 
            MONZA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při práci v boxech a jaké strategie ve Velké ceně Itálie nařídily svým pilotům?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull v 37. kole, když na přezutí Ricciarda potřeboval 1,98 sekundy. Povedla se ale i ta předchozí v 16. kole, když se Australan u svých mechaniků zdržel jen 2,17 sekundy.
Druhá nejrychlejší zastávka dnes byla k vidění u McLarenu, který v 33. kole vyměnil pneumatiky Alonsovi za 2,15 sekundy. Ve 49. kole to trvalo 2,4 s, škoda jen chyby při první zastávce, kdy se po skončení práce mechaniků nerozsvítila zelená na semaforu, a pilot tak zbytečně čekal na signál. Rozjel se až po 5 vteřinách na pokyn jednoho z nich.
Williams, jenž letos v této disciplíně obvykle kraluje, zaznamenal v boxech až čtvrtý nejrychlejší čas: Massu v 36. kole zvládl přezout za 2,19 sekundy. Ta předchozí v 16. kole trvala 2,3 sekundy. Mechanici této stáje předváděli konzistentní práci také u jeho týmového kolegy Valtteriho: když jej odbavili za 2,4 a 2,3 s.
Až pátou nejrychlejší zastávku jsme viděli u vítězného Mercedesu, jehož mechanici se dnes celkem nudili - oba piloti totiž jeli jen na jednu zastávku. Ta Hamiltonova v 27. kole trvala 2,25 s.
Na měkkých pneumatikách startovalo jen 9 pilotů, z Top 10 pouze Hamilton a Rosberg. Zbytek pro začátek závodu zvolil super-měkké, pouze Ocon středně-tvrdé pneumatiky.
I když byla jednozastávková strategie nejrychlejší, nakonec ji zvládlo pouze 5 jezdců: duo Mercedesu, Grosjean, Ericsson a Ocon. Ostatní piloti stavěli dvakrát, pouze Alonso ke svým mechanikům zavítal třikrát.
Nejdelší stint Velké ceny Itálie vypsané na 23 kol předvedl na super-měkké Grosjean (24 kol), na měkké taktéž Francouz s Haasem (28 kol) a na středně-tvrdé Ocon - 32 kol (60,4 % závodu).
 
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
 
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.