Poslední zlepšení pohonné jednotky Ferrari je sice podle Kimiho Räikkönena krokem vpřed, nejedná se ale o žádnou magii. Scuderii o víkendu k vítězství v domácí Velké ceně Itálie nepomohl.
Italská stáj na vylepšení své pohonné jednotky vyčerpala poslední tři žetony, které ji pro sezónu 2016 zbývaly. V Monze sice byla nejbližším soupeřem Mercedesu, jenže jeho zadní křídla sledovala z velké vzdálenosti jak v kvalifikaci, tak i v závodě.
Zatímco loni představovala sobotní ztráta Ferrari na pole-position jen 0,234 s, letos tomu už bylo 0,837 s. A ve velké ceně vypsané na 53 kol projel třetí Sebastian Vettel cílem o 20,99 sekundy později než vítězný Nico Rosberg, Kimi Räikkönen zaostal o dalších 6,571 s. Proto někteří zpochybňovali pokrok Scuderie v oblasti motoru.
"Nikdy bychom nepřinesli nic, o čem bychom si nemysleli, že to je lepší než předchozí věc. Nejde o nic velkého, musíme ale brát každou malou část. Jde o normální pokrok. V budoucnu musíme vylepšit všechny oblasti motoru a vozu. Nejde o magickou věc, ale něco to přesto přineslo," komentuje Räikkönen poslední vylepšení pohonné jednotky Ferrari.
Ve zbývající části sezóny se podle něj bude snažit dostat se na druhé místo před Red Bull: "Chceme být druzí. Na první se už dostat nemůžeme - no, myslím, že by tam nějaká šance byla, kdyby Mercedes vůbec nedojížděl do cíle."
"Před několika závody jsme přišli o druhou příčku. Minimálně ty dva týdny se ubíráme správným směrem, tak snad tomu tak bude i v nadcházejících závodech," prohlašuje Kimi před Singapurem, kde se loni Ferrari dočkalo zásluhou Vettela svého zatím posledního vítězství.
Podaří se to letos zopakovat? "Těžko říct, jak to tam bude vypadat. Jde o zcela jinou konfiguraci okruhu, podmínky jsou jiné. I Monza a Spa byly hodně odlišné. Poslední 2 víkendy se vyvíjely dobře. Snad se nám bude dařit stejně, ne-li lépe, jako posledně."
"Ale nebudu nic odhadovat, dokud se tam nedostaneme. Minulý rok byl dobrý, jenže nemůžeme slíbit, že se příběh bude letos najednou opakovat," varuje Räikkönen před příliš vysokými očekáváními.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.