MONZA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při práci v boxech a jaké strategie ve Velké ceně Itálie nařídily svým pilotům?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedl Red Bull v 37. kole, když na přezutí Ricciarda potřeboval 1,98 sekundy. Povedla se ale i ta předchozí v 16. kole, když se Australan u svých mechaniků zdržel jen 2,17 sekundy.
Druhá nejrychlejší zastávka dnes byla k vidění u McLarenu, který v 33. kole vyměnil pneumatiky Alonsovi za 2,15 sekundy. Ve 49. kole to trvalo 2,4 s, škoda jen chyby při první zastávce, kdy se po skončení práce mechaniků nerozsvítila zelená na semaforu, a pilot tak zbytečně čekal na signál. Rozjel se až po 5 vteřinách na pokyn jednoho z nich.
Williams, jenž letos v této disciplíně obvykle kraluje, zaznamenal v boxech až čtvrtý nejrychlejší čas: Massu v 36. kole zvládl přezout za 2,19 sekundy. Ta předchozí v 16. kole trvala 2,3 sekundy. Mechanici této stáje předváděli konzistentní práci také u jeho týmového kolegy Valtteriho: když jej odbavili za 2,4 a 2,3 s.
Až pátou nejrychlejší zastávku jsme viděli u vítězného Mercedesu, jehož mechanici se dnes celkem nudili - oba piloti totiž jeli jen na jednu zastávku. Ta Hamiltonova v 27. kole trvala 2,25 s.
Na měkkých pneumatikách startovalo jen 9 pilotů, z Top 10 pouze Hamilton a Rosberg. Zbytek pro začátek závodu zvolil super-měkké, pouze Ocon středně-tvrdé pneumatiky.
I když byla jednozastávková strategie nejrychlejší, nakonec ji zvládlo pouze 5 jezdců: duo Mercedesu, Grosjean, Ericsson a Ocon. Ostatní piloti stavěli dvakrát, pouze Alonso ke svým mechanikům zavítal třikrát.
Nejdelší stint Velké ceny Itálie vypsané na 23 kol předvedl na super-měkké Grosjean (24 kol), na měkké taktéž Francouz s Haasem (28 kol) a na středně-tvrdé Ocon - 32 kol (60,4 % závodu).
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.