Williams ve svém boji s Force Indií o čtvrtou příčku v šampionátu posiluje - přichází bývalý šéf výkonnosti pneumatik z Ferrari, Antonio Spagnolo, jenž kdysi spolupracoval také s Fernandem Alonsem nebo s Kimim Räikkönenem.
Do Williamsu přichází na pozici šéfa analýzy konkurence a výkonnostních konceptů. Bude se tedy soustředit na zkoumání soupeřů a zlepšení práce s pneumatikami.
Technický ředitel Williamsu Pat Symonds na adresu nové posily říká: "Williams je odhodlán pokračovat v pozitivním směru, který nabral od roku 2014, a doufá, že s nově příchozími k týmu se stane ještě silnější. Neustále hledáme způsoby, jak zlepšit naši výkonnost a činnosti na dráze.
Věříme, že Antonio bude cenným příspěvkem pro tento proces. Jako tým uděláme maximum, abychom naplnili naše ambice na dráze a pojistili si silné pozice v šampionátu konstruktérů v této i v dalších sezónách."
Spagnolo, jenž se bude zodpovídat šéfovi výkonnosti Robertovi Smedleymu, u Ferrari zastával různé role. V minulosti působil jako závodní a výkonnostní inženýr Kimiho Räikkönena či Fernanda Alonsa. Od roku 2005, kdy přišel do Maranella, pomohl ke dvěma konstruktérským (2007 a 2008) a jednomu jezdeckému titulu (Räikkönen v roce 2007).
Jeho nový zaměstnavatel se v Monze dostal v šampionátu zpět na čtvrtou příčku, nad Force Indií ale vede jen o tři body. Williams před několika měsíci o svého specialistu na pneumatiky přišel, když jej opustil Ernesto Fina, který zamířil právě k Ferrari.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.