Honda podle svého sportovního ředitele Jusuke Hasegawy rozšiřuje svou továrnu v Milton Keynes, aby měla prostor pro dalšího zákazníka, který by měl v budoucnu zájem o její pohonné jednotky.
Japonský výrobce by rád ve Formuli 1 spolupracoval s dalším týmem. O její motory se loni zajímal i Red Bull, ale exkluzivní partner McLaren byl proti - jeho výkonný ředitel Ron Denis využil svého práva veta, které má pro případ, že by smlouva nebyla v jeho zájmu.
Honda nyní soustředí své zdroje na vývoj pohonné jednotky pro McLaren, nedávno však dokončila svou britskou továrnu, což svědčí o jejím zájmu rozšířit své služby na další tým.
"Nemám prostor na poskytnutí jakýchkoliv zdrojů dalšímu týmu, ale měli bychom být takovým výrobce. Musíme připravit více zdrojů a organizaci. Možná na konci příštího roku budeme muset říct, že jsme schopni připravovat motory pro další tým, proto k tomu připravíme organizaci," uvádí Hasegawa.
"Už jsme dostavěli továrnu v Milton Keynes, tu větší. Není obrovská, ale svou velikosti stačí. Pokud se tedy rozhodneme připravit druhý motor pro druhý tým, musíme jen nabrat lidi, inženýry. Mám pro ně spousty stolů," pokračuje sportovní ředitel Hondy.
Ta letos učinila znatelný pokrok, pokud jde o spolehlivost i výkonnost, na své soupeře v podobě Ferrari, Mercedes a Renaultu ale stále nestačí. Japonská automobilka nezaznamenala žádné pevné požadavky po svých motorech, vede ale nezávazné rozhovory s několika zájemci.
Na otázku, zda soupeři Hondy už projevili zájem o její pohonné jednotky, Hasegawa odpovídá: "O dlouhodobou spolupráci ano. Vlastně se mě všichni ptají, jestli je nějaká možnost, že by Honda mohla dodávat své motory, jde však jen o rozhovory. Z pohledu konkrétního obchodu zatím nic nemáme."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.