Honda plánuje nasazení dalšího vylepšení motoru v Malajsii příští víkend. Pro piloty McLarenu to ale bude znamenat, že budou na startovním roštu penalizováni, protože již vyčerpali svou letošní kvótu pěti kusů.
Před Spa vyčerpal japonský výrobce na inovaci své pohonné jednotky sedm žetonů. Tehdy se zaměřil na motor s vnitřním spalováním a turbokompresor. Pro závěrečnou část sezóny mu tak zůstaly tři žetony, které se chystá vyčerpat před Malajsií.
Fernando Alonso ale letos použil už sedm motorů a Jenson Button pět, což je maximum, které pravidla připouštějí. Proto se dá očekávat, že po nasazení dalšího vylepšení klesnou minimálně o pět pozic zpět. Honda se snaží vyhnout tomu, aby k tomu došlo v jejich domácím závodu v Suzuce za dva týdny.
"Ve Spa jsme představili nový motor, s nímž musíme odjet devět závodů, takže budeme muset nasadit ještě jeden motor. Pokud je rozdělíte, tak by mohlo jít o Malajsii, Japonsko nebo USA. V Japonsku penalizaci dostat nechceme, proto dává smysl Malajsie. Stále o tom v týmu diskutujeme. Nemyslím si, že by mi fanoušci dovolili si vybrat trest v Japonsku. Nedovolili by mi vejít na okruh," říká sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa.
Dostanou vylepšený motor oba jezdci McLarenu? Toť "další bod, který prodiskutujeme. Nechci dostat obě auta dozadu z důvodů závodní taktiky a pořadí konstruktérů. Mohlo by to být lepší taktiku pro oba vozy rozdělit," vysvětluje pro Autosport Hasegawa.
Na otázku, kterou část pohonné jednotky hodlají vylepšit nyní, odpovídá, že zřejmě půjde opět o spalovací motor - ale konečné rozhodnutí ještě nepadlo.
"Můžeme vylepšit jinou oblast, protože jakmile změníme spalování, tak nás to bude stát spoustu času při nastavování, a tomu letos nechceme už věnovat spoustu zdrojů," říká sportovní ředitel Hondy. Dalšími možnost pro vylepšení tedy tvoří "snížení váhy či tužší blok válců nebo jiná oblast, která by přinesla více výkonu."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.