Podle Valtteriho Bottase se letos Williamsu vymstily nedostatečné znalosti pneumatik. Kvůli horší práci s nimi podle něj přišli o spousty bodů. Situace se má po příchodu Antonia Spagnola z Ferrari ale ještě letos zlepšit.
Stáj z Grove tvrdě bojuje s Force Indií o čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů, oba týmy šest závodů před koncem dělí jediný bod s tím, že za kratší konec momentálně tahá Williams, který ve snaze dostat se zpět získal z Ferrari Antonia Spagnola. Tento inženýr by měl zlepšit práci týmu s pneumatikami, což patří k jeho slabinám.
"V několika závodech jsme to rozhodně neměli zoptimalizované, pokud jde o naše výpočty výdrže pneumatik atd. Určitě nepatříme mezi první čtyři týmy v oblasti porozumění pneumatik, ale chceme se mezi ně do konce šampionátu dostat," tvrdí Bottas.
"Musíme mezi ně patřit ve všech oblastech - obzvlášť v pneumatikách. Některé týmy jsou v tom lepší, což nás během tohoto roku stálo spoustu bodů. Ale víme to a pracujeme na tom," pokračuje finský pilot. Na otázku, zda souboj s Force Indií tuto slabinu zvýraznil, odpověděl: "Myslím, že jo."
"I v některých závodech, kde jsme cítili, že naše auta jsou rychlostně vyrovnaná nebo kdy jsme dokonce byli trochu lepší, nějak dosáhli lepšího výsledku. Dobrým příkladem byl Hockenheim. Výpočty, které jsme provedli při strategii, neodpovídali realitě," poukazuje Bottas.
Williams si příchod Spagnola už pochvaluje: "Pneumatiky tvoří jednu oblast, v níž jsme slabí. Už jsme vytvořili kolem Antonia skupinu, ten přišel a má své vlastní nápady. Je ohromně chytrým klukem. Už nám pomáhá s tím, co o víkendu můžeme udělat," uvádí jeho nadřízený - šéf výkonnosti Rob Smedley.
"Máme ale spoustu dalších věcí, které musíme zvládnout také v pozadí v oblasti vývoje. Nejde jen o to, co děláme pro přežití každý den a o víkendech, ale také o střednědobý a dlouhodobý horizont pro výzkum a vývoj, což ponese ovoce - dostane nás to ze současné úrovně výkonnosti na další.
Není to o maximalizaci toho, co máme. Jde o to se zaměřit na to, v čem spočívá další oblast výkonnosti - a on nám v tom se svou skupinou pomůže. Máme několik dobrých mladých lidí vybraných uvnitř i mimo Williams. Aktivně je nabíráme a rozšiřujeme ji. Jde tedy o něco, co bude pro tým dobrým stimulem," dodává Smedley.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.