MONZA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při práci v boxech a jaké strategie ve Velké ceně Itálie nařídily svým pilotům?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull v 37. kole, když na přezutí Ricciarda potřeboval 1,98 sekundy. Povedla se ale i ta předchozí v 16. kole, když se Australan u svých mechaniků zdržel jen 2,17 sekundy.
Druhá nejrychlejší zastávka dnes byla k vidění u McLarenu, který v 33. kole vyměnil pneumatiky Alonsovi za 2,15 sekundy. Ve 49. kole to trvalo 2,4 s, škoda jen chyby při první zastávce, kdy se po skončení práce mechaniků nerozsvítila zelená na semaforu, a pilot tak zbytečně čekal na signál. Rozjel se až po 5 vteřinách na pokyn jednoho z nich.
Williams, jenž letos v této disciplíně obvykle kraluje, zaznamenal v boxech až čtvrtý nejrychlejší čas: Massu v 36. kole zvládl přezout za 2,19 sekundy. Ta předchozí v 16. kole trvala 2,3 sekundy. Mechanici této stáje předváděli konzistentní práci také u jeho týmového kolegy Valtteriho: když jej odbavili za 2,4 a 2,3 s.
Až pátou nejrychlejší zastávku jsme viděli u vítězného Mercedesu, jehož mechanici se dnes celkem nudili - oba piloti totiž jeli jen na jednu zastávku. Ta Hamiltonova v 27. kole trvala 2,25 s.
Na měkkých pneumatikách startovalo jen 9 pilotů, z Top 10 pouze Hamilton a Rosberg. Zbytek pro začátek závodu zvolil super-měkké, pouze Ocon středně-tvrdé pneumatiky.
I když byla jednozastávková strategie nejrychlejší, nakonec ji zvládlo pouze 5 jezdců: duo Mercedesu, Grosjean, Ericsson a Ocon. Ostatní piloti stavěli dvakrát, pouze Alonso ke svým mechanikům zavítal třikrát.
Nejdelší stint Velké ceny Itálie vypsané na 23 kol předvedl na super-měkké Grosjean (24 kol), na měkké taktéž Francouz s Haasem (28 kol) a na středně-tvrdé Ocon - 32 kol (60,4 % závodu).
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.