Williams ve svém boji s Force Indií o čtvrtou příčku v šampionátu posiluje - přichází bývalý šéf výkonnosti pneumatik z Ferrari, Antonio Spagnolo, jenž kdysi spolupracoval také s Fernandem Alonsem nebo s Kimim Räikkönenem.
Do Williamsu přichází na pozici šéfa analýzy konkurence a výkonnostních konceptů. Bude se tedy soustředit na zkoumání soupeřů a zlepšení práce s pneumatikami.
Technický ředitel Williamsu Pat Symonds na adresu nové posily říká: "Williams je odhodlán pokračovat v pozitivním směru, který nabral od roku 2014, a doufá, že s nově příchozími k týmu se stane ještě silnější. Neustále hledáme způsoby, jak zlepšit naši výkonnost a činnosti na dráze.
Věříme, že Antonio bude cenným příspěvkem pro tento proces. Jako tým uděláme maximum, abychom naplnili naše ambice na dráze a pojistili si silné pozice v šampionátu konstruktérů v této i v dalších sezónách."
Spagnolo, jenž se bude zodpovídat šéfovi výkonnosti Robertovi Smedleymu, u Ferrari zastával různé role. V minulosti působil jako závodní a výkonnostní inženýr Kimiho Räikkönena či Fernanda Alonsa. Od roku 2005, kdy přišel do Maranella, pomohl ke dvěma konstruktérským (2007 a 2008) a jednomu jezdeckému titulu (Räikkönen v roce 2007).
Jeho nový zaměstnavatel se v Monze dostal v šampionátu zpět na čtvrtou příčku, nad Force Indií ale vede jen o tři body. Williams před několika měsíci o svého specialistu na pneumatiky přišel, když jej opustil Ernesto Fina, který zamířil právě k Ferrari.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.