Fernando Alonso věří, že současný počet 21 závodů za sezónu je dostačující. Další rozšiřování by se mu nelíbilo.
Poté, co skupina Liberty Media převzala Formuli 1, tak naznačila, že v budoucnu hodlá do kalendáře přidávat další podniky a že jejich počet by v jednom roce mohl dosáhnout 25. Alonso však doufá, že k tomu nedojde, protože současný program je už nyní hodně nabitý.
"Chápu a respektuji důvody pro další rozšiřování. Když jsem v F1 začínal, měli jsme 16 nebo 17 velkých cen, ale mezi závodními víkendy se hodně testovalo. Byli jsme zřejmě vytíženi tak, jako dnes, nebo možná ještě více," vzpomíná pilot McLarenu na ranou fázi své kariéry.
"Důležitou věcí ale je, že teď hodně cestujeme a máme příliš mnoho závodů bez volného víkendu mezi nimi. Z Evropy na počátku září se ženeme do Singapuru a teď jsme v Malajsii. Jen za několik dní se setkáme znovu v Japonsku a pak opět vyrazíme na druhou stranu světa [do USA]. Poté opět zpátky přes Atlantik do Abú Zabí. Pro mě je to zkrátka příliš," vysvětloval Alonso po závodě v Sepangu.
Tam se mu náramně dařilo, když po startu z posledního místa po penalizacích za výměnu komponent pohonné jednotky, dojel do cíle na sedmém místě a připsal si dalších 6 mistrovských bodů. Celkem jich letos nasbíral už 42 a mezi piloty se posunul na 10. příčku před Felipeho Massu.
Honda do Malajsie přivezla novou specifikaci pohonné jednotky (lehčí a pevnější blok motoru, upravený výfuk), kterou tam ale prověřili pouze v pátečních trénincích. Závodní debut ji čeká až tento víkend v domácí Velké ceně Japonska.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.