Honda plánuje nasazení dalšího vylepšení motoru v Malajsii příští víkend. Pro piloty McLarenu to ale bude znamenat, že budou na startovním roštu penalizováni, protože již vyčerpali svou letošní kvótu pěti kusů.
Před Spa vyčerpal japonský výrobce na inovaci své pohonné jednotky sedm žetonů. Tehdy se zaměřil na motor s vnitřním spalováním a turbokompresor. Pro závěrečnou část sezóny mu tak zůstaly tři žetony, které se chystá vyčerpat před Malajsií.
Fernando Alonso ale letos použil už sedm motorů a Jenson Button pět, což je maximum, které pravidla připouštějí. Proto se dá očekávat, že po nasazení dalšího vylepšení klesnou minimálně o pět pozic zpět. Honda se snaží vyhnout tomu, aby k tomu došlo v jejich domácím závodu v Suzuce za dva týdny.
"Ve Spa jsme představili nový motor, s nímž musíme odjet devět závodů, takže budeme muset nasadit ještě jeden motor. Pokud je rozdělíte, tak by mohlo jít o Malajsii, Japonsko nebo USA. V Japonsku penalizaci dostat nechceme, proto dává smysl Malajsie. Stále o tom v týmu diskutujeme. Nemyslím si, že by mi fanoušci dovolili si vybrat trest v Japonsku. Nedovolili by mi vejít na okruh," říká sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa.
Dostanou vylepšený motor oba jezdci McLarenu? Toť "další bod, který prodiskutujeme. Nechci dostat obě auta dozadu z důvodů závodní taktiky a pořadí konstruktérů. Mohlo by to být lepší taktiku pro oba vozy rozdělit," vysvětluje pro Autosport Hasegawa.
Na otázku, kterou část pohonné jednotky hodlají vylepšit nyní, odpovídá, že zřejmě půjde opět o spalovací motor - ale konečné rozhodnutí ještě nepadlo.
"Můžeme vylepšit jinou oblast, protože jakmile změníme spalování, tak nás to bude stát spoustu času při nastavování, a tomu letos nechceme už věnovat spoustu zdrojů," říká sportovní ředitel Hondy. Dalšími možnost pro vylepšení tedy tvoří "snížení váhy či tužší blok válců nebo jiná oblast, která by přinesla více výkonu."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.