Světová rada motorsportu FIA ve středu v Paříži neschválila pouze kalendář závodů pro sezónu 2017, ale také drobné úpravy pravidel. Mezi ně patří i ošetření mezery, která umožňovala týmům během jednoho závodu nasadit více motorů a vyhnout se tak trestu.
Konec hromadění pohonných jednotek a jejich součástíBěhem závodního víkendu někdy týmy nasadili i tři nové pohonné jednotky s příslušenstvím, ale dále než na konec startovní roštu klesnout nemohly - jako například Lewis Hamilton v Belgii. Pokud by k tomu došlo příští rok, tak by ve zbytku sezóny mohl pilot použít pouze tu poslední nasazenou. Má se tím zabránit beztrestnému vytvoření zásoby pohonných jednotek nad limit (5 ks) stanovený pro sezónu.
Pevné starty za mokraNa zasedání byla přijata nová procedura týkající se startů za mokra. Pokud bude od roku 2017 na začátku závodu kvůli počasí vyžadován safety car, pak po jeho zajetí dojde na normální pevný start, jakmile to podmínky na dráze bezpečně umožní. Zaváděcí vozidlo jednoduše zmizí v boxech, a vozy se pak seřadí ke startu na roštu.
Změna designu přilebPiloti musí závodit z větší části neměnným designem, aby byli v šampionátu snadno rozpoznatelní ve voze. Od příštího roku si však budou moci vybrat jeden podnik (např. domácí závod) pro zvláštní zbarvení své přilby dle své libosti. Jezdcům bude rovněž umožněno měnit design své přilby během sezóny tehdy, pokud přestoupí k jinému týmu.
Pevný výběr pneumatik pro počáteční závody 2017Pro prvních pět velkých cen roku 2017 si týmy nebudou pro své jezdce moci volit pneumatiky, protože by k tomu muselo dojít ještě před zahájením předsezónních testů. Proto dodavatel pro všechny přiveze dvě sady nejtvrdší směsi, čtyři sady té střední a sedm sad nejměkčí ze tří nabízených směsí pro všechny piloty.
DodatkySvětová rada motorsportu také potvrdila změny týkající se příloh 6 a 8 Sportovních pravidel, které se týkají outsourcingu, dílů, testování v aerodynamickém tunelu a převodu personálu mezi týmy, které jsou mezi sebou v pracovním či vývojovém vztahu.
Návrhy pro rok 2018Jednalo se i o některých navrhovaných změnách pro rok 2018 týkajících se nových omezení prací v aerodynamickém tunelu, vývoje pomocí počítačů (CFD) i pneumatik, např. aby se pneumatiky stejných směsí mohly během závodů mezi sebou zaměňovat nebo aby se používané pneumatiky během víkendu nemohly provozovat na testovací stolici.
Další zasedání Světové rady motorsportu se uskuteční 30. listopadu ve Vídni.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.