SINGAPUR - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si týmy vedly během Velké ceny Singapuru v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi ji odjeli jejich piloti?
Absolutně nejrychlejší zastávky předvedl Mercedes v případě bronzového Hamiltona - ta druhá trvala 2,22 sekundy, ta poslední byla ještě o pár setin rychlejší: 2,14 sekundy. První sice nebyla tak výstavní, přesto se vlezla do 3 vteřin.
Williams byl v této disciplíně v Singapuru druhý, když Massu zvládl odbavit za 2,24 sekundy a Bottase za 2,38 s - později jej však musel stáhnout a Fin nebyl klasifikován.
Stejně rychlou zastávkou se blýskl Renault, jenž Magnussena v 1. kole zdržel také 2,38. Velmi dobré výkony (2,4 a 2,5 s) ukázal také při práce na voze Palmera, jenž se v boxech zdržel nejméně ze všech: 57,65 s.
Čtvrtou nejrychlejší v pořadí byla zastávka Ricciarda u Red Bullu v 47. kole, kdy se vydal na stíhací jízdu Rosberga: mechanici jej přezuli za 2,34 s. Předchozí dvě výměny stihli za 2,6 s. U Verstappena se všechny tři pohybovaly konzistentně v rozmezí 2,5 - 2,6 s.
Do závodu startovala většina na ultra-měkkých pneumatikách, pouze Red Bully, Nasr a Palmer zvolili super-měkké, s měkkými začínal z posledního místa Vettel, jenž dojel po skvělém výkonu pátý.
Většina, tedy deset klasifikovaných jezdců vsadilo na dvouzastávkovou strategii, osm pilotů měnilo pneumatiky třikrát: Ericsson, Hamilton, Massa, Ocon, Ricciardo, Räikkönen, Sainz a Verstappen.
Počáteční fáze safety caru, jenž je v Singpauru 100%, využili jen trio Bottas, Button (oba však do cíle nedojeli) a Pérez, který tak velkou cenu odjel v podstatě jen s jedinou zastávkou.
Nejdelší stint na ultra-měkké směsi zvládl Wehrlein (24 kol), na super-měkké Kvjat (rovněž 24 kol) a na měkké již zmíněný Pérez: 36 kol, tj. 59 % závodu vypsaného na 61 kol.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.