Světová rada motorsportu FIA ve středu v Paříži neschválila pouze kalendář závodů pro sezónu 2017, ale také drobné úpravy pravidel. Mezi ně patří i ošetření mezery, která umožňovala týmům během jednoho závodu nasadit více motorů a vyhnout se tak trestu.
Konec hromadění pohonných jednotek a jejich součástíBěhem závodního víkendu někdy týmy nasadili i tři nové pohonné jednotky s příslušenstvím, ale dále než na konec startovní roštu klesnout nemohly - jako například Lewis Hamilton v Belgii. Pokud by k tomu došlo příští rok, tak by ve zbytku sezóny mohl pilot použít pouze tu poslední nasazenou. Má se tím zabránit beztrestnému vytvoření zásoby pohonných jednotek nad limit (5 ks) stanovený pro sezónu.
Pevné starty za mokraNa zasedání byla přijata nová procedura týkající se startů za mokra. Pokud bude od roku 2017 na začátku závodu kvůli počasí vyžadován safety car, pak po jeho zajetí dojde na normální pevný start, jakmile to podmínky na dráze bezpečně umožní. Zaváděcí vozidlo jednoduše zmizí v boxech, a vozy se pak seřadí ke startu na roštu.
Změna designu přilebPiloti musí závodit z větší části neměnným designem, aby byli v šampionátu snadno rozpoznatelní ve voze. Od příštího roku si však budou moci vybrat jeden podnik (např. domácí závod) pro zvláštní zbarvení své přilby dle své libosti. Jezdcům bude rovněž umožněno měnit design své přilby během sezóny tehdy, pokud přestoupí k jinému týmu.
Pevný výběr pneumatik pro počáteční závody 2017Pro prvních pět velkých cen roku 2017 si týmy nebudou pro své jezdce moci volit pneumatiky, protože by k tomu muselo dojít ještě před zahájením předsezónních testů. Proto dodavatel pro všechny přiveze dvě sady nejtvrdší směsi, čtyři sady té střední a sedm sad nejměkčí ze tří nabízených směsí pro všechny piloty.
DodatkySvětová rada motorsportu také potvrdila změny týkající se příloh 6 a 8 Sportovních pravidel, které se týkají outsourcingu, dílů, testování v aerodynamickém tunelu a převodu personálu mezi týmy, které jsou mezi sebou v pracovním či vývojovém vztahu.
Návrhy pro rok 2018Jednalo se i o některých navrhovaných změnách pro rok 2018 týkajících se nových omezení prací v aerodynamickém tunelu, vývoje pomocí počítačů (CFD) i pneumatik, např. aby se pneumatiky stejných směsí mohly během závodů mezi sebou zaměňovat nebo aby se používané pneumatiky během víkendu nemohly provozovat na testovací stolici.
Další zasedání Světové rady motorsportu se uskuteční 30. listopadu ve Vídni.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.