SEPANG - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovali mechanici jednotlivých týmů během Velké ceny Malajsie v boxech a s jakými strategiemi ji piloti odjeli?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl Williams hned v úvodu, když Massu při přezouvání zdržel jen 2,0 vteřiny. Blesková byla i ta v 31. kole, pouze to 6. kolo bylo podprůměrné (2,7 s). Výborný výkon byl k vidění také při jediném zastavení Bottase - výměna kol za 2,17 s.
Velmi dobrou konzistencí se kromě stáje z Grove prezentoval Red Bull, jenž dnes vybojoval double. Obě výměny Ricciarda trvaly 2,4 s, u Verstappena se nepovedla jen ta poslední při dvojzastávce (2,4; 2,1 a 3,4 s).
Zastávky za 2,3 s jsme zaznamenali u Force Indie (Pérez v 32. kole) a McLarenu (Alonso v 40. kole), také u Mercedesu - Rosberg v 41. kole 2,3 a v 9. kole 2,4. Stejně dlouho trvalo přezutí Renaultu (Palmer v 31. kole), a Ferrari (Räikkönen v 20. a v 32. kole).
Bídné výkony podával Manor, jenž pod 4 sekundy zvládl jen 2 zastávky z pěti.
Do závodu startovala většina (18 z 22) jezdců na měkkých pneumatikách, středně-tvrdé pro začátek zvolili Bottas, Nasr a Magnussen, tvrdé pouze Palmer.
Odjet Velkou cenu Malajsie za 55°C teploty dráhy se strategií jediné zastávky dokázali jen Bottas a Nasr, dvakrát se v boxech objevila šestice pilotů (Button, Ericsson, Ocon, Pérez, Ricciardo a Sainz), zbylých osm klasifikovaných jezdců stavělo třikrát (Alonso, Hülkenberg, Kvjat, Massa, Rosberg, Räikkönen, Verstappen a Wehrlein).
Optimální byla dvouzastávková strategie, týmy však reagovaly na tři virtuální safety cary, které závod vypsaný na 56 kol zpomalily. Verstappenovi se podařilo včasným přechodem na měkkou směs podseknout Hamiltona, jak by jejich duel dopadl, to jsme se kvůli poruše motoru Mercedes nedozvěděli.
Nejdelší stint předvedl Nasr na středně-tvrdých pneumatikách: 32 kol (57 % závodu). Palmer vydržel na tvrdých 31 kol a na měkkých 25 kol.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.