Úřad EU pro hospodářskou soutěž už se Formulí 1 zaobíral, stačí si připomenout stížnosti týmů Force India a Sauber v loňském roce. Teď se však ocitáme na podstatně vyšší úrovni, protože ve hře je samotná Automobilová federace.
Britská poslankyně Evropského parlamentu Anneliese Dodds upozornila evropskou komisařku pro hospodářskou soutěž v Evropské komisi Margrethe Vestager, že prodejem F1 Group společnosti Liberty Media mohla FIA získat podíl s ohledem na 1 % ve výši až 33 milionů liber. Bývalý prezident FIA Max Mosley usuzuje, že jde o rozpor s dohodou uzavřenou ještě pod jeho vedením.
Šestasedmdesátiletý Londýňan podpořil tvrzení Annelises Dodds, že FIA v roce 2001 schválila omezující kroky týkající se regulace v oblasti sportu a rovněž se měla vzdát jakéhokoli komerčního zapojení.
"Z mého hlediska jde opravdu o porušení dohody s Evropskou komisí. Dohoda zněla, že FIA nebude mít žádnou komerční účast. Když jsem se na tuto problematiku později dotazoval, poprvé v roce 2013, bylo mi sděleno, že jde o »de minimis«, tedy nedůležitou záležitost, která nebude mít žádný vliv na vedení, protože jde o pouhé procento, což je vlastně zanedbatelná položka. Lze namítnout, že jde o komerční zapojení, které může teoreticky produkovat více peněz než je obrat organizací mimo »de minimis«. Mohu se na to dívat i tak, že jedno procento není mnoho a není potřeba žádná kontrola. Ale to není skutečný problém. Především tu jde o motivaci. Pokud někdo přijde s projektem Formula Gold a bude chtít konkurovat Formuli 1, měla by motivace vyznít k upřednostnění F1," podotýká Mosley.
Pokud se záležitostí Evropská komise pro hospodářskou soutěž začne zabývat, mohlo by to přinést určité potíže. "Pokud se Komise rozhodne jednat, může dojít k situaci, kdy řekne: »moment, máte s námi dohodu, kterou jste porušili, to není možné, musíte se onoho procenta zbavit, přenechte ho komukkoliv«. Může k tomu dojít. Míč je na jejich straně. Smlouva je uzavřena s nimi, mohou ji prosadit, ale také nemusejí. Ostatně FIA by si měla celou záležitost s Komisí vyjasnit," pokračuje Mosley.
Bývalý majitel značky March ovšem bagatelizuje poznámky, že schválení transakce mezi F1 Group a Liberty Media může být ze strany FIA střetem zájmů, navzdory zmíněnému finančnímu podílu.
"Není důvod si myslet, že jde o střet zájmů. Upozorňuje se na to, protože budou muset učinit určité rozhodnutí, mohl by to být problém, na druhou stranu jde vlastně o akademické rozhodnutí, protože si nemyslím, že by někdo mohl říci, že Liberty Media je nesprávným řešením nebo že by neplnila závazky k FOM. Nemají žádný důvod nesouhlasit," dodává Mosley.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.