SINGAPUR - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si týmy vedly během Velké ceny Singapuru v boxech a s jakými pneumatikovými strategiemi ji odjeli jejich piloti?
Absolutně nejrychlejší zastávky předvedl Mercedes v případě bronzového Hamiltona - ta druhá trvala 2,22 sekundy, ta poslední byla ještě o pár setin rychlejší: 2,14 sekundy. První sice nebyla tak výstavní, přesto se vlezla do 3 vteřin.
Williams byl v této disciplíně v Singapuru druhý, když Massu zvládl odbavit za 2,24 sekundy a Bottase za 2,38 s - později jej však musel stáhnout a Fin nebyl klasifikován.
Stejně rychlou zastávkou se blýskl Renault, jenž Magnussena v 1. kole zdržel také 2,38. Velmi dobré výkony (2,4 a 2,5 s) ukázal také při práce na voze Palmera, jenž se v boxech zdržel nejméně ze všech: 57,65 s.
Čtvrtou nejrychlejší v pořadí byla zastávka Ricciarda u Red Bullu v 47. kole, kdy se vydal na stíhací jízdu Rosberga: mechanici jej přezuli za 2,34 s. Předchozí dvě výměny stihli za 2,6 s. U Verstappena se všechny tři pohybovaly konzistentně v rozmezí 2,5 - 2,6 s.
Do závodu startovala většina na ultra-měkkých pneumatikách, pouze Red Bully, Nasr a Palmer zvolili super-měkké, s měkkými začínal z posledního místa Vettel, jenž dojel po skvělém výkonu pátý.
Většina, tedy deset klasifikovaných jezdců vsadilo na dvouzastávkovou strategii, osm pilotů měnilo pneumatiky třikrát: Ericsson, Hamilton, Massa, Ocon, Ricciardo, Räikkönen, Sainz a Verstappen.
Počáteční fáze safety caru, jenž je v Singpauru 100%, využili jen trio Bottas, Button (oba však do cíle nedojeli) a Pérez, který tak velkou cenu odjel v podstatě jen s jedinou zastávkou.
Nejdelší stint na ultra-měkké směsi zvládl Wehrlein (24 kol), na super-měkké Kvjat (rovněž 24 kol) a na měkké již zmíněný Pérez: 36 kol, tj. 59 % závodu vypsaného na 61 kol.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.