SINGAPUR - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si týmy vedly během Velké ceny Singapuru v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi ji odjeli jejich piloti?
Absolutně nejrychlejší zastávky předvedl Mercedes v případě bronzového Hamiltona - ta druhá trvala 2,22 sekundy, ta poslední byla ještě o pár setin rychlejší: 2,14 sekundy. První sice nebyla tak výstavní, přesto se vlezla do 3 vteřin.
Williams byl v této disciplíně v Singapuru druhý, když Massu zvládl odbavit za 2,24 sekundy a Bottase za 2,38 s - později jej však musel stáhnout a Fin nebyl klasifikován.
Stejně rychlou zastávkou se blýskl Renault, jenž Magnussena v 1. kole zdržel také 2,38. Velmi dobré výkony (2,4 a 2,5 s) ukázal také při práce na voze Palmera, jenž se v boxech zdržel nejméně ze všech: 57,65 s.
Čtvrtou nejrychlejší v pořadí byla zastávka Ricciarda u Red Bullu v 47. kole, kdy se vydal na stíhací jízdu Rosberga: mechanici jej přezuli za 2,34 s. Předchozí dvě výměny stihli za 2,6 s. U Verstappena se všechny tři pohybovaly konzistentně v rozmezí 2,5 - 2,6 s.
Do závodu startovala většina na ultra-měkkých pneumatikách, pouze Red Bully, Nasr a Palmer zvolili super-měkké, s měkkými začínal z posledního místa Vettel, jenž dojel po skvělém výkonu pátý.
Většina, tedy deset klasifikovaných jezdců vsadilo na dvouzastávkovou strategii, osm pilotů měnilo pneumatiky třikrát: Ericsson, Hamilton, Massa, Ocon, Ricciardo, Räikkönen, Sainz a Verstappen.
Počáteční fáze safety caru, jenž je v Singpauru 100%, využili jen trio Bottas, Button (oba však do cíle nedojeli) a Pérez, který tak velkou cenu odjel v podstatě jen s jedinou zastávkou.
Nejdelší stint na ultra-měkké směsi zvládl Wehrlein (24 kol), na super-měkké Kvjat (rovněž 24 kol) a na měkké již zmíněný Pérez: 36 kol, tj. 59 % závodu vypsaného na 61 kol.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.