Honda podle svého sportovního ředitele Jusuke Hasegawy rozšiřuje svou továrnu v Milton Keynes, aby měla prostor pro dalšího zákazníka, který by měl v budoucnu zájem o její pohonné jednotky.
Japonský výrobce by rád ve Formuli 1 spolupracoval s dalším týmem. O její motory se loni zajímal i Red Bull, ale exkluzivní partner McLaren byl proti - jeho výkonný ředitel Ron Denis využil svého práva veta, které má pro případ, že by smlouva nebyla v jeho zájmu.
Honda nyní soustředí své zdroje na vývoj pohonné jednotky pro McLaren, nedávno však dokončila svou britskou továrnu, což svědčí o jejím zájmu rozšířit své služby na další tým.
"Nemám prostor na poskytnutí jakýchkoliv zdrojů dalšímu týmu, ale měli bychom být takovým výrobce. Musíme připravit více zdrojů a organizaci. Možná na konci příštího roku budeme muset říct, že jsme schopni připravovat motory pro další tým, proto k tomu připravíme organizaci," uvádí Hasegawa.
"Už jsme dostavěli továrnu v Milton Keynes, tu větší. Není obrovská, ale svou velikosti stačí. Pokud se tedy rozhodneme připravit druhý motor pro druhý tým, musíme jen nabrat lidi, inženýry. Mám pro ně spousty stolů," pokračuje sportovní ředitel Hondy.
Ta letos učinila znatelný pokrok, pokud jde o spolehlivost i výkonnost, na své soupeře v podobě Ferrari, Mercedes a Renaultu ale stále nestačí. Japonská automobilka nezaznamenala žádné pevné požadavky po svých motorech, vede ale nezávazné rozhovory s několika zájemci.
Na otázku, zda soupeři Hondy už projevili zájem o její pohonné jednotky, Hasegawa odpovídá: "O dlouhodobou spolupráci ano. Vlastně se mě všichni ptají, jestli je nějaká možnost, že by Honda mohla dodávat své motory, jde však jen o rozhovory. Z pohledu konkrétního obchodu zatím nic nemáme."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.