Sauber nemá v plánu nasadit vylepšenou pohonnou jednotku Ferrari v některém ze zbývajících závodů kvůli penalizacím, které by s tímto krokem souvisely. Musí řešit otázku rezervního pilota, jenž mu zatím schází.
Scuderia využila před domácí Velkou cenou Itálie poslední tři žetony na vylepšení své pohonné jednotky. Tu ale kromě továrního týmu nasadil pouze Haas, když vyměnil spalovací motor (ICE), turbo (TC) a motorgenerátor tepelné energie (MGU-H).
Pokud by se k podobnému kroku odhodlali piloti Sauberu, obdrželi by trestných 20 míst na startovním roštu, což by vážně narušilo jejich šance na dojezd v bodované desítce a poražení Manoru v jejich souboji o 10. příčku mezi konstruktéry, s čímž souvisí velká finanční prémie. Do konce sezóny jim k tomu zbývá 6 závodů.
"Rozhodnutí učinili inženýři, kteří se sešli s Ferrari. Mají pro to své pádné důvody. Musíte zvážit penalizaci, kterou byste dostali, s tím, co by vám to přineslo. Nechceme ji riskovat, protože by to pak bylo velmi těžké," vysvětluje Moniša Kaltenbornová, šéfka švýcarského týmu.
Sauber má problém - schází mu rezervní pilotMusí se navíc vyrovnávat s absencí rezervního jezdce, což byla palčivá otázka, která vznikla po nehodě Marcuse Ericssona na kole v Thajsku. Naštěstí neutrpěl vážná zranění a před tréninky se cítil dobře. Sauber totiž neprodloužil loňskou spolupráci s Raffaelem Marciellem.
Podobnou situaci přitom tým již v minulosti musel řešit, když Sergio Pérez nebyl po nehodě v Monaku fit a narychlo za něj do velké ceny zaskočil Pedro de la Rosa, jenž tehdy plnil roli testovacího pilota McLarenu.
"Podobnou situaci jsme před několika lety zažili, když jsme neměli rezervního jezdce. Jsou to náročné chvíle. Teď bychom opravdu měli problém. Ohlíželi jsme se po rezervních jezdcích Ferrari, zda by někdo z nich mohl přijít. Pokud by se [Ericsson] zranil vážněji, pak bychom měli docela velký problém. Momentálně to nemáme pokryté," uznává Kaltenbornová, která chce tuto situaci pro příští sezónu vyřešit.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.