Světová rada motorsportu FIA ve středu v Paříži neschválila pouze kalendář závodů pro sezónu 2017, ale také drobné úpravy pravidel. Mezi ně patří i ošetření mezery, která umožňovala týmům během jednoho závodu nasadit více motorů a vyhnout se tak trestu.
Konec hromadění pohonných jednotek a jejich součástíBěhem závodního víkendu někdy týmy nasadili i tři nové pohonné jednotky s příslušenstvím, ale dále než na konec startovní roštu klesnout nemohly - jako například Lewis Hamilton v Belgii. Pokud by k tomu došlo příští rok, tak by ve zbytku sezóny mohl pilot použít pouze tu poslední nasazenou. Má se tím zabránit beztrestnému vytvoření zásoby pohonných jednotek nad limit (5 ks) stanovený pro sezónu.
Pevné starty za mokraNa zasedání byla přijata nová procedura týkající se startů za mokra. Pokud bude od roku 2017 na začátku závodu kvůli počasí vyžadován safety car, pak po jeho zajetí dojde na normální pevný start, jakmile to podmínky na dráze bezpečně umožní. Zaváděcí vozidlo jednoduše zmizí v boxech, a vozy se pak seřadí ke startu na roštu.
Změna designu přilebPiloti musí závodit z větší části neměnným designem, aby byli v šampionátu snadno rozpoznatelní ve voze. Od příštího roku si však budou moci vybrat jeden podnik (např. domácí závod) pro zvláštní zbarvení své přilby dle své libosti. Jezdcům bude rovněž umožněno měnit design své přilby během sezóny tehdy, pokud přestoupí k jinému týmu.
Pevný výběr pneumatik pro počáteční závody 2017Pro prvních pět velkých cen roku 2017 si týmy nebudou pro své jezdce moci volit pneumatiky, protože by k tomu muselo dojít ještě před zahájením předsezónních testů. Proto dodavatel pro všechny přiveze dvě sady nejtvrdší směsi, čtyři sady té střední a sedm sad nejměkčí ze tří nabízených směsí pro všechny piloty.
DodatkySvětová rada motorsportu také potvrdila změny týkající se příloh 6 a 8 Sportovních pravidel, které se týkají outsourcingu, dílů, testování v aerodynamickém tunelu a převodu personálu mezi týmy, které jsou mezi sebou v pracovním či vývojovém vztahu.
Návrhy pro rok 2018Jednalo se i o některých navrhovaných změnách pro rok 2018 týkajících se nových omezení prací v aerodynamickém tunelu, vývoje pomocí počítačů (CFD) i pneumatik, např. aby se pneumatiky stejných směsí mohly během závodů mezi sebou zaměňovat nebo aby se používané pneumatiky během víkendu nemohly provozovat na testovací stolici.
Další zasedání Světové rady motorsportu se uskuteční 30. listopadu ve Vídni.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.