Honda podle svého sportovního ředitele Jusuke Hasegawy rozšiřuje svou továrnu v Milton Keynes, aby měla prostor pro dalšího zákazníka, který by měl v budoucnu zájem o její pohonné jednotky.
Japonský výrobce by rád ve Formuli 1 spolupracoval s dalším týmem. O její motory se loni zajímal i Red Bull, ale exkluzivní partner McLaren byl proti - jeho výkonný ředitel Ron Denis využil svého práva veta, které má pro případ, že by smlouva nebyla v jeho zájmu.
Honda nyní soustředí své zdroje na vývoj pohonné jednotky pro McLaren, nedávno však dokončila svou britskou továrnu, což svědčí o jejím zájmu rozšířit své služby na další tým.
"Nemám prostor na poskytnutí jakýchkoliv zdrojů dalšímu týmu, ale měli bychom být takovým výrobce. Musíme připravit více zdrojů a organizaci. Možná na konci příštího roku budeme muset říct, že jsme schopni připravovat motory pro další tým, proto k tomu připravíme organizaci," uvádí Hasegawa.
"Už jsme dostavěli továrnu v Milton Keynes, tu větší. Není obrovská, ale svou velikosti stačí. Pokud se tedy rozhodneme připravit druhý motor pro druhý tým, musíme jen nabrat lidi, inženýry. Mám pro ně spousty stolů," pokračuje sportovní ředitel Hondy.
Ta letos učinila znatelný pokrok, pokud jde o spolehlivost i výkonnost, na své soupeře v podobě Ferrari, Mercedes a Renaultu ale stále nestačí. Japonská automobilka nezaznamenala žádné pevné požadavky po svých motorech, vede ale nezávazné rozhovory s několika zájemci.
Na otázku, zda soupeři Hondy už projevili zájem o její pohonné jednotky, Hasegawa odpovídá: "O dlouhodobou spolupráci ano. Vlastně se mě všichni ptají, jestli je nějaká možnost, že by Honda mohla dodávat své motory, jde však jen o rozhovory. Z pohledu konkrétního obchodu zatím nic nemáme."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.