Úřad EU pro hospodářskou soutěž už se Formulí 1 zaobíral, stačí si připomenout stížnosti týmů Force India a Sauber v loňském roce. Teď se však ocitáme na podstatně vyšší úrovni, protože ve hře je samotná Automobilová federace.
Britská poslankyně Evropského parlamentu Anneliese Dodds upozornila evropskou komisařku pro hospodářskou soutěž v Evropské komisi Margrethe Vestager, že prodejem F1 Group společnosti Liberty Media mohla FIA získat podíl s ohledem na 1 % ve výši až 33 milionů liber. Bývalý prezident FIA Max Mosley usuzuje, že jde o rozpor s dohodou uzavřenou ještě pod jeho vedením.
Šestasedmdesátiletý Londýňan podpořil tvrzení Annelises Dodds, že FIA v roce 2001 schválila omezující kroky týkající se regulace v oblasti sportu a rovněž se měla vzdát jakéhokoli komerčního zapojení.
"Z mého hlediska jde opravdu o porušení dohody s Evropskou komisí. Dohoda zněla, že FIA nebude mít žádnou komerční účast. Když jsem se na tuto problematiku později dotazoval, poprvé v roce 2013, bylo mi sděleno, že jde o »de minimis«, tedy nedůležitou záležitost, která nebude mít žádný vliv na vedení, protože jde o pouhé procento, což je vlastně zanedbatelná položka. Lze namítnout, že jde o komerční zapojení, které může teoreticky produkovat více peněz než je obrat organizací mimo »de minimis«. Mohu se na to dívat i tak, že jedno procento není mnoho a není potřeba žádná kontrola. Ale to není skutečný problém. Především tu jde o motivaci. Pokud někdo přijde s projektem Formula Gold a bude chtít konkurovat Formuli 1, měla by motivace vyznít k upřednostnění F1," podotýká Mosley.
Pokud se záležitostí Evropská komise pro hospodářskou soutěž začne zabývat, mohlo by to přinést určité potíže. "Pokud se Komise rozhodne jednat, může dojít k situaci, kdy řekne: »moment, máte s námi dohodu, kterou jste porušili, to není možné, musíte se onoho procenta zbavit, přenechte ho komukkoliv«. Může k tomu dojít. Míč je na jejich straně. Smlouva je uzavřena s nimi, mohou ji prosadit, ale také nemusejí. Ostatně FIA by si měla celou záležitost s Komisí vyjasnit," pokračuje Mosley.
Bývalý majitel značky March ovšem bagatelizuje poznámky, že schválení transakce mezi F1 Group a Liberty Media může být ze strany FIA střetem zájmů, navzdory zmíněnému finančnímu podílu.
"Není důvod si myslet, že jde o střet zájmů. Upozorňuje se na to, protože budou muset učinit určité rozhodnutí, mohl by to být problém, na druhou stranu jde vlastně o akademické rozhodnutí, protože si nemyslím, že by někdo mohl říci, že Liberty Media je nesprávným řešením nebo že by neplnila závazky k FOM. Nemají žádný důvod nesouhlasit," dodává Mosley.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.