SEPANG - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovali mechanici jednotlivých týmů během Velké ceny Malajsie v boxech a s jakými strategiemi ji piloti odjeli?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl Williams hned v úvodu, když Massu při přezouvání zdržel jen 2,0 vteřiny. Blesková byla i ta v 31. kole, pouze to 6. kolo bylo podprůměrné (2,7 s). Výborný výkon byl k vidění také při jediném zastavení Bottase - výměna kol za 2,17 s.
Velmi dobrou konzistencí se kromě stáje z Grove prezentoval Red Bull, jenž dnes vybojoval double. Obě výměny Ricciarda trvaly 2,4 s, u Verstappena se nepovedla jen ta poslední při dvojzastávce (2,4; 2,1 a 3,4 s).
Zastávky za 2,3 s jsme zaznamenali u Force Indie (Pérez v 32. kole) a McLarenu (Alonso v 40. kole), také u Mercedesu - Rosberg v 41. kole 2,3 a v 9. kole 2,4. Stejně dlouho trvalo přezutí Renaultu (Palmer v 31. kole), a Ferrari (Räikkönen v 20. a v 32. kole).
Bídné výkony podával Manor, jenž pod 4 sekundy zvládl jen 2 zastávky z pěti.
Do závodu startovala většina (18 z 22) jezdců na měkkých pneumatikách, středně-tvrdé pro začátek zvolili Bottas, Nasr a Magnussen, tvrdé pouze Palmer.
Odjet Velkou cenu Malajsie za 55°C teploty dráhy se strategií jediné zastávky dokázali jen Bottas a Nasr, dvakrát se v boxech objevila šestice pilotů (Button, Ericsson, Ocon, Pérez, Ricciardo a Sainz), zbylých osm klasifikovaných jezdců stavělo třikrát (Alonso, Hülkenberg, Kvjat, Massa, Rosberg, Räikkönen, Verstappen a Wehrlein).
Optimální byla dvouzastávková strategie, týmy však reagovaly na tři virtuální safety cary, které závod vypsaný na 56 kol zpomalily. Verstappenovi se podařilo včasným přechodem na měkkou směs podseknout Hamiltona, jak by jejich duel dopadl, to jsme se kvůli poruše motoru Mercedes nedozvěděli.
Nejdelší stint předvedl Nasr na středně-tvrdých pneumatikách: 32 kol (57 % závodu). Palmer vydržel na tvrdých 31 kol a na měkkých 25 kol.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.