ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE: Williams to dokázal znovu - Massa přezut za 2,0 s

Felipe Massa během zastávky v boxech v Malajsii
Felipe Massa během zastávky v boxech v Malajsii, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 2. října 2016 15:00
Sdílej:

SEPANG - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovali mechanici jednotlivých týmů během Velké ceny Malajsie v boxech a s jakými strategiemi ji piloti odjeli?

Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl Williams hned v úvodu, když Massu při přezouvání zdržel jen 2,0 vteřiny. Blesková byla i ta v 31. kole, pouze to 6. kolo bylo podprůměrné (2,7 s). Výborný výkon byl k vidění také při jediném zastavení Bottase - výměna kol za 2,17 s.

Velmi dobrou konzistencí se kromě stáje z Grove prezentoval Red Bull, jenž dnes vybojoval double. Obě výměny Ricciarda trvaly 2,4 s, u Verstappena se nepovedla jen ta poslední při dvojzastávce (2,4; 2,1 a 3,4 s).

Zastávky za 2,3 s jsme zaznamenali u Force Indie (Pérez v 32. kole) a McLarenu (Alonso v 40. kole), také u Mercedesu - Rosberg v 41. kole 2,3 a v 9. kole 2,4. Stejně dlouho trvalo přezutí Renaultu (Palmer v 31. kole), a Ferrari (Räikkönen v 20. a v 32. kole).

Bídné výkony podával Manor, jenž pod 4 sekundy zvládl jen 2 zastávky z pěti.

Do závodu startovala většina (18 z 22) jezdců na měkkých pneumatikách, středně-tvrdé pro začátek zvolili Bottas, Nasr a Magnussen, tvrdé pouze Palmer.

Odjet Velkou cenu Malajsie za 55°C teploty dráhy se strategií jediné zastávky dokázali jen Bottas a Nasr, dvakrát se v boxech objevila šestice pilotů (Button, Ericsson, Ocon, Pérez, Ricciardo a Sainz), zbylých osm klasifikovaných jezdců stavělo třikrát (Alonso, Hülkenberg, Kvjat, Massa, Rosberg, Räikkönen, Verstappen a Wehrlein).

Optimální byla dvouzastávková strategie, týmy však reagovaly na tři virtuální safety cary, které závod vypsaný na 56 kol zpomalily. Verstappenovi se podařilo včasným přechodem na měkkou směs podseknout Hamiltona, jak by jejich duel dopadl, to jsme se kvůli poruše motoru Mercedes nedozvěděli.

Nejdelší stint předvedl Nasr na středně-tvrdých pneumatikách: 32 kol (57 % závodu). Palmer vydržel na tvrdých 31 kol a na měkkých 25 kol.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.