Nový šéf skupiny Skupiny Formule 1 (Formula One Group) Chase Carey věří, že odkoupení královské disciplíny motorsportu společností Liberty Media za 8 miliard dolarů (192 mld. Kč) povede k takovému růstu a rozvoji, který se bude týmům i fanouškům zamlouvat.
Nový šéf to uvedl krátce po oznámení, že americký mediální gigant odkoupí 100 % akcií Delta Topco (mateřská společnost F1) před koncem první čtvrtiny roku 2017. V plánu má pozvednout toto odvětví motorsportu "na další úroveň."
Carey pomáhal zakládat televizní kanál US Fox Sports, když byl v roce 1994 jeho výkonným ředitelem, v poslední době působil jako vícepředseda společnosti 21st Century Fox. V brzké době se ujme role předsedy Skupiny Formule 1, v níž bude pracovat po boku Bernieho Ecclestonea.
"Jsem velmi nadšený z toho, že se přidám k tomuto týmu, a potenciálem, který je před námi. F1 je očividně ohromně úspěšná, zejména díky Berniemu Ecclestoneovi, který toto odvětví vede po desetiletí. Těším se na spolupráci s ním. Oba souhlasíme s tím, že existuje příležitost pro budování tohoto byznysu a jeho povznesení na další úroveň," říká Carey.
"Co tedy vnímáme jako příležitost? Příležitost představuje růst a rozvoj tohoto sportu pro dobro fanoušků, týmů, partnerů a našich akcionářů tím, že rozšíříme propagaci a marketing Formule 1 jako sportu a značky," pokračuje nový šéf F1, který chce umožnit týmům, aby se podílely na investicích do odvětví, v němž působí.
"Vylepšíme distribuci obsahu, obzvlášť digitálního - ten v současnosti tvoří velmi malé procento příjmů. Rozvineme kalendář závodů. Zavedeme širší škálu komerčních partnerství včetně sponzoringu. Využijeme zkušenosti Liberty z živých podniků a digitální monetizace, abychom naše podniky byly ještě větší než dřív," hlásá Carey.
Společnost Liberty Media vlastní podnikatel John Malone, jež má ve svém portfoliu širokou škálu značek hromadných sdělovacích prostředků včetně Sirius Satellite Radio či fotbalového týmu Atlanta Braves.
Podle Careyho představuje Formule 1 pro Liberty Media "neuvěřitelně nízkorizikový" obchodní model vzhledem k nasmlouvaným příjmům ve výši 9,3 miliard dolarů (224 mld. Kč) díky dlouhodobým kontraktům, které sahají až do roku 2026. Největší náklady F1 tvoří platby týmům, které se mění dle zisků a příjmů tohoto sportu.
"Na F1 nás obzvlášť lákají rozličné druhy příjmů a nízkorizikové obchodní modely. Příjmy se v podstatě skládají ze tří základních skupin: z pořádání závodů, z vysílání a reklamy a ze sponzoringu. Každá z nich má pro nadcházející období významný růstový potenciál.
Formule 1 je klíčovým hráčem na vysoce rostoucím trhu s právy na živé, prémiové sporty. Roste poptávka ze strany vysílacích společností, zadavatelů reklamy a sponzorů, kteří chtějí získat přístup k davům globálních diváků F1 a k atraktivní demografii," vysvětluje Carey.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.