Ferrari potvrdilo restrukturalizaci svého aerodynamického oddělení. Do týmu F1 přichází specialista se zkušenostmi z GT - Enrico Cardile.
Po provedení analýzy silných a slabých stránek týmu na popud prezidenta Sergia Marchionneho přišla Scuderia s tím, že je třeba tlačit spíše na výchovu vlastních talentů. Jamese Allisona tedy v dohledné době zřejmě nenahradí žádným velkým jménem - místo toho dává prostor lidem ze své organizace.
V Maranellu se musí změnit také aerodynamické oddělení, protože jeho bývalý šéf Dirk de Beer byl přesunut na jinou roli. Aerodynamice tak nyní bude velet Cardile, jenž měl na starosti vývoj projektů v GT. Po jeho boku bude pracovat podle motorsport.com jako hlavní aerodynamik David Sanchez, jenž dříve pracoval u Renaultu či u McLarenu.
K restrukturalizaci došlo během letní přestávce a podle šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho udělalo s těmito změnami Ferrari krok správným směrem: "Naším úkolem je ukázat cíl a zajistit, aby cíle byly dosaženy," což se italské stáji toužící po titulu dlouhodobě nedaří.
"Pokud jsou koncepty jasné, pak si myslím, že se nepotřebujeme po nových inženýrech ohlížet mimo Maranello. Nehledáme mega talenty. Když máta takovou osobnost, pak je normální, že celý technický tým dělá to, co říká. Ale my takového muže nemáme. Pracujeme na nové horizontální struktuře a koordinátorem je Mattia Binotto," vysvětluje Arrivabene přístup k personální struktuře, kterou se Ferrari snaží okopírovat od McLarenu.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.