Podle Valtteriho Bottase se letos Williamsu vymstily nedostatečné znalosti pneumatik. Kvůli horší práci s nimi podle něj přišli o spousty bodů. Situace se má po příchodu Antonia Spagnola z Ferrari ale ještě letos zlepšit.
Stáj z Grove tvrdě bojuje s Force Indií o čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů, oba týmy šest závodů před koncem dělí jediný bod s tím, že za kratší konec momentálně tahá Williams, který ve snaze dostat se zpět získal z Ferrari Antonia Spagnola. Tento inženýr by měl zlepšit práci týmu s pneumatikami, což patří k jeho slabinám.
"V několika závodech jsme to rozhodně neměli zoptimalizované, pokud jde o naše výpočty výdrže pneumatik atd. Určitě nepatříme mezi první čtyři týmy v oblasti porozumění pneumatik, ale chceme se mezi ně do konce šampionátu dostat," tvrdí Bottas.
"Musíme mezi ně patřit ve všech oblastech - obzvlášť v pneumatikách. Některé týmy jsou v tom lepší, což nás během tohoto roku stálo spoustu bodů. Ale víme to a pracujeme na tom," pokračuje finský pilot. Na otázku, zda souboj s Force Indií tuto slabinu zvýraznil, odpověděl: "Myslím, že jo."
"I v některých závodech, kde jsme cítili, že naše auta jsou rychlostně vyrovnaná nebo kdy jsme dokonce byli trochu lepší, nějak dosáhli lepšího výsledku. Dobrým příkladem byl Hockenheim. Výpočty, které jsme provedli při strategii, neodpovídali realitě," poukazuje Bottas.
Williams si příchod Spagnola už pochvaluje: "Pneumatiky tvoří jednu oblast, v níž jsme slabí. Už jsme vytvořili kolem Antonia skupinu, ten přišel a má své vlastní nápady. Je ohromně chytrým klukem. Už nám pomáhá s tím, co o víkendu můžeme udělat," uvádí jeho nadřízený - šéf výkonnosti Rob Smedley.
"Máme ale spoustu dalších věcí, které musíme zvládnout také v pozadí v oblasti vývoje. Nejde jen o to, co děláme pro přežití každý den a o víkendech, ale také o střednědobý a dlouhodobý horizont pro výzkum a vývoj, což ponese ovoce - dostane nás to ze současné úrovně výkonnosti na další.
Není to o maximalizaci toho, co máme. Jde o to se zaměřit na to, v čem spočívá další oblast výkonnosti - a on nám v tom se svou skupinou pomůže. Máme několik dobrých mladých lidí vybraných uvnitř i mimo Williams. Aktivně je nabíráme a rozšiřujeme ji. Jde tedy o něco, co bude pro tým dobrým stimulem," dodává Smedley.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.