože současný program je už nyní hodně nabitý.
"Chápu a respektuji důvody pro další rozšiřování. Když jsem v F1 začínal, měli jsme 16 nebo 17 velkých cen, ale mezi závodními víkendy se hodně testovalo. Byli jsme zřejmě vytíženi tak, jako dnes, nebo možná ještě více," vzpomíná pilot McLarenu na ranou fázi své kariéry.
"Důležitou věcí ale je, že teď hodně cestujeme a máme příliš mnoho závodů bez volného víkendu mezi nimi. Z Evropy na počátku září se ženeme do Singapuru a teď jsme v Malajsii. Jen za několik dní se setkáme znovu v Japonsku a pak opět vyrazíme na druhou stranu světa [do USA]. Poté opět zpátky přes Atlantik do Abú Zabí. Pro mě je to zkrátka příliš," vysvětloval Alonso po závodě v Sepangu.
Tam se mu náramně dařilo, když po startu z posledního místa po penalizacích za výměnu komponent pohonné jednotky, dojel do cíle na sedmém místě a připsal si dalších 6 mistrovských bodů. Celkem jich letos nasbíral už 42 a mezi piloty se posunul na 10. příčku před Felipeho Massu.
Honda do Malajsie přivezla novou specifikaci pohonné jednotky (lehčí a pevnější blok motoru, upravený výfuk), kterou tam ale prověřili pouze v pátečních trénincích. Závodní debut ji čeká až tento víkend v domácí Velké ceně Japonska.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.