Sauber letos už vylepšený motor Ferrari nevyužije, má proto "pádné" důvody

Sauber v Monze na roštu vedle vozu Ferrari
Sauber v Monze na roštu vedle vozu Ferrari, foto: Sauber Motorsport AG
Petr Hlawiczka 30. září 2016 06:25
Sdílej:

Sauber nemá v plánu nasadit vylepšenou pohonnou jednotku Ferrari v některém ze zbývajících závodů kvůli penalizacím, které by s tímto krokem souvisely. Musí řešit otázku rezervního pilota, jenž mu zatím schází.

Scuderia využila před domácí Velkou cenou Itálie poslední tři žetony na vylepšení své pohonné jednotky. Tu ale kromě továrního týmu nasadil pouze Haas, když vyměnil spalovací motor (ICE), turbo (TC) a motorgenerátor tepelné energie (MGU-H).

Pokud by se k podobnému kroku odhodlali piloti Sauberu, obdrželi by trestných 20 míst na startovním roštu, což by vážně narušilo jejich šance na dojezd v bodované desítce a poražení Manoru v jejich souboji o 10. příčku mezi konstruktéry, s čímž souvisí velká finanční prémie. Do konce sezóny jim k tomu zbývá 6 závodů.

"Rozhodnutí učinili inženýři, kteří se sešli s Ferrari. Mají pro to své pádné důvody. Musíte zvážit penalizaci, kterou byste dostali, s tím, co by vám to přineslo. Nechceme ji riskovat, protože by to pak bylo velmi těžké," vysvětluje Moniša Kaltenbornová, šéfka švýcarského týmu.

Sauber má problém - schází mu rezervní pilotMusí se navíc vyrovnávat s absencí rezervního jezdce, což byla palčivá otázka, která vznikla po nehodě Marcuse Ericssona na kole v Thajsku. Naštěstí neutrpěl vážná zranění a před tréninky se cítil dobře. Sauber totiž neprodloužil loňskou spolupráci s Raffaelem Marciellem.

Podobnou situaci přitom tým již v minulosti musel řešit, když Sergio Pérez nebyl po nehodě v Monaku fit a narychlo za něj do velké ceny zaskočil Pedro de la Rosa, jenž tehdy plnil roli testovacího pilota McLarenu.

"Podobnou situaci jsme před několika lety zažili, když jsme neměli rezervního jezdce. Jsou to náročné chvíle. Teď bychom opravdu měli problém. Ohlíželi jsme se po rezervních jezdcích Ferrari, zda by někdo z nich mohl přijít. Pokud by se [Ericsson] zranil vážněji, pak bychom měli docela velký problém. Momentálně to nemáme pokryté," uznává Kaltenbornová, která chce tuto situaci pro příští sezónu vyřešit.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.