Sauber nemá v plánu nasadit vylepšenou pohonnou jednotku Ferrari v některém ze zbývajících závodů kvůli penalizacím, které by s tímto krokem souvisely. Musí řešit otázku rezervního pilota, jenž mu zatím schází.
Scuderia využila před domácí Velkou cenou Itálie poslední tři žetony na vylepšení své pohonné jednotky. Tu ale kromě továrního týmu nasadil pouze Haas, když vyměnil spalovací motor (ICE), turbo (TC) a motorgenerátor tepelné energie (MGU-H).
Pokud by se k podobnému kroku odhodlali piloti Sauberu, obdrželi by trestných 20 míst na startovním roštu, což by vážně narušilo jejich šance na dojezd v bodované desítce a poražení Manoru v jejich souboji o 10. příčku mezi konstruktéry, s čímž souvisí velká finanční prémie. Do konce sezóny jim k tomu zbývá 6 závodů.
"Rozhodnutí učinili inženýři, kteří se sešli s Ferrari. Mají pro to své pádné důvody. Musíte zvážit penalizaci, kterou byste dostali, s tím, co by vám to přineslo. Nechceme ji riskovat, protože by to pak bylo velmi těžké," vysvětluje Moniša Kaltenbornová, šéfka švýcarského týmu.
Sauber má problém - schází mu rezervní pilotMusí se navíc vyrovnávat s absencí rezervního jezdce, což byla palčivá otázka, která vznikla po nehodě Marcuse Ericssona na kole v Thajsku. Naštěstí neutrpěl vážná zranění a před tréninky se cítil dobře. Sauber totiž neprodloužil loňskou spolupráci s Raffaelem Marciellem.
Podobnou situaci přitom tým již v minulosti musel řešit, když Sergio Pérez nebyl po nehodě v Monaku fit a narychlo za něj do velké ceny zaskočil Pedro de la Rosa, jenž tehdy plnil roli testovacího pilota McLarenu.
"Podobnou situaci jsme před několika lety zažili, když jsme neměli rezervního jezdce. Jsou to náročné chvíle. Teď bychom opravdu měli problém. Ohlíželi jsme se po rezervních jezdcích Ferrari, zda by někdo z nich mohl přijít. Pokud by se [Ericsson] zranil vážněji, pak bychom měli docela velký problém. Momentálně to nemáme pokryté," uznává Kaltenbornová, která chce tuto situaci pro příští sezónu vyřešit.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.