Fernando Alonso věří, že současný počet 21 závodů za sezónu je dostačující. Další rozšiřování by se mu nelíbilo.
Poté, co skupina Liberty Media převzala Formuli 1, tak naznačila, že v budoucnu hodlá do kalendáře přidávat další podniky a že jejich počet by v jednom roce mohl dosáhnout 25. Alonso však doufá, že k tomu nedojde, protože současný program je už nyní hodně nabitý.
"Chápu a respektuji důvody pro další rozšiřování. Když jsem v F1 začínal, měli jsme 16 nebo 17 velkých cen, ale mezi závodními víkendy se hodně testovalo. Byli jsme zřejmě vytíženi tak, jako dnes, nebo možná ještě více," vzpomíná pilot McLarenu na ranou fázi své kariéry.
"Důležitou věcí ale je, že teď hodně cestujeme a máme příliš mnoho závodů bez volného víkendu mezi nimi. Z Evropy na počátku září se ženeme do Singapuru a teď jsme v Malajsii. Jen za několik dní se setkáme znovu v Japonsku a pak opět vyrazíme na druhou stranu světa [do USA]. Poté opět zpátky přes Atlantik do Abú Zabí. Pro mě je to zkrátka příliš," vysvětloval Alonso po závodě v Sepangu.
Tam se mu náramně dařilo, když po startu z posledního místa po penalizacích za výměnu komponent pohonné jednotky, dojel do cíle na sedmém místě a připsal si dalších 6 mistrovských bodů. Celkem jich letos nasbíral už 42 a mezi piloty se posunul na 10. příčku před Felipeho Massu.
Honda do Malajsie přivezla novou specifikaci pohonné jednotky (lehčí a pevnější blok motoru, upravený výfuk), kterou tam ale prověřili pouze v pátečních trénincích. Závodní debut ji čeká až tento víkend v domácí Velké ceně Japonska.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.